سالاد ماکارونی غذای خوشمزه و فوری

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان است در انواع و اقسام مختلف امروز طرز تهیه یک سالا ماکارونی خوشمزه و خوشرنگ را برای شما آماده کرده ایم.

سالاد ماکارونی غذای خوشمزه و فوری

سالاد ماکارونی یک غذای فوری و خوشمزه ای است که در مجالس ها و تولد و میهمانی ها طرفداران زیادی دارد و بسیار مورد استقبال کودکان است اضافه کردن برخی از مواد داخل سالاد سلیقه ای است می توانید برای سلامتی بیشتر از مرغ پخته به جای کالباس استفاده کنید در ادامه مطلب پرشین وی طرز تهیه این سالاد خوشمزه را برای شما آماده کرده ایم.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

مواد لازم: ماکارونی فرمی ۲ لیواننخود فرنگی پخته (یا کنسرو)نصف لیوان کالباس خردکرده یک لیوانذرت پخته (یا کنسرو)نصف لیوانسس مایونز یک‌ونیم لیوانخیارشور خردکرده نصف لیوان فلفل دلمه‌ای یک عدد متوسط نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه: خیلی زود یک بسته ماکارونی فرمی را در آب جوش بریزید و تا نرم می‌شود، کمی ژامبون و خیارشور و فلفل دلمه‌ای را به‌صورت نگینی خرد کنید و در یک ظرف با نمک و فلفل و ذرت و نخود فرنگی مخلوط کنید. بعد ماکارونی نرم‌شده را که آبکش کرده‌اید و گذاشته‌اید کمی خنک شده، با مواد بالا مخلوط کنید و سس مایونز به آن اضافه کنید.تا بقیه وسایل گردش را آماده می‌کنید سالادتان را در یخچال بگذارید تا خنک و هم‌گیر شود.

سالاد ماکارونی خوشمزه

ارزش تغذیه‌ای ماکارونی در اصل وابسته به آردی است که در تهیه‌ی ماکارونی از آن استفاده می‌شود. این ماده‌ی غذایی غنی از نشاسته است، در حالی که میزان پروتئین آن حدود ۷ تا ۸ برابر کم‌تر از میزان نشاسته‌ی آن است. از نظر عناصر معدنی به خصوص آهن و روی، در مقایسه با غذاهای دیگر که منبع اصلی املاح معدنی و ویتامین‌ها هستند، در حد متوسطی است. تجزیه‌ی اسیدهای آمینه‌ی ترکیبات پروتئینی ماکارونی در مقایسه با ترکیبات پروتئینی غذاهای دیگر مانند شیر، تخم مرغ و پروتئین‌ سویا که روزانه مصرف می‌کنیم، نشان می‌دهد که از نظر اسید آمینه‌ی ضروری لیزین در حد پایینی قرار دارد و به دلیل همین محدودیت اسید آمینه‌ای، ارزش تغذیه‌ای آن کاهش می‌یابد. بنابراین فاکتور ارزش بیولوژیکی و فاکتور میزان پروتئین ماکارونی در مقایسه با تخم مرغ و گوشت پایین‌تر است.

ماکارونی غذای مناسبی برای کودکان است

از طرفی این ارزش تغذیه‌ای ماکارونی از مرحله‌ی خرید در سوپر مارکت تا پختن آن و قرار گرفتن روی میز غذا دست خوش تغییر می‌شود. در بعضی از موارد نزدیک به ۲۰ درصد ترکیبات انرژی‌زای آن به هنگام پخت از دست می‌رود، اما باید به خاطر داشته باشیم که ماکارونی هیچ‌گاه به تنهایی و بدون چاشنی خورده نمی‌شود.

منبع: پرشین وی

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها