طرز تهیه مرغ ترش تهرانی با رب انار و گردو بدون سبزی محلی

مرغ ترش از غذا های محلی گیلانی می باشد که طعم و مزه فوق العاده ی دارد و شما می توایند به راحتی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی با رب انار و گردو بدون سبزی محلی

یکی از اجزای اصلی این مرغ ترش سبزی محلی است که در دسترس عموم نیست و بیشتر در گیلان و مازندران این سبزی در دسترس است اما شما می توانید با ورژن تهرانی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید. طعم و مزه این مرغ به دلیل استفاده از رب انار بسیار خوشمزه و ترش مزه است و برای خوش عطر شدن آن از پونه استفاده می شود. شما می توانید با توجه به تعداد مهمان یا نفرات خانواده تکه های مرغ را کم و زیاد کنید.

مواد لازم

مرغ  ۳ تکه
پونه خرد شده ۱ لیوان
گردو ۴ ق غذا خوری
رب انار ۱ ق غذا خوری
آب نارنج ۲  ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گرد لیمو به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ادویه های گفته شده را باهم مخلوط کنید و مرغ ها را به ادویه آغشته کنید و خوب کاور کنید و بعد داخل روغن همه سمت های مرغ را حسابی سرخ کنید تا طلایی و خوشرنگ شود. می توانید از کمی فلفل قرمز و پودر سیر نیز برای طعم کردن مرغ استفاده کنید.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد پونه خرد شده را نیز به همراه پیاز تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهید و از خامی خارج شود.

 

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه باید گردو را اضافه کنید و مواد را برای ۳ دقیقه دیگر نیز تفت دهید تا بوی خامی مواد گرفته شود و بعد رب انار ترش را اضافه کنید و کمی تفت دهید و روی مواد آب بریزید و زمانی که قل زد باید مرغ ها را داخل سس قرار دهید.

فوت و فن های دستور پخت مرغ ترش تهرانی

در ادامه باید آب نارنج و کمی نمک و فلفل سیاه به مواد فوق اضافه کنید و برای ۱.۵ ساعت زمان دهید تا مرغ ها پخته شود و سس غلیظ شود، در همین حین باید از روی سس روی مرغ ها بریزید و به همراه پلو زعفرانی میل کنید.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها