اصول مهم در طراحی دکور طلا فروشی چیست؟

اصول مهم در طراحی دکور طلا را با هم بررسی می کنیم. برای طراحی برترین دکوراسیون طلا، باید به این اصول توجه کنید.

اصول مهم در طراحی دکور طلا فروشی چیست؟

یک طراحی اصولی دکوراسیون طلافروشی با توجه به مواردی از قبیل ویترین ، رنگ بندی ها ، نورپردازی ها ، استفاده از وسایل مناسب ، پارتیشن بندی ها و ... انجام می شود.

طلافروشی دارای طلا و جواهرات گران بها و نفیسی است که از شغل های بسیار حساس محسوب می شوند. طراحی دکوراسیون طلافروشی باید به گونه ای انجام شود که بتواند نظر مشتریان به ویژه خانم ها را جلب کند. دکوراسیون طلافروشی های امروزی با گذشته ، تفاوت زیادی کرده است.

امروزه به اصول خاصی در طراحی دکوراسیون توجه می شود که موجب خاص شدن مغازه های طلافروشی شده است. اغلب طلافروشی ها تمایل دارند که مغازه آنها در میان مغازه های پیرامون ، همچون نگینی درخشیده و کاملاً متمایز باشد.

اصول مهم در طراحی دکور طلا کدامند ؟

مهمترین اصول در طراحی دکوراسیون ، توجه همزمان به زیبایی و امنیت است. توجه به زیبایی نباید سبب شود که از اهمیت اصول امنیتی غافل شوید. زیرا سرمایه و اموال شما در معرض خطر می باشند. بنابراین همزمان باید به این دو توجه داشت.

طراحی داخلی طلافروشی ، کار بسیار دشوار و حساسی است که نیازمند دانش ، تخصص و تجربه بالا در این زمینه است. تیم های طراحی دکور طلافروشی با توجه به فاکتورهای زیبایی و امنیتی به طراحی زیباترین و مدرن ترین دکوراسیون داخلی و خارجی برای طلافروشی اقدام می نمایند.

بهترین چیدمان برای ویترین طلا چگونه است ؟

یکی از اصول مهم در طراحی دکور طلا ، طراحی یک ویترین شیک و چشم نواز است. طراحی ویترین و چیدمان جواهرات در آنها باید به گونه ای باشد که طلا و جواهرات از جهات گوناگون قابل رؤیت باشند. اینکه یک سرویس جواهر در ویترین به گونه ای قرار گرفته باشد که بخشی از آن به خوبی قابل رؤیت نباشد ، نشان از چیدمان و یا طراحی بد دکور دارد.

چیدمان شلوغ و بدون فاصله جواهرات از یکدیگر ، موجب کاهش جلوه و رخ جواهرات می شود. مشتری با دیدن چنین ویترینی سریعاً کلافه شده و چشم خود را از آن بر می دارد. یک ویترین شیک و لاکچری ، خلوت و بانظم و ترتیب می باشد. از چراغ های مناسبی درون ویترین برای روشنایی داخل آن ، استفاده می شود.

امنیت از اصول مهم در طراحی دکور طلا است ؟

طراحی تمامی بخش های طلافروشی باید با توجه به اصول امنیتی صورت بگیرد. طلا و جواهرات نباید در معرض خطر سرقت باشند. نصب دوربین مدار بسته و سیستم اعلام خطر می تواند در افزایش ضریب امنیتی طلافروشی نقش داشته باشد.

طراحی دکور باید به شکلی انجام شود که امکان دسترسی غیرمجاز به طلا و جواهرات وجود نداشته باشد. شاید برخی از دکوراسیون ها ، زیبا و جذاب باشند ولی ضریب امنیتی پایینی داشته باشند و مناسب طلافروشی نباشند. حفاظت طلا و جواهرات از تهدیدهای احتمالی ، برای طراحان باید در اولویت باشد.

تجهیزات روشنایی مناسب برای طلافروشی کدامند ؟

طراحی مغازه طلا فروشی ، نیازمند استفاده از تجهیزات نور و روشنایی مناسب است. درجه و شدت نور مورد استفاده در طلافروشی با توجه به نوع دکور و حجم جواهرات موجود در مغازه ، متفاوت می باشد.

یکی از اصول مهم در طراحی دکور طلا ، توجه به این مسئله است. در اغلب سبک های طراحی دکوراسیون طلافروشی ، از حداکثر نور و روشنایی استفاده می شود. حال برای ایجاد چنین روشنایی می توان از تجهیزات مختلفی مانند لامپ های هالوژن ، لوسترهای لوکس ، چراغ های آویز ، لامپ های ریسه ای ، لوسترهای کنار سالنی و ... استفاده نمود.

شما می توانید برای جلوه ی بیشتر برخی از جواهرات خاص ، از نورپردازی با سبکی متفاوت استفاده کنید. به طور مثال یک ویترین جداگانه ای را برای جواهر خاص خود انتخاب کرده و اطراف این ویترین را تاریک نموده و داخل ویترین را در بیشترین حالت ممکن ، روشن کنید. بدین ترتیب درخشش و زیبایی جواهر خاص شما ، چندین برابر می شود و توجه مشتری را به خود جلب می نماید.

تقسیم بندی فضای مغازه طلافروشی چگونه باشد ؟

یکی از اصول مهم در طراحی دکور طلا ، توجه به تقسیم بندی بخش های مختلف مغازه می باشد. با توجه به وسعت مغازه باید فضای موجود را به بخش های مختلفی تقسیم نمود. بخش صندوق ، بخش ورودی و خروجی ، بخش استراحت کارکنان و ... باید به درستی مشخص شوند.

اگر وسعت مغازه کوچک باشد و امکان جدا نمودن بخش های مختلف نباشد ، باید به صورت تخصصی و استادانه ای برای طراحی دکوراسیون داخلی آن اقدام نمود که فضای داخلی مغازه شلوغ و نامرتب به نظر نیاید. برای جداسازی بخش های مختلف مغازه طلافروشی ، باید از شیک ترین و جدیدترین پارتیشن بندی ها استفاده نمود.

پارتیشن شیشه ای ، پارتیشن ام دی اف ، پارتیشن چوبی ، پارتیشن پی وی سی ، پارتیشن دکوراتیو ، پارتیشن فلزی ، پارتیشن پرده ای ، پارتیشن چرخشی ، پارتیشن معلق ، پارتیشن ریلی و ... از جمله جدیدترین پارتیشن های مناسب برای مغازه طلافروشی می باشند.

ایده های کاربردی در طراحی دکور طلافروشی چیست ؟

در کنار توجه به اصول مهم در طراحی دکور طلا ، باید ایده های خلاقانه ای را اجرایی نمود. هدف از این کار جذب بیشتر مشتری است. شما باید گاوصندوق طلافروشی را در بخش مناسبی قرار دهید و آن را به زیبایی پوشش دهید تا هم گاوصندوق پوشانده شده و هم نمای بدی را ایجاد نکند. به طور مثال می توانید گاوصندوق را پشت یک دیوار تزئینی قرار دهید.

یک طراحی خاص و لاکچری را برای بخش درب ورودی و خروجی طلافروشی درنظر بگیرید. به برخی از نکات ریز ولی مهم ، مانند پخش موسیقی و پخش بوی ایده آل در طلافروشی توجه داشته باشید.

مقدم مانکن

برخی از اصول مهم در طراحی دکور طلا را بررسی نمودیم. با مرور این اصول ، حتماً متوجه شده اید که باید طراحی دکوراسیون طلافروشی خود را به یک مجموعه حرفه ای و مجرب در این زمینه واگذار نمایید. مجموعه مقدم مانکن ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات مربوط به طلافروشی می باشد که محصولات متنوع و مدرنی را از قبیل مانکن های جواهرآلات ، استندهای طلا و جواهرات و ... را عرضه می کند. این مجموعه ، یکی از حرفه ای ترین تیم های طراحی دکوراسیون طلافروشی می باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مسعود
    0

    واقعا این خبر چی داره که فوری هست لطفاً دقت نظر داشته باشید

  • سعید اردلان
    0

    چرند بود هیچ نکته قابل تاملی نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها