انتخاب دکور دیوار مناسب فضا

دکوراسیون دیوارها یکی از دغدغه های مهم برای ورود به خانه ای جدید است، اما باید توجه داشت راهکارهای بسیار ساده ای وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به دکور کردن خانه ها کمک کرد.

انتخاب دکور دیوار مناسب فضا

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان برای دکوراسیون دیوار از آن استفاده کرد؛ تابلوهای بزرگ هستند. این تغییر موجب می شود تمام توجه ورودی به تصاویر مربوط به تابلو جلب شوند، پس بهتر است از تصاویری استفاده شود که خلاقانه و بسیار زیبا باشند. 

در چنین موقعیت هایی اهمیت ندارد چقدر از اطراف تابلوها روی دیوار خالی باشد، البته باید توجه داشته باشید که چیز دیگری اطراف نصب نکنید تا تابلو بزرگ جلوه زیبایی  داشته باشد. 

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,تابلوهای بزرگ برای دکور دیواراستفاده از تابلوهای بزرگ برای دکور دیوار

استفاده از آیینه ها:

آیینه های کابردهای گوناگونی در دکوراسیون داخلی خانه ها به خصوص دکوراسیون دیوارها دارند. شما می توانید از آیینه دکوراتیو روی دیوار استفاده کنید. در این خصوص باید از چند تکه یا یک آیینه تکی و زیبا برای تزئین دیوار استفاده کنید و اجازه دهید اطراف آن خالی بماند. استفاده از آیینه های دکوراتیو جذابیت بسیاری برای یک دیوار خالی و کسل کننده خواهد داشت. 

نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام آویختن تابلو حتما آن را وسط بگذارید، یعنی به یک اندازه از بالا و پایین فاصله داشته باشد، بلکه هر شیء تزئینی که روی دیوار نصب می شود در یک خط قرار بگیرد. بدین صورت که فرد برای نگاه کردن نه سر را پایین آورده و نه بالا ببرد؛ پس اگر مبلمان یا وسیله ای دارید که جلوی خط دید شما را می گیرد آن را جابجا کنید، یا اگر دیوار موردنظرتان پشت مبل یا پشتی بلند قرار دارد شاید بهتر است برای دکوراسیون دیوار از روشی دیگر به جای آویختن تابلو استفاده کنید. 

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,آیینه برای دکور دیواراستفاده از آیینه برای دکور دیوار

استفاده از دو شی یک شکل:

در ارائه قبلی از یک تابلوی بزرگ استفاده شد، اما درصورتی که شما دیوار بزرگی در دست دارید می توانید از دو تابلوی یک شکل یا یک تابلو دوتکه استفاده کنید. علاوه بر این موارد استفاده از دو آیینه یک شکل هم موردی ندارد.

توجه داشته باشید که اگر از دو تابلوی هنری استفاده می کنید باید به هم ربط داشته باشند و ساختاری یک شکل را شامل شوند. 

استفاده از دو تابلو که یک داستان را بیان می کنند بهتر از تابلوهایی نامرتبط هستند. 

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,تابلو برای دکور دیوارتابلوهای هم شکل برای دکور دیوار

استفاده از چند قاب کنار هم:

در صورتی که دیوار بزرگی ندارید که قدرتی برای مانور نخواهید داشت پس می توانید برای دکوراسیون دیوارها از چند تابلو یک شکل در سایزهای مختلف استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که نباید به شکل پراکنده باشند بلکه کاملا نزدیک به هم قرار دهید. در چنین مواقعی باید توجه داشته باشید که تابلوها در مرکز دیوار قرار بگیرند، یعنی تا حد زیادی باید فاصله سمت راست و چپ تابلوها با همدیگر یکسان بوده یا حداقل وقتی نگاه می کنید نامتعادل به نظر نرسند. در صورتی که از تابلوهای بزرگ و کوچک استفاده می کنید همگی باید در یک خط قرار داشته باشند تا به شکل مجموعه نمایش داده شوند. 

قاب های نزدیک به هم برای دکور کردن دیوارهای کوچک بسیار مناسب خواهند بود. 

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,مدل های دکور دیوارقاب های نزدیک به هم در دکور دیوار

استفاده از یک گالری عکس به روی دیوار:

مانند روش قبلی این مرتبه می توانید از تعدادی نقاشی یا عکس روی دیوار استفاده کنید، اما این مرتبه نیازی نیست نگران فاصله بسیار متناسب باشید. در صورتی که تمایل دارد از تصاویر زیاد در اتاق استفاده کنید آنها را با دقت و ظرافت روی دیوار نصب کرده و کل دیوار را با استفاده از آنها بپوشانید. 

گاهی افراد ترجیح می دهند این تکنیک را با قاب عکس های خود و خانواده انجام دهند تا همیشه خاطرات روزهای شیرین را با خود مرور کنند. 

برای داشتن یک گالری عکس روی دیوار می توانید هر تعداد قاب عکسی که دوست دارید را به شکل پراکنده رو دیوار نصب کنید. 

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,گالری عکس برای دکور دیوارگالری عکس برای دکور دیوار

استفاده از قفسه به روی دیوار:

طاقچه یا قفسه می تواند ایده ای خلاقانه برای دکوراسیون دیوار باشد، در صورتی که فضایی کافی برای کتابخانه داخل اتاق ندارید و دوست دارید کتاب ها را به نمایش بگذارید می توانید از این قفسه دیواری بعنوان کتابخانه استفاده کنید. از طرفی یک طاقچه چوبی زیبا محل مناسبی برای قرار دادن گلدان یا اشیاء تزئینی می باشد. 

قفسه‌ها می‌توانند محل قرار گرفتن کتاب‌ها یا اشیا تزیینی شما باشند بنابراین هم کاربردی خواهند بود هم زیبا.

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,دکور دیوار و قفسهدکور دیوار و قفسه روی آن

استفاده از رنگ برای دیوارها یا یک طرح هنری روی دیوار:

یکی از ساده ترین روش های برای ساختن دیواری زیبا که بتواند کانون توجه ورودی باشد؛ استفاده از یک رنگ زیبا و متفاوت نسبت به سایر دیوارها می باشد. این نکته در مواقعی که شما امکان نصب تابلو روی دیوار را ندارید اما در عین حال تمایل دارید دیوار خالی نباشد بسیار کاربردی خواهد بود. حتی اگر رنگ زدن برایتان بسیار ساده و یکنواخت است می توانید یک طرح را هم اضافه کنید، مثلا طرحی هنری روی دیوار بکشید. 

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,رنگ های زیبا برای دکور دیواررنگ های زیبا برای دکور دیوار

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی منزل:

بعد از شناسایی سبک های مختلف در دکوراسیون منازل؛ سحال باید عناصر مهم را هم در طراحی داخلی بشناسیم. این عناصر تقریبا در همه سبک ها به اشکال مختلف دیده می شوند و از المان های اساسی محسوب می شوند. این عناصر مهم شامل موارد زیر می باشند:

فضا: 

همانطور که می دانید فضا همه آن مکانی است که ما در آن زندگی می کنیم همچنین تجهیزات و لوازم ما در آن وجود دارند.

خط: 

در دکوراسیون و طراحی سه خط وجود دارند که شامل؛ افقی، عمودی و اریب می شوند. این خطوط می توانند اشکال را بسازند. 

شکل: 

اشکال هندسی از ترکیب خطوط به وجود می آیند و نقش اساسی در دکوراسیون منازل خواهند داشت.

رنگ:

زندگی بدون وجود رنگ ها هیچ معنایی ندارد به همین دلیل یکی از عناصر اساسی در طراجی دکوراسیون رنگ ها هستند. 

نور: 

هر چیزی که در دنیا وجود دارد حتی رنگ ها بدون وجود نور دیده نمی شوند پس به هر شکلی که مناسب می باشد باید نورپردازی صورت بگیرد. 

بافت و الگو: 

شما در برخی قسمت های خانه مانند دیوارپوش‌ها از بافت یا الگوها استفاده می کنید. بافت نحوه نمایش و لمس‌شدن یک سطح را نشان می‌دهد و الگو هم همان طرحی است که به عنوان مثال روی کاغذی دیواری می‌بینید.

دکور دیوار,دکور دیوار منزل,دکور دیوار زیبا دکور دیوار زیبا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها