هر آنچه در مورد رژیم غذایی سیب باید بدانید

رژیم غذایی سیب را می توان یک نوع رژیم شوک هم در نظر گرفت و این رژیم برای افرادی که دچار استپ وزنی شده اند بسیار مناسب است.

هر آنچه در مورد رژیم غذایی سیب باید بدانید

امروزه چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات جامعه شده و بسیاری از افراد به دنبال راهی برای کاهش وزن در کوتاه مدت هستند. رژیم غذایی سیب یک رژیم لاغری بوده که برای 5 روز باید آن را رعایت کرد.

در این رژیم بیشتر مواد غذایی که مصرف می شود، سیب است. البته در کنار سیب برخی دیگر از مواد غذایی مجاز هستند و می توانید آنها را مصرف کنید. در ادامه این مواد غذایی مجاز را برای شما نام خواهیم برد.

میوه سیب دارای خواص بسیار است به همین دلیل رژیم غذایی سیب در دسته بهترین رژیمهای کوتاه مدت جای دارد.

این نوع رژیم در بین افراد بسیار پرطرفدار بوده و بسیاری با رعایت کردن رژیم غذایی سیب در مدت 5 روز، اثرات آن را به چشم دیده اند.

رژیم غذایی سیب چیست؟

رژیم غذایی سیب یک نوع رژیم لاغری بوده که باید به مدت 5 روز آن را رعایت کرد. در این رژیم بخش اصلی وعده هایی که مصرف می کنید، سیب است.

در روز اول تا سوم ای رژیم تنها مصرف سبزیجات، میوه ها و آبمویوه ها مجاز است و نمی توان چیز دیگری را مصرف کرد.اما در روز آخر می توانید در کنار مواردی که گفتیم، از مواد غذایی پروتئینی و لبنیات نیز استفاده کنید.

در روز اول رژیم در سه وعده صبحانه، ناهار و شام فقط استفاده از سیب مجاز است و اجازه میل کردن چیز دیگری ندارید.

در روز دوم رژیم در کنار سیب در وعده نهار و شام خود میتوانید سالاد سبزیجات نیز مصرف کنید. در روزهای بعد در کنار سیب، مجوز میل کردن سبزیجات، میوه و آبمیوه های طبیعی، مواد غذایی پروتئینی و لبنیات را دارید.

استفاده از میوه هایی که دارای قند بالا هستند در این رژیم توصیه نمی شود و بهتر است در مصرف آنها رعایت کنید. همچنین آبمیوه های صنعتی دارای مقادیر زیادی از قند و شکر بوده و بهتر است از آبمیوه های طبیعی و خانگی استفاده کنید.

بسیاری از افراد می پرسند، رژیم لاغری سیب چگونه باعث کاهش وزن می شود؟ در پاسخ به این افراد باید بگویم که، سیب دارای مواد معدنی و سرشار از ویتامین ها و فیبر بوده که با مصرف آن تمامی نیازهای روزانه بدن تامین می شود.

سیب با داشتن خواص آرامش بخشی که دارد، در دسته رژیم های لاغری قرار گرفته است. همچنین فیبر بالای این میوه و کالری کمی که دارد، باعث می شود تا فرد برای مدت زمان زیادی احساس سیری کند و اشتهای کاذب را کاهش می دهد.

بسیاری ا متخصصان تغذیه اعتقاد دارند خوردن روزانه یک سیب قبل از هر وعده غذایی علاوه بر اینکه باعث سلامت بدن می شود، اشتها را کم کرده و در نتیجه باعث کاهش وزن خواهد شد. فیبر موجود در سیب مانع اتصال چربی در روده شده و در نتیجه وزن را کنترل می کند.

مواد غذایی ممنوعه و مجاز در رژیم لاغری سیب

اگر در رژیم لاغری سیب برخی از مواد غذایی را مصرف کنید، رژیم شما کاملا بیهوده بوده و فقط برای 5 روز به خود سختی داده اید.

در عوض برخی از مواد غذایی در رژیم لاغری سیب مجاز بوده و می توانید در طول 5 روز رژیم، این مواد غذایی را در کنار وعده های غذایی خود میل کنید.

مواد غذایی ممنوعه در رژیم لاغری سیب

  • برخی از چربی و روغن های مضر مانند انواع سس، روغن نارگیل و روغن های دیگر
  • نوشیدنی های شیرین و مواد قندی مانند آبمیوه های صنعتی، نوشابه، شیرینی جات و نوشیدنی های انرژی زا
  • مصرف برخی از پروتئین ها مانند سوسیس، کالباس، همبرگرو... و گوشت گوساله
  • مصرف لبنیات پرچرب مانند پنیر خامه ای
  • مصرف فست فود

مواد غذایی مجاز در رژیم لاغری سیب

  • مصرف میوه و سبزیجات به ویژه سبزیجات دارای برگ پهن مانند کلم، اسفناج و..
  • مصرف برخی از پروتئین ها مانند مرغ بدون پوست( سینه مرغ بهتر است)، تخم مرغ، ماهی، شتر مرغ، قارچ و قسمت های کم چرب گوشت قرمز
  • مصرف لبنیات کم چرب
  • استفاده از برخی از ادویه ها نظیر آویشن، نعنا، دارچین، رزماری و...
  • مصرف نان های سبوس دار مانند نان سنگک
  • استفاده از روغن های گیاهی و مجاز مانند روغن زیتون
  • مصرف نوشیدنی ها طبیعی

برای اینکه در مدت زمان کوتاهی از رژیم لاغری سیب نتیجه بگیرید، باید در کنار این رژیم ورزش های هوازی را نیز انجام دهید.

این رژیم بیشتر برای افرادی که دچار استپ وزنی شده اند و یا افرادی که می خواهند در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهند، مناسب است.

مزایای استفاده از رژیم غذایی سیب

رژیم غذایی سیب یک رژیم بسیار کم کالری و با فیبر بالا است و فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری می کند.

همچنین سیب به دلیل داشتن خواص گوناگون، خطر ابتلا به بیماری دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را تا درصد زیادی کاهش می دهد. این رژیم لاغری بسیار هزینه کمی دارد و به راحتی می توان آن را در منزل اجرا کرد.

لازم به ذکر است به دلیل کم کالری بودن این رژیم به ویژه در روزهای اول و دوم، ممکن است انرژی مورد نیاز بدن فرد تامین نشود و همین موضوع باعث بی حالی بدن شده و انجام فعالیت های روزانه را برای فرد مشکل سازد.

در کنار این رژیم به هیچ عنوان نباید ورزش های سنگین انجام داد زیرا ممکن است با از دست رفتن مقدار زیادی از انرژی بدن، فرد دچار مشکل شود. بهتر است هنگامی که این رژیم را می گیرید، ورزش های سبک را انجام دهید.

یکی دیگر از معایب این رژِیم، اختلال در عملکرد معده و قند خون است. در مدت زمان این رژیم قند خون دچار نوسان شده و فرد ممکن است به مصرف شیرینی روی آورد.

همچنین اختلال در عملکرد معده باعث نفخ شدید شده  که این موضوع می تواند بسیار آزار دهنده باشد. رژیم سیب یک رژیم کوتاه مدت بوده که در مدت زمان 5 روز نتیجه ای فوق العاده از آن به دست می آید.

منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها