طرز تهیه کیک دبل چاکلت به سبک کافی‌شاپی

کیک دبل چاکلت یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و معروف بین‌المللی است.

طرز تهیه کیک دبل چاکلت به سبک کافی‌شاپی

کیک دبل چاکلت یکی از انواع کیک های خوشمزه و معروف بین المللی است که برای میان وعده گزینه‌ی مناسبی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم کیک دبل چاکلت

 

آرد قنادی    ۲ لیوان

تخم مرغ    ۳ عدد

شکر    ۱ و ¼ لیوان

پودر کاکائو    ½ لیوان

شیر    ۱ لیوان

روغن مایع    ⅔ لیوان

بکینگ پودر    ۱ قاشق چایخوری

وانیل    نوک قاشق چایخوری

شکلات تخته ای تلخ    ۱۰۰ گرم

مواد گاناش

خامه صبحانه    ۱۰۰ گرم

شکلات تخته ای    ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه کیک دبل چاکلت مجلسی در ابتدای کار آرد را با بکینگ پودر و پودر کاکائو ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس سه مرتبه الک می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظرمان (قطر ۲۷ سانتی متری) را با کمی روغن چرب می کنیم و کنار می گذاریم. برای درست کردن مایه کیک تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن برقی ۷ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در همین حین شکلات تخته ای را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. پس از اینکه شکلات ذوب شد، آنرا کنار می گذاریم تا با دمای محیط یکسان شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه بافت مواد کشدار و حجیم شد، شیر را به همراه روغن و شکلات ذوب شده اضافه می کنیم و ۲ دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را در دو مرحله به کاسه افزوده و با لیسک به آرامی ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

برای درست کردن گاناش روی کیک، خامه را درون یک کاسه استیل می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود، سپس شکلات را به کاسه افزوده و به آرامی هم می زنیم تا شکلات هم ذوب شود.

مرحله هفتم

در این مرحله گاناش را کنار می گذاریم تا با دمای محیط هماهنگ شود. پس از گذشت ۵۰ دقیقه یک خلال دندان در مرکز کیک فرو می کنیم، اگر مایه کیک به آن نچسبید، یعنی کیک ما به طور کامل مغز پخت شده است.

مرحله هشتم

کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم از حرارت بیفتد، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت گاناش را به سلیقه خود روی کیک می ریزیم و پس از برش زدن سرو می کنیم.

منبع: برترین‌ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها