غذاهای محلی رشت که باید حتما تجربه کنید

غذاهای محلی شهر رشت از جمله خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاها برای همه ایرانیان محسوب می‌شود و همیشه طرفداران خود را دارد، بسیاری از مسافران که به منطقه گیلان و شهر رشت سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند غذاهای لذیذ محلی رشت را در وعده‌های مختلف غذایی میل کنند.

غذاهای محلی رشت که باید حتما تجربه کنید

مهمترین نکته در سرو غذاهای گیلانی به ویژه غذاهای محلی کیفیت بالای مواد اولیه و رعایت دستورالعمل‌های ویژه پخت آن‌ها است که باعث می‌شود این غذاها خوش عطر و طعم و باب میل همه ذائقه‌ها باشد. 

ما در ادامه شما را با مشهورترین غذاهای محلی رشت، مواد اولیه و جزئیات آن‌ها آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید این غذاهای لذیذ و خوشمزه را در شهر رشت به صورت آنلاین از وب سایت یا از اپلیکیشن رستوران رازقی سفارش داده و یا از سرو آن در محیطی دنج، آرام و صمیمی در شعب رستوران رازقی لذت ببرید. برای مشاهده منو و اطلاعات رستوران به بهترین رستوران در رشت مراجعه نمایید.

معروف‌ترین غذاهای محلی شهر رشت

اگر به دنبال لذیذترین خوراک‌های ایرانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم لیست غذاهای شمالی را نگاهی بی‌اندازید. خوشمزه‌ترین و خوش عطر‌ترین غذاهای محلی متعلق به منطقه گیلان و شهر رشت است. ما در ادامه به فهرستی از مشهورترین غذاهای محلی استان گیلان اشاره می‌کنیم که می‌توانید این خوراک‌های پرطرفدار را در رستوران رازقی به صورت سفارش آنلاین و حضوری امتحان کنید.

فسنجان اردک (خوتکا فوسینجان)

یکی از لذیذترین غذاهای رشتی فسنجان اردک است که به زبان محلی به آن «خوتکا فوسینجان» گفته می‌شود. این فسنجان با گوشت اردک طبخ می‌شود و استفاده از کره و گردوی محلی باعث لذیذتر شدن این غذا می‌شود. از مهمترین مواد اولیه این غذا می‌توان به اردک، پیاز، گردو، رب انار محلی، کره، زعفران، نمک و فلفل و ادویه‌های خوش عطر اشاره کرد.

خورشت آلومسما با مرغ

یکی از مهمترین رازهای خوشمزه شدن آلومسمای گیلانی تهیه آن به روش کاملا سنتی است. آلومسما گیلانی از گوشت مرغ تهیه می‌شود. برای تهیه آلومسما معمولا از سینه یا ران مرغ استفاده می‌شود. در کنار گوشت مرغ از پیاز، رب گوجه فرنگی، زعفران دم کرده، قیسی، آلو سیاه و روغن محلی استفاده می‌شود. کیفیت مواد اولیه و مهارت در طبخ از جمله مهمترین دلایلی است که خورشت آلومسما با مرغ را به یک تجربه بی‌نظیر در غذاهای محلی تبدیل می‌کند.

باقالی قاتوق

امکان ندارد با شنیدن نام باقالی قاتوق به یاد رشت و منطقه گیلان نیوفتید. به عقیده بسیاری، باقالی قاتوق اصلی‌ترین غذای محلی گیلانی است که طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه باقلا قاتوق باید حتما از لوبیای کشاورزی یا لوبیای محلی استفاده کرد. راز خوش طعم شدن باقالی قاتوق‌های رازقی استفاده از مواد تازه و با کیفیت محلی است که مانند آن را نمی‌توانید در هیچ رستوران دیگری پیدا کنید. در تهیه این خورشت خوشمزه از باقلا محلی، شوید خشک، تخم مرغ، سیر فراوان، کره محلی و ادویه‌های خوش عطر استفاده می‌شود.

خورشت سیرقلیه

سیر قلیه یکی دیگر از خورشت‌های خوشمزه شمالی است که باید حتما یک بار آن را امتحان کنید. برای تهیه این خورشت خوشمزه از سینه مرغ، لپه، برگ سیر، آب نارنج فراوان و ادویه‌های خوش عطر استفاده می‌شود. وجود سیر و مهارت در پخت باعث می‌شود که این خورشت به ظاهر ساده یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی محسوب شود.

خورشت مرغ ترش

این غذای فوق العاده خوشمزه را به دوستداران گوشت مرغ پیشنهاد می‌کنیم. امکان ندارد به مرغ علاقمند باشید و با خوردن این خورشت خوش عطر و طعم دیگر نگاهی به انواع دیگر خورشت‌ها با گوشت مرغ بی‌اندازید. برای تهیه این خورشت از ران و سینه مرغ استفاده می‌شود. از دیگر ملزومات طبخ خورشت مرغ ترش گیلانی باید به گردو، سبزی معطر، رب انار، پیاز، سیر و ادویه‌های خوش عطر و بو اشاره کرد.

گمج کباب

یکی دیگر از لذیذترین غذاهای گیلانی که نوع رستورانی آن علاقمندان بسیاری دارد گمج کباب است. برای تهیه این کباب مشهور گیلانی از گوشت خورشتی گوسفندی، مغز گردو، پیاز، رب انار، آب انار، سبزی مخصوص گمج کباب، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های معطر استفاده می‌شود.

شامی رودباری

شامی رودباری یکی دیگر از انواع غذاهای شمالی است که محبوبیت فراوانی دارد. این غذای خوشمزه در رستوران رازقی به سبک کاملا بومی و با بهترین مواد اولیه تهیه می‌گردد و به همین دلیل است که معمولا چنین غذایی را نمی‌توانید در رستوران‌های دیگر مشاهده کنید.

برای تهیه شامی رودباری در این رستوران از گوشت چرخ کرده با کیفیت، پیاز، جعفری، گشنیز، ریحان، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، روغن محلی و ادویه‌های خوش عطر استفاده می‌شود.

خورشت میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی دیگر از مشهورترین غذاهای گیلانی است که بهترین نوع آن را می‌توانید در رستوران رازقی بیابید. از آنجایی که میرزا قاسمی یک غذای پرطرفدار و مشهور است در بسیاری از رستوران‌ها طبخ می‌شود، اما در رازقی ما این خورشت خوشمزه گیلانی را با بهترین و با کیفیت‌ترین بادمجان، پیاز، سیر، تخم مرغ، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های خوش عطر و بو به همراه روغن محلی با کیفیت تهیه می‌کنیم.

خورشت ترش تره

ترش تره یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال ساده‌ترین غذاهای گیلانی است که تنها دلیل خوشمزه شدن آن مهارت بالا در پخت و استفاده از مواد اولیه با کیفیت است. خورشت ترش تره در رستوران رازقی از سبزیجات معطر و تازه محلی، سیر، تخم مرغ، آبغوره و ادویه‌های خوش عطر و طعم دیگر تهیه می‌شود.

خورشت اناربیج (غذای محلی گیلان شبیه فسنجان)

برای بسیاری از علاقمندان به غذاهای گیلانی اناربیج یک انتخاب عالی است. برای تهیه اناربیج در رستوران رازقی از تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود و مهارت بالای پخت این غذای محلی، آن را به یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در منوی این رستوران تبدیل می‌کند. در اناربیج رازقی از گوشت چرخ کرده، مغز گردو، سبزیجات معطر، رب انار، ادویه‌های خوش عطر و روغن محلی استفاده می‌شود.

خورشت ترش واش

خورشت ترش واش گیلانی یکی دیگر از غذاهای محلی و خوشمزه در منوی رستوران رازقی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را یکبار امتحان کنید. این خورشت با گوشت مرغ محلی و تازه، سبزی‌های معطر و مخصوص محلی، سیر، رب انار، گوجه فرنگی، بادمجان، آبغوره، روغن محلی و ادویه‌های معطر طبخ می‌شود. روش‌های پخت بسیاری برای این خورشت محبوب و اصیل گیلانی در اکثر رستوران‌های ارائه دهنده غذای محلی رشت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در رستوران رازقی به عنوان بهترین رستوران غذای محلی گیلان این غذا با روش‌های کاملا بومی و با استفاده از مواد اولیه تازه و محلی طبخ می‌شود.

رازقی؛ بهترین رستوران غذای محلی گیلان

اگر به منطقه گیلان و شهر رشت سفر کرده‌اید و به دنبال بهترین رستوران غذای محلی رشت هستید، توصیه می‌کنیم حتما از غذاهای رستوران رازقی امتحان کنید. این رستوران مشهور با شعب منتخب در خدمت مسافران گرامی و مشتریان عزیز همشهری است.

 شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را به صورت آنلاین از وب اپلیکیشن رازقی سفارش داده و یا با مراجعه حضوری به رستوران رازقی در محیطی آرام، دنج و صمیمی وعده‌های غذایی خود را سرو کنید. مهمترین وجه تمایز رستوران رازقی با سایر رستوران‌ها در منطقه گیلان استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تازه، طبخ غذاهای محلی به روش کاملا سنتی و بومی و مهارت بالای پخت غذاهای محلی رشت است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    با سلام
    خوتکا پرنده ای آزاد هست که با شکار بدست می آد که مقدارش کم و قیمت بالایی داره
    اردک جز طیور خانگی هست که در منازل روستایی پرورش داده می شود
    هر دو خوشمزه اند ولی این کجا اون کجا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها