طرز تهیه خورش آلو و قیسی؛ شیک و مجلسی

خورش آلو و قیسی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که بیشتر از ران مرغ برای این غذا استفاده می شود و شما می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی ها تهیه کنید.

طرز تهیه خورش آلو و قیسی؛ شیک و مجلسی

این غذا بیشتر در شمال کشور با ظرف مخصوص یعنی گمج تهیه می شود ولی شما می توانید به راحتی این خورشت جذاب و خوش آب رنگ را به همراه برنج سرو کنید و یک خورشت فوق العاده در خانه تهیه کنید. استفاده از گردو در این خورش بسیار سلیقه ای می باشد و شما می توانید این خورش را به با آلو جنگلی یا معمولی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش آلو و قیسی و مرغ

  • پیاز ۳ عدد
  • ران مرغ ۲ عدد
  • آلو سیاه خورشتی ۵ عدد
  • قیسی خشک ۸ عدد
  • کشمش ۱ قاشق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین به مقدا لارم

طرز تهیه خورش آلو و قیسی مجلسی و خوشمزه با ران مرغ

مرحله اول: نیم پز کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را نیم پز کنید و بعد سرخ کنید. برای این کار ران مرغ را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و و سیر خرد شده داخل قابلمه قرار دهید و روی مواد آب جوش ریخته و بگذارید تا مرغ نیم پز شود. می توانید از برگ بو نیز برای گرفتن بوی زهم مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی و تفت دادن مواد

در ادامه ۲ عدد از پیاز ها را پوست بگیرید خلالی خرد کنید و داخل یک تابه یا قابلمه بدون روغن کمی تفت دهید و بعد روغن و زردچوبه و نمک اضافه کنید و تفت دهید و زمانی که پیاز کمی خوشرنگ شد آلو قیسی را اضافه کنید و کمی تفت دهید و به دلخواه کمی فلفل سیاه و دارچین اضافه کنید و در انتها کشمش پلویی را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن مرغ

در ادامه باید رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رب خوشرنگ شود سپس تکه های مرغ نیم پز شده را روی مواد قرار دهید و یک لیوان از آب مرغ صاف شده روی آن بریزید و بگذارید تا پخته شود و مرغ غلیظ شود.

مرحله چهارم: پخت خورشت آلو و قیسی

حالا در انتها با نمک و مقدار ملس بودن خورشت را تست کنید و اگر دوست دارید می توانید کمی شکر اضافه کنید و زمانی که خورش جا افتاده و غلیظ شده از روی حرارت بردارید و به همراه کته میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش آلو و قیسی با مرغ برای مهمانی و مجالس با کشمش

می توانید کشمش را حذف کنید و ۲ قاشق غذا خوری شکر استفاده کنید.

می توانید کشمش را تفت دهید و در انتها روی خورش قرار دهید.

این خورشت باید کم آب و کاملا غلیظ باشد و اصلا نباید حالت آبکی داشته باشد.

آلو ها نباید در خورشت خیلی پخته و له شوند.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها