بهترین راه بهبود رابطه تخریب شده مادر دختری

اگر رابطه بین شما و مادرتان کمی سرد یا به اصطلاح شکراب شده است، اصلا نگران نباشید میتوانید با عمل کردن به چند توصیه رابطه را دوباره گرم و دوست داشتنی کنید.

بهترین راه بهبود رابطه تخریب شده مادر دختری

تجربیات و ارتباط با افراد مختلف در زندگی ما بسیار موثر هستند. معمولاً اولین کسانی که در زندگی ما تاثیرگذار هستند، پدر و مادرمان می باشند. نقش مادر معمولاً پررنگ تر است. دختران و مادران نیز رابطه نزدیک تری دارند اما گاهی اوقات رابطه آن ها به دلایل مختلف به هم می خورد که باید آن را بهبود بخشید که در این قسمت در مورد بهبود رابطه مادر دختری با شما صحبت خواهیم کرد:

موانع را از بین ببرید

افراد معمولاً روی خودشان تمرکز بیشتری دارند و به علایق خود بیشتر توجه می کنند اما بهتر است که این افراد به علاقه یکدیگر، نظرات و احساسات هم بیشتر احترام بگذارند و سعی کنند که به طرف مقابل بیشتر اهمیت دهند که این موضوع باید از طرف مادر برای دختر و بالعکس باشد.

ابراز محبت کنید

ابراز نکردن محبت به یکدیگر سبب ایجاد فاصله و دوری خواهد شد. اگر می خواهید رابطه شما صمیمی تر از قبل گردد، به یکدیگر ابراز محبت نمایید و سعی کنید با یکدیگر باشید و خالصانه به یکدیگر عشق بورزید مثلا همراه یکدیگر به پیاده روی بروید و خیلی دوستانه با هم صحبت کنید.

مادر و دختر

به یکدیگر احترام بگذارید

همه افراد عقاید و افکار یکسانی ندارند پس مادر و دختر نیز عقاید یکسانی نخواهند داشت. هر دو هم مادر و هم دختر باید به عقاید یکدیگر احترام بگذارند تا اختلافی میانشان به وجود نیاید. همچنین اگر رابطه مادر و دختری شما خوب نیست، سعی کنید از این به بعد یکدیگر را بیشتر درک کرده و به هم احترام بگذارید زیرا اولین کلیدی که می تواند یک رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها ایجاد کند، احترام گذاشتن به یکدیگر است.

برای بهبود روابط راهی بیابید

ابزار پایه در افراد این است که آنها بتوانند مشکل را مرور کنند و رابطه خود را بهبود ببخشند. شما باید به هدف فکر کنید. یعنی سعی کنید که این آگاهی مناسب را داشته باشید، مشکل را بشناسید، آن را در میان بگذارید و به دنبال راه حل مناسب بگردید و خیلی به حرف هایی که در دلتان است دامن نزنید و به دنبال هدف مناسب باشید که آن هم بهبود رابطه است.

یکدیگر را بشناسید

اگر یکدیگر را به خوبی بشناسید، کمتر از هم رنجیده خاطر می شوید زیرا گاهی رنجش ها به دلیل عدم شناخت کافی و درک نکردن یکدیگر است.

صحبت کردن

جر و بحث نکنید

اختلاف نظر با یکدیگر در هر رابطه ای بدیهی است اما اگر با مادرتان اختلاف نظر دارید، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید، چند نفس عمیق بکشید و بعد از این که هر دو به آرامش رسیدید، آن وقت درباره موضوعی که باعث کدورت و ناراحتی بین شما شده است صحبت کنید اما جر و بحث نکنید.

چیزی را در رابطه تغییر دهید

قبل از این که بخواهید رابطه را درست کنید، باید اول به دنبال ایراد رفتار خودتان بگردید و آن را تغییر دهید. می توانید یک لیست از رفتار های خود تهیه کنید و ببینید که در چه زمینه ای مشکل دارید. به عنوان مثال اگر صبر تان کم است، باید صبر کنید که خودتان را در این مورد تغییر دهید. هر اشکالی را که در خودتان دارید یادداشت کنید و ببینید که آیا بعد از مدتی آن را بهبود بخشیده اید یا خیر.

قانون بگذارید

اگر رابطه مادر و دختری شما دچار آسیب شده برای جلوگیری از آسیب بیشتر با مادرتان صحبت کنید و سعی نمایید قوانین خوبی را برای ایجاد یک رابطه خوب و پابرجا بین خودتان در نظر بگیرید و این قوانین را به طور ثابت اجرا کنید. مثلا قرار بگذارید قبل از اینکه کینه و کدورتی میان شما ایجاد گردد درباره ناراحتیتان از هم بیشتر صحبت کنید، با محبت با هم رفتار کنید، به یکدیگر احترام بگذارید، به حرف های هم گوش دهید.

محبت

ببخشید

یکی از راه های سریع برای ترمیم رابطه مادر و دختری بخشش است پس یکدیگر را ببخشید. بخشش با آشتی کردن متفاوت است و از درون قلب شما نشات می گیرد، هر چه بهتر می توانید ببخشید، بهتر می توانید آسیب های سریع را ترمیم کنید.

معذرت خواهی کنید

اگر اشتباه از شماست حتما معذرت خواهی کنید. برای برخی از مادران معذرت خواهی از فرزند سخت است اما معذرت خواهی به موقع نشان خواهد داد که شما مسئولیت کار اشتباهتان را بر عهده گرفته اید و اینگونه کدورتی بین شما و فرزندتان ایجاد نمی شود.

دلجویی کنید

از یکدیگر دلجویی کنید و با هم همدلی داشته باشید، خود را جای دیگری قرار دهید اگر دختر خانواده هستید، به مادرتان فکر کنید که در نسلی متفاوت با ارزش های متفاوت و روابط و مشکلات خانوادگی دشوار به دنیا آمده و بزرگ شده است. پس حق دارد نظرات و نگرانی های متفاوتی داشته باشد.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها