۵ رفتار که اعتماد را در رابطه‌ها خدشه دار می‌کند!

داشتن یک رابطه عالی و پایدار مستلزم زمان و توجه است. نه تنها باید از برآورده شدن نیازهای خود مطمئن شوید، بلکه باید به شریک زندگی خود و خواسته‌های او نیز توجه کنید. ایجاد اعتماد در رابطه سخت است. رابطه‌های خوبی وجود داشته که در آن هر دو طرف خوشحال بوده اند اما یک اشتباه از جانب یکی از دو نفر اعتماد را شکسته و رابطه را به پایان رسانده است. هرچند شاید فکر کنید همه چیز تمام شده اما در اصل هنوز می‌توانید رابطه خود را دوباره بسازید.

۵ رفتار که اعتماد را در رابطه‌ها خدشه دار می‌کند!

آیا کارهایی انجام داده اید که شریک زندگیتان را نسبت به شما بی اعتماد کرده باشد؟ شاید بگویید بله و فکر کنید آن قدرها هم جدی نبوده که همسرتان حالا شما را نمی‌بخشد. اما اگر نقش‌ها برعکس شود، آیا شما خودتان را خواهید بخشید؟ جواب این سوال می‌تواند به شما در ترمیم رابطه کمک کند. در اینجا به ۵ رفتاری پرداخته شده که به شما می‌گویید چه کارهایی می‌تواند رابطه شما را از بین ببرد و باعث شکستن اعتماد بین تان شود. با خواندن این نکات می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید، اعتماد بین همدیگر را تقویت کنید و رابطه خود را حفظ کنید.

۱. اعتماد در رابطه؛ اگر صادق نباشید اعتماد از بین می‌رود

اگر به همسرتان دروغ بگویید اعتمادتان را از بین می‌برید. گاهی اوقات مردم به این دلیل دروغ می‌گویند که حقیقت آن قدر دردناک است که نمی‌توان اعتراف کرد، یا می‌خواهند از آسیب دیدن طرف مقابل جلوگیری کنند. اما مطمئن باشید که آن‌ها بیشتر از دروغ شما آسیب خواهند دید تا حقیقت.

اگرچه وقتی اشتباهی انجام می‌دهید صادق بودن سخت ترین کار است، اما بهتر است حقیقت را بگویید و با موقعیت کنار بیایید. دروغ گفتن هرگز راه موثری برای پنهان کردن چیزی نیست، زیرا حتما روزی برملا خواهد شد.

۲. وفادار نبودن

وفاداری در یک رابطه یکی از دغدغه‌های اصلی است. خیلی از افراد نمی‌توانند به همسر خود وفادار بمانند برای همین بیش از ۵۰ درصد از تمام روابط در نهایت با خیانت روبرو می‌شوند. صرف نظر از شرایطی که در آن قرار دارید، چنین ضربه ای رابطه شما را از بین خواهد برد. با این حال هرچند در شرایط دشواری قرار می‌گیرید اما می‌توانید با بخشش و تلاش برای جلب دوباره اعتماد تلاش کنید.

۳. وقتی دوستان و خانواده همسر تان را نمی‌پذیرید اعتماد او را از بین می‌برید

هر شخصی دوست دارد دوستان و خانواده‌اش عاشق کسی باشند که او نیز دوست دارد. همچنین همسرش به خانواده و دوستانش نیز احترام بگذارد. با این حال، اگر در ازای آن، احترام و عشق یکسانی دریافت نکنید، می‌تواند رابطه شما را با مشکل رو به کند. وقتی با کسی ازدواج می‌کنید، با خانواده و دوستانش نیز همراه او خواهد بود. شاید داستان‌هایی از خراب شدن روابط توسط پدر و مادرها شنیده باشید، اما در رابطه باید احترام متقابلی وجود داشته باشد. وقتی با فردی ازدواج می‌کنید، با خانواده او نیز ارتباط خواهید داشت. پس به همان میزان که به همسر خود اهمیت می‌دهید، به خانواده و دوستانش نیز اهمیت بدهید.

۴. اعتماد در رابطه؛ شما قابل اعتماد نیستید

قابل اعتماد نبودن چیزی فراتر از دروغ گفتن است. در واقع اعتماد بین دو فرد از همان شروع زندگی ایجاد می‌شود. اگر به آن پابند نباشید رابطه خود را از دست خواهید داد. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی‌تان چیزی به شما می‌گوید که نمی‌خواهد دیگران بدانند، شما با گفتن آن به دیگران اعتماد بین خود را از بین می‌برید. پس از آن، همسرتان فکر می‌کند آیا موضوعی را با شما در میان بگذارد یا خیر. به همین دلیل جو صمیمی‌بین خود را از بین خواهید برد. پس در رابطه خود سعی کنید فضای بین خود را گرم تر و صمیمی‌تر کنید و محرم راز همدیگر باشید.

۵. احساسات خود را بیان نمی‌کنید

صحبت نکردن و پنهان کردن احساسات می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بزرگی شوند. اگر به اندازه کافی صادق باشید و آنچه را از ذهن تان عبور می‌کند. باز گو کنید و احساس خود را بیان کنید، می‌توانید اعتماد همسر خود را جلب کنید. وقتی احساسات خود را سرکوب می‌کنید، طرف مقابل نمی‌داند مشکل چیست یا چگونه آن را برطرف کند برای همین رابطه با شکست مواجه می‌شود. در واقع در چنین وضعیتی همسرتان فکر می‌کند با او بازی می‌کنید و هیچ احساسی بین تان وجود ندارد.

منبع: خبرنامه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها