طرز تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته خوشمزه

دسر ها یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین ها می باشند که شما می توانید به شکل های مختلف این دسر ها را تهیه کنید. دسر ماه رمضان با نشاسته ذرت و گل تهیه می شود و شما می توانید به صورت لایه ای و تک نفره این دسر را برای افطار تهیه کنید.

طرز تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته خوشمزه

می توانید برای سرو از لیوان های یک بار مصرف استفاده کنید و یا می توانید داخل کاسه های سرو بریزید و با شکلات یا انواع میوه ها این دسر را تزیین و میل کنید. شما می توانید در این پست ساده ترین دسر ماه رمضان را با طعم نسکافه تهیه کنید.

مواد لازم

نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
نشاسته گل ۱ ق غذا خوری
شکر ۴ ق غذا خوری
شیر ۲ لیوان
پودر نسکافه فوری ۱ ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
موز به مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شکر و نشاسته ذرت و گل و شیر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا کمی نشاسته ها باز شوند و شکر کمی ذوب شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته ها گرفته شود تا به غلظت فرنی برسد، دقت کنید نباید حرارت را زیاد کنید به غلظت برسد و باید با حرارت ملابم غلیظ شود وگرنه بوی نشاسته داخل دسر می ماند.

 

مرحله دوم: افزودن نسکافه

در ادامه پودر نسکافه فوری را داخل یک کاسه ریخته و با چند قاشق آب چوش مخلوط کنید تا باز شود و زمانی که دسر به غلظت فرنی رسید باید نسکافه را اضافه کنید و هم بزنید تا دوباره کمی غلیظ شود و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی هم دمای محیط شود.

 

مرحله سوم: تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته

در ادامه باید بیسکویت پتی بور را با کمک خرد کن یا داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوید تا پودر شود و بعد یک لایه به همراه موز حلقه شده داخل لیوان یا کاسه بریزید و بعد از کرم تهیه شده بریزید و بعد مجدد بیسکویت و موز و یک لایه کرم و همین طور ادامه دهید تا ظرف پر شود و بعد برای ۲ ساعت در یخچال قرا ردهید تا خودش را بگیرید و برای تزیین می توانید کمی موز یا شکلات را رنده کنید و روی دسر بریزید و سرو کنید. نوش جان

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها