دانش آموزان بدون صبحانه امتحان ندهند

دانش آموزان به منظور افزایش کارایی مغز، مواد سرشار از پروتئین یا فیبر مصرف کنند.

دانش آموزان بدون صبحانه امتحان ندهند

 

صبح روز امتحان بهتر است به منظور افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند شیر، تخم مرغ، نان سبوس دار و عسل استفاده شود. مصرف یک صبحانه خوب و کامل می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن را در روز تامین کند و از آن جا که بیشتر امتحانات صبح برگزار می‌شوند، اهمیت این وعده غذایی هم بیشتر می‌شود.

صبحانه یا ناهار ۲ ساعت پس از مصرف تاثیر خود را بر بدن نشان می‌دهند و به همین دلیل وعده‌های غذایی باید ۲ ساعت پیش از امتحان مصرف شوند. در فاصله مصرف صبحانه یا ناهار تا زمان آغاز امتحان نیز می‌توان از انواع میوه‌ها یا اندکی بیسکویت یا کاکائوی تلخ استفاده کرد.

منبع:

منبع: دفتر تغذیه وزارت بهداشت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رابی
    0

    پدر دانش آموزان پول ندارند یک نان و چایی ساده بدون پنیر و کره و مربا به فرزندانشان در صبحانه بدهند چه برسد به میوه و ویتامین. خیلی از دانش آموزان سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم کشور هر روز بدون صبحانه به مدرسه می روند.یک معلم شریف در سیستان و بلوچستان نصف حقوقش را هر روز برای خرید نان و مقداری پنیر برای صبحانه دانش آموزانش هزینه می کند.
    چرا دانش آموزان کشوری که دارای بزرگترین منابع نفت و گاز و معادن در جهان هستند میباست با شکم گرسنه سر کلاس درس حاضر شوند؟
    آیا طلاب حوزه علمیه نیز مانند این دانش آموزان بدون صبحانه در حوزه حضور می یابند؟

  • ناشناس
    0

    با کدام پول صبحانه مغذی و دارای ویتامین بخورند؟!

  • فتح الله احمدیان
    0

    نوربه قبرت بباره محمدرضاشاه پهلوی،کی بود آن مردشریف که صدسال ازایران وایرانی جلوتربود؟
    شصت سال پیش میفهمیدومیدونست کل بچه های ای مملکت ازنظرتغذیه مشکل دارن،طوری برنامه ریزی کردکه تمام بچه های ایران ساعت۹صبح بهترین صبحانه رواستفاده میکردن آنهم مفت مفت،،،،درود به شرفش،درودبه روح وروانش،باپیامبراسلام هم نشین باشه انشاءا.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها