طرز تهیه کوفته لپه ساده و خوشمزه

کوفته لپه یکی از کوفته های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این کوفته را به سبک یزدی در خانه تهیه کنید. غذا های خوشمزه یزدی طعم فوق العاده ای دارند و یکی از شهر های قدیمی ایران است که دارای فرهنگ و تاریخ کهن می باشد و علاوه بر جاذبه های تاریخی غذا های سنتی بسیار کم نظیری دارد که در هیچ جای دنیا مانند آن وجود ندارد.

طرز تهیه کوفته لپه ساده و خوشمزه

 کوفته لپه یکی از غذا های سنتی این استان می باشد که شباهت بسیار زیادی به کوفته تبریزی دارد اما تفاوت های در مواد اولیه آن وجود دارد. برای تهیه کوفته لپه از موادی همچون گوشت و کشمش و سبزیجات معطر استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه کوفته لپه یزدی برای دو نفر

گوشت چرخ کرده کم چرب ۲۰۰ گرم
سبزی کوفته ۵۰ گرم
سیب زمینی پخته ۱ عدد
لپه ۵۰ گرم
کشمش ۱ ق غذا خوری
زرشک ۱ ق غذا خوری
پیاز داغ ۱ ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید یک سیب زمینی را بشورید و با کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد پوست سیب زمینی را بگیرید و کنار قرار دهید تا خنک شود. لپه را از ۱ ساعت قبل خیس کنید و به همراه کمی آب و نمک بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد از چرخ گوشت یک بار رد کنید و یا می توانید داخل غذاساز بریزید و پوره کنید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه سیب زمینی خنک شده را رنده کنید و بعد با نصف بیشتر سبزی معطر و لپه و گوشت و پیاز داغ و زرشک و ادویه ها خوب مخلوط کنید و دستکش انداخته و مواد کوفته را حسابی ورز دهید تا در حین پختن وا نرود، سپس به اندازه دلخواه از مواد بردارید و وسط آن گردو و پیاز داغ و زرشک و کشمش قرار دهید و خوب گرد کنید.

 

مرحله سوم: تهیه سس کوفته لپه

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل قابلمه تفت دهید و بعد مابقی سبزی را اضافه کنید و رب و کمی نمک و فلفل سیاه بیفزاید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین بورد و کمی آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم: پخت کوفته لپه یزدی با گوشت

در ادامه باید صبر کنید تا به سس به جوش بیاید و بعد دانه دانه کوفته ها را داخل سس قرار دهید و حرارت را کم کنید و بگذارید با ریز جوش زد کوفته ها جا افتاده و سس غلیظ شود و در انتها نمک و چاشنی سس را اندازه کنید و به همراه نان تازه میل کنید.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها