طرز تهیه پودینگ شکلاتی

برای تهیه این پودینگ شکلاتی خوشمزه از مطلب زیر استفاده کنید.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی

مواد لازم:

شیر.....2لیوان
شکر.....نصفه لیوان
پودر کاکائو......3قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت......3قاشق غذاخوری
کره.....25 گرم
نسکافه.......1قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین.......2قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا نسکافه رو با دو قاشق آب جوش مخلوط کنید.تا نسکافه کاملا حل بشه.ژلاتین رو هم با نصفه پیمانه آب سرد مخلوط کنید و روی بخار کتری بزارید تا کاملا صاف و یکدست بشه.نشاسته ذرت با شیر و شکر و پودرکاکائو و نسکافه حل شده مخلوط کنید .روی حرارت بزارید با همزن دستی بزنیدتا گلوله نشه.شکر کامل حل بشه.موادمون باید به غلظت فرنی برسه.بعد کره و ژلاتین حل شده رو هم اضافه کنید.از رو حرارت بردارید.قالب مورد نظر چرب کنید.مواد داخلش بریزد.
خب حالا یه نکته بگم.اگه می خواین مواد قالبی درست کنید ژلاتین بریزد ولی اگه می خواین با داخل ظرفی بریزد با همون ظرف سرو کنید احتیاج به ژلاتین نداره.فقط حتما برارید سفت بشه.

طرز تهیه:

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

مواد اولیه : برای 4 نفر
پودر کاکائو چهار قاشق سوپخوری
آرد ذرت چهار قاشق سوپخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
بیسکوییت مادر یا بیسکوییت پتی بور دو بسته
کره ی هم دما شده با محیط یک چهارم پیمانه
شیر شیر سه پیمانه
شکر نصف پیمانه

1-در یک کاسه ی مناسب کره ی نرم شده و کمی وانیل را بریزید. بیسکوییت ها را با دست خورد کنید و به مواد داخل کاسه بیفزایید. همه ی مواد را باهم مخلوط کنید تا جایی که شبیه تکه های نان شوند.
2-در یک قابلمه شیر، پودر کاکائو و آرد ذرت را به همراه شکر و وانیل باقیمانده بریزید و مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید و مواد را هم بزنید تا ته نگیرد و به صورت یکنواخت غلیظ شود.
3-وقتی غلظت مواد در حد ماست نیمه سفت شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و باز هم بزنید تا پودینگ حرارتش را از دست بدهد و گلوله نشود.
4-ظرف های دسر را که می تواند لیوان یا بستنی خوری متوسط باشد آماده کنار دستتان بگذارید. شروع کنید به لایه لایه ریختن پودینگ و مخلوط خرده بیسکوییت ها. این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. ظرف های دسر را در یخچال بگذارید. این دسر را خنک سرو کنید.

فوت و فن:
به این نکته دقت کنید که پودینگ خنک، سفت و غلیظ می شود. پس نگذارید زیاد روی حرارت بماند و خیلی غلیظ شود.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها