دستور پخت کرک بپرس

کرک بپرس یکی از غذاهای مازنی بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید این غذای خوشمزه و گیاهی را به راحتی در خانه تهیه کنید. کرک بپرس به زبانی مازنی یعنی مرغش پریده و یک غذای سنتی و محلی به حساب می آید که در تهیه آن از گوشت و مرغ استفاده نشده است و شما می توانید به راحتی این غذای متفاوت ایرانی را برای شام یا نهار تهیه کنید.

دستور پخت کرک بپرس

شما می توانید کرک بپرس را به همراه ماست و خیار یا نازخاتون و سبزی خوردن میل کنید. امروز  طرز تهیه کرک بپرس مازندرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرک بپرس گیاهی و خوشمزه

  • پیاز ۱ عدد
  • سی ۲ حبه
  • گوجه فرنگی ۶ عدد
  • غوره ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بادمجان ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس داخل کمی روغن سرخ کنید تا پخته و طلایی شود. بادمجان های سرخ شده را کنار قرار دهید.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید را و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد کمی روغن اضافه کنید و به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوره شده را نیز به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

 

مرحله سوم: افزودن پوره گوجه فرنگی

در ادمه گوجه فرنگی ها را بشورید و رنده ریز بزنید و یا می توانید به همراه غذاساز یا گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود. حالا پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و بعد نوبت اضافه کردن غوره برای چاشنی این غذا می باشد.

مرحله چهارم: پخت کرک بپرس

در ادامه باید به ازای نفرات تخم مرغ بشکنید ولی اصلا نباید هم بزنید و بگذارید وسط مواد خودش را بگیرد، یا می توانید برای چند دقیقه درب تابه را قرار دهید و در انتها داخل دیس کشیده و بادمجان های سرخ شده دور تا دور بادمجان تزیین کنید.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها