طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی را در مطلب زیر آورده ایم.

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی

‍ کیک شکلاتی بی بی

مواد لازم :
آرد 150گرم
پودر شکر 120گرم
تخم مرغ 1/5عدد کوچک یا یک عدد بزرگ
شیر 80 گرم
نمک یک هشتم ق چ
آب جوش 30 گرم
پودر کاکائو 40گرم
پودر نسکافه یک ق چ
روغن مایع 35 گرم
جوش شیرین نصف ق چ
بکینگ پودر یک ق چ
وانیل نصف ق چ

طرز تهیه:
1/ مواد خشک را باهم مخلوط میکنیم یعنی آرد،پودر کاکائو، بکینگ پودر، جوش شیرین، نسکافه، نمک، پودر شکر و وانیل را مخلوط کرده و الک میکنیم.
2/ مواد خشک را گود کرده و وسط را خالی میکنیم و مواد مایع را به ترتیب اضافه کرده
شیر، روغن مایع و تخم مرغ را ریخته اول با دور کند کمی مخلوط شود بعد با دور تند و به مدت 2 الی 4 دقیقه مخلوط میکنیم و در حین همزدن آب جوش را کم کم اضافه کرده تا به غلظت لازم برسد سپس خمیر را توی قالب چرب شده و آردپاشی شده بریزید و میتونید از کاغذ روغنی هم در کف قالب استفاده کنید. (چون کیک شکلاتی هست من به جای آرد پاشی از پودر کاکائو استفاده کردم و یه لایه نازک پوشش دادم)
در فر از قبل گرم شده با ۱۷۰ درجه به مدت حدود ۴۵ دقیقه بپزید.

✅ این دستور مناسب کیک با آرد قناری هست ولی من به جای آرد قنادی از آرد مخصوص سلیاکی (افرادی که به گلوتن حساسیت دارند)استفاده کردم
و به جای فر، قالب را داخل قابلمه خالی گذاشتم به این صورت که قابلمه خالی را روی اجاق گاز گذاشتم تا گرم شود یه سه پای فلزی یا الک فلزی را هم داخل قابلمه گذاشتم. بعد از اینکه قابلمه گرم شد خمیر رو داخل قالبی که چرب شده ریختم و قالب را روی سه پایه فلزی گذاشتم و درب قابلمه را با دمکنی پوشاندم و به مدت ۴۵ دقیقه پختم بعد از این زمان، حرارت رو خاموش کردم و ۱۰ دقیقه هم با حرارت خاموش موند و بعد از قابلمه خارج کردم.
با این کیک، کاپوچینو کافی شاپی هم درست کردم و سرو شد.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها