دستور پخت سیب پخته

سیب پخته یکی از درمان های خانگی درمان سرفه و سرماخوردگی است که می توانید خیلی راحت این نوشیدنی را با طعم دارچین در خانه تهیه کنید و برای درمان گلو درد استفاده کنید. کسانی که در فصول سرما دچار سرماخوردگی می شوند یکی از بهترین روش های درمان خانگی سیب پخته و تهیه نوشیدنی آن می بشد که شما می توانید خیلی سریع و ساده با سیب زرد آن را تهیه کنید و برای بهبود درمان خود استفاده کنید. سیب پخته علاوه بر سرماخوردگی برای یبوست و لاغری استفاده کرد. خوردن سیب پخته موجب نرم شدن گلو می شود و در نتیجه باعث رفع گرفتگی صدا و در نتیجه بهتر شدن گلو درد می شود.

دستور پخت سیب پخته

سیب به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن برا در مقابله با بیمارهای مختلف کمک می کند. رنگ زرد در سیب وجود بتاکاروتن را نشان می دهید و زمینه ساز ویتامین A می باشد و برای شادابی پوست و انواع سرطان ها مفید است.

مواد لازم برای تهیه سیب پخته برای سرفه و گلو درد

  • سیب زرد ۲ عدد
  • آب ۳ پیمانه
  • چوب دارچین ۲ عدد

مرحله اول: پختن مواد

ابتدا باید ۳ پیمانه آب را داخل یک قابلمه بریزید و بعد سیب را ها را بشورید و ۴ قاچ کنید و بعد دارچین اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا سیب ها کاملا پخته و نرم شود و حتما در این زمان چک کنید و اگر آب تمام شد و سیب ها نرم نشده بود مجدد زمان و کمی آب بریزید و بگذارید تا سیب پخته شود.

 

مرحله دوم: پوره کردن مواد

چوب دارچین را دور بریزید و سیب ها را از آب جدا کنید و روی یک صافی قرار دهید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا فقط پوست سیب داخل صافی بماند و پوره از صافی رد شود. آبی که سیب ها پخته شدند را نیز از صافی رد کنید.

 

مرحله سوم: تهیه سیب پخته

در ادامه باید پوره را را با آب صاف شده مخلوط کردن و داخل فنجان بریزید و میل کنید. این نوشیدنی برای سرماخوردگی مانند معجزه عمل می کند و برای بهبود آن فوق العاده است.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها