طرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ و قارچ مجلسی

سوپ تره فرنگی با مرغ یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که شما می توانید با مرغ و قارچ این سوپ را تهیه کنید. تره فرنگی سرشار از خاصیت می باشد که برای سلامتی توصیه می شود. شما می توانید این سوپ را به صورت میکس شده میل کنید و یا ریز مواد خرد کنید و این سوپ تره فرنگی را تهیه کنید.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ و قارچ مجلسی

تره فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است و سرشار از ویتامین های مواد معدنی می باشد و بسیار کم کالری است و شما می توانید این سوپ تره فرنگی در برنامه رژیمی و لاغری خود استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ

تره فرنگی ۲۰۰ گرم
مرغ ۲۰۰ گرم
هویج ۲ عدد
قارچ ۵ عدد
برگ بو ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
سیر ۲ حبه
کره ۳۰ گرم
نشاسته ذرت  ۱ ق غذا خوری
خامه ۳ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آب به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با مرغ خیلی خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه یا پهلو مرغ را باید داخل قابلمه قرار دهید و به همراه هویج و یکی از پیاز پوست کنده و سیب زمینی و برگ بو و ادویه و سیر و ۴ پیمانه آب باید روی حرارت قرار دهید و ابتدا حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را روی متوسط تنظیم کنید و برای ۴۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ پخته شود.

 

مرحله دوم: افزودن تره فرنگی

در ادامه آب مرغ را صاف کنید و برای تهیه سوپ استفاده کنید، سیب زمینی و هویج را جدا کنید. داخل یک قابلمه کره اضافه کنید و زمان دهید تا کره ذوب شود و بعد یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و بعد تره فرنگی را نیز بشورید و حلقه ای خرد کنید.

 

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

به مدت ۵ دقیقه مواد را تفت دهید تا سبک شود. سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و بعد مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و بعد سیب زمینی و هویج و قارچ های اسلایس شده را نیز اضافه کنید و آب مرغ صاف شده را روی مواد بریزید.

مرحله چهارم: پخت سوپ تره فرنگی با مرغ

بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید با کمک گوشتکوب برقی میکس کنید و در انتها خامه را هم بزنید تا رقیق شود و بعد شیر را اضافه کنید هم بزنید و به سوپ اضافه کنید و به همراه نان سوپ میل کنید.

فوت و فن های دستور پخت سوپ تره فرنگی با مرغ مجلسی

  1. می توانید بجای نشاسته از آرد استفاده کنید.
  2. می توانید شیر و خامه را نیز حذف کنید.
  3. می توانید در انتها کمی لیموترش تازه بریزید.
  4. قسمت سبز و ضخیم تره فرنگی دور بریزید.
  5. شیر باید هم دمای محیط باشد تا بریده نشود.
منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها