با بوی بد کولر چه کنیم؟

عوامل زیادی در ایجاد بوی بد کولر دخیل است، برای برطرف کردن آن ابتدا باید دلایل را بررسی کرد.

با بوی بد کولر چه کنیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که کولر را روشن کرده‌اید و بوی نامطبوعی که از کولر وارد خانه شده بسیار آزاردهنده بوده است.

معمولاً این بوی نامطبوع بعد از دقایقی که کولر روشن می‌شود کم می‌شود و از بین می‌رود. اما برای برطرف کردن آن ابتدا باید دلایل را بررسی کرد.

ماندن آب در کولر

عوامل زیادی در ایجاد بوی بد کولر دخیل است، یکی از این عوامل می‌تواند ماندن آب داخل سینی کف کولر برای مدت طولانی و به صورت راکد باشد. زمانی که قرار است مثلاً برای یک یا چند روز به سفرهای کوتاه بروید بهتر است آب سینی کولر را تخلیه کنید و آب کولر را ببندید. ماندن آب به صورت راکد در کف کولر باعث گندیدن آب و در نتیجه بو گرفتن آن می‌شود. با روشن کردن پمپ آب کولر، آب گندیده کف کولر به وسیله شیلنگ‌ها به پوشال‌ها منتقل و با روشن کردن کولر بوی نامطبوع آن وارد منزل می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که اجازه ندهیم آب کف کولر برای مدت طولاتی راکد بماند.

تعویض پوشال کولر

پوشال کولر به دلیل خیس شدن توسط آب کف کولر می‌تواند به راحتی بوی نامطبوع به خود بگیرد، بنابراین توصیه می‌شود اگر هر سال پوشال‌ها را تعویض نمی‌کنید، دو سال یک بار این کار را انجام دهید تا از انتقال بوی نامطبوع به داخل ساختمان جلوگیری شود. اگر متوجه شدید که بوی نامطبوع به خاطر کهنه شدن پوشال‌های کولر است، هنگام تعویض آنها، پنل‌های کولر را حتماً با مواد شوینده یا کمی سرکه بشویید.

وجود لوله‌های هواکش سرویس بهداشتی اطراف کولر

گاهی بوی نامطبوعی که از کولر‌ها وارد ساختمان می‌شود به دلیل وجود لوله‌های تهویه و هواکش‌های سرویس‌های بهداشتی ساختمان است. به پشت بام خانه بروید و اطراف کولرها را ببینید، اگر لوله‌های هواکش را اطراف کولر پیدا کردید کافی است ارتفاع این لوله‌ها را بیشتر کنید تا هوای استخراج‌شده از آنها به وسیله پره‌های کولر به داخل کشیده نشود و در نهایت وارد ساختمان نشوند.

خرابی یا نیم‌سوز شدن پمپ آب

گاهی دلیل بو گرفتن آب داخل سینی کولر خرابی یا نیم‌سوز شدن پمپ آب است. در این صورت است که پمپ آب زور کافی برای به جریان درآوردن آب را ندارد و به همین دلیل آب داخل کولر فاسد می‌شود و بو می‌گیرد. پس اگر دیدید بوی بد کولر با رفع مشکلات بالا باز هم برطرف نشد، به سراغ پمپ آب کولر بروید و آن را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

استفاده از روغن نامناسب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از روغن‌موتورهای غیراستاندارد نیز می‌تواند باعث بو گرفتن کولر شود. روغن‌های نامناسب می‌توانند داخل کولر فاسد شوند و بوی نامطبوع تولید کنند.
منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سایه بان
    0

    کولری که زیر نور آفتاب باشه بوی ماهی گندیده میگیره
    سایه بون بزنید حله
    ما الان کولرمون هشت ساله تو بالکن خونست و تو سایه
    نه پوشالشو عوض کردیم هشت ساله نه بومیده نه پوسیده
    فقط ساایه بون تو بزنید اطرافش
    با کارتن میشه بدون هزینه ساخت،بچسبونید به هم با منگنه و چار تا تیکه چوب دور تا دور و با فاصله بیست سی سانی از همه طرف با کولر فاصله داشته باشه و روی کارتن سوراخ بزنید که هوابکشه:)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها