انواع روش های چاق شدن مچ دست

نقشی که استخوان بندی در بزرگ و درشت به نظر رسیدن افراد دارد را نمی شود انکار کرد، یکی از راه های تشخیص درشتی استخوان بندی؛ مچ دست افراد است. حجم عضلات فرد هم می تواند در حجم مچ او تاثیر داشته باشد که می توان با مانور بر این قسمت سایز مچ دست را بزرگ تر کرد.

انواع روش های چاق شدن مچ دست

استخوان بندی افراد را می توان به سه دسته درشت، متوسط و ظریف تقسیم بندی کرد، تشخیص قرار گرفتن در کدام دسته را می توان بر اساس مچ دست فرد حدس زد. هرچه مچ دست قوی تر باشد استخوان بندی هم درشت تر است، دوران کودکی نوجوانی در خصوص این موضوع اهمیت بسیاری دارند و می توان با تغذیه و ورزش به داشتن استخوان های قوی و درشت کمک کرد.

حجم عضلات هم عامل دیگری است که برای درشت بودن مچ دست اهمیت دارد، البته حجم عضلات ساعد و مچ دست هم تابعی از درشتی استخوانبندی و میزان ورزش است. این موضوع به این معناست که نمی توان لاغر بودن مچ دست را کاملا رفع کرد ولی لاغر بودن عضلات ساعد را می توان با ورزش برطرف کرد. 

ورزش عضلات ساعد را قوی و حجیم می کند که البته در یک محدوده خاص است؛ قطعا نمی توان انتظار داشت که عضلات ساعد یک کشتی گیر سبک وزن با وجود فعالیت های ورزشی بسیار زیاد با عضلات ساعد یک کشتی گیر سنگین وزن یکسان باشد.

چاق شدن مچ دست,روش چاق شدن مچ دست,راه های چاق شدن مچ دست از طریق ورزش

راه های چاق شدن مچ دست

راه های چاق شدن مچ دست از طریق ورزش:

برای تمرینات سنگین ورزشی شما به دو جفت مچ و ساعد قوی نیاز دارید، اکثر تمرینات ورزشی با هدف داشتن بدنی متناسب تر و قویتر طراحی می شوند. استفاده کردن از وزنه ها می تواند رسیدن به این هدف را سریع تر کند و بالتبع نتایج بهتری را هم به دنبال خواهند داشت، در بیشتر ورزش ها مچ دست قوی نقش مهمی ایفا خواهد کرد، زیرا از جمله بخش های پر استفاده بدن محسوب می شود.

شما می توانید با انجام ورزش هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود می توان ماهیچه های اطراف مچ دست را تقویت کرد، البته در کنار تمام آنها نیاز است نکاتی را درنظر داشته باشید تا خطرات را کاهش دهید:

- ده دقیقه کامل تمرینات ورزشی کششی را برای گرم کردن بدن انجام دهید.

- برای گرم ماندن بدن خود در فاصله بین اجرای تمرینات خود می توانید یک سویشرت ورزشی بپوشید.

- تکنیک های نادرست را از حرکات خود حذف کنید.

- علائم هشدار دهنده را مد نظر داشته باشید؛ اگر رگ های گردنتان کش آمده اند، عضلات صورتتان منقبض شدند و... قبل از ایجاد صدمه حرکت کنید.

- ماهیچه های خود را به صورت آهسته و یکنواخت ورزش دهید تا زمانی که ماهیچه مورد نظر به کار بیوفتد.

- از انجام حرکات انقباضی و سریع پرهیز کنید؛ زیرا با این وجود که وزنه را به سرعت بلند می کنید اما ماهیچه ای دیگر هم در این حرکت شرکت دارد تا از فعالیت شما جلوگیری کند.

- از قدرت خود استفاده کنید؛ در این صورت می توانید وزنه را با سرعتی کمتر از سرعت بلند کردن آن پایین آورید.

- تمرینات خطرناک و ریسکی را کنار بگذارید؛ بهتر است تمرینات خود را به صورت پایه و یادگیری تکنیک صحیح، به آرامی انجام دهید.

- از برنامه ورزشی دیگران تقلید نکنید؛ به جای ایم کار از مربی خود بخواهید برایتان برنامه بنویسد.

- قبل از اینکه تمرین خود را آغاز کنید هر وزنه را هرچند سبک بررسی کنید؛ از محکم بودن بستها و لق نبودن وزنه مطمئن شوید.

تمرینات تقویت و درشت کردن مچ دست:

وزنه برداری با طناب:

یک میله چوبی یا فلزی انتخاب کنید و تکه طنابی به طول ۹۰ سانتی متر را دور آن گره بزنید، سر دیگر طناب را هم به وزنه وصل کنید. دو سر میله موردنظر را در دست گرفته و با استفاده از عضلات مچ دست میله را به گونه بچرخانید که وزنه به سمت بالا حرکت کند و به میله برسد.

سپس حرکت را به صورت معکوس تکرار کنید تا زمانی که وزنه به زمین برسد؛ باید توجه داشته باشید که سرعت حرکت را کنترل کنید. انجام این حرکت با بازوی چسبیده به بدن و ساعد کشیده به سمت جلو (در وضعیت افقی نسبت به زمین) باید صورت بگیرد، همچنین تمام بازو وسرشانه دستها را کشیده نگه دارید و تمرین کنید. از طناب محکم برای فعالیت خود استفاده کنید و پاهای خود را در محدوده ای قرار دهید که از محل سقوط وزنه دور باشند.

چرخش مچ با دمبل:

این تمرین را می توان به صورت ایستاده و نشسته انجام داد، اما بهترین حالت برای انجام آن شکل زانو زده در کنار نیمکت است. ابتدا ساعدهای دست را در وضعیت محکمی قرار دهید به گونه ای که بتوانید مچ دست خود را آزادانه بچرخانید. 

همراه با دمبل خود مچ را در هرجهتی که راحت هستید بچرخانید. شما می توانید ساعد را روی نیمکت بگذارید و کف هر دو دست را به سمت یکدیگر قرار دهید و دست ها را از مچ به سمت یکدیگر خم کنید.

چاق شدن مچ دست,روش چاق شدن مچ دست,دمبل برای چاق شدن مچ دست

چاق شدن مچ دست با حرکت چرخش دمبل

راهکار طب سنتی برای چاق شدن مچ دست:

لاغری مچ دست ظاهر خوشایندی ندارد علاوه بر این ممکن است مشکلاتی برای فرد به همراه داشته باشید، به همین دلیل شاهد پیدا کردن راه های مختلف برای چاق شدن مچ دست هستیم. در بین روش های موجود طب سنتی هم راهکارهایی را در این خصوص ارائه کرده است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

در طب سنتی برای چاق شدن مچ دست راهکارهای متعددی پیشنهاد شده است، برای مثال استفاده از طب سوزنی، مصرف داروهای گیاهی و... افرادی که از این موضوع ناراحت هستند ابتدا باید بامراجعه به متخصص ریشه مشکل را پیدا کنند و بعد از آن برای درمان اقدام کنند. 

دریافت کالری بیشتر:

غذا خوردن و کالری دریافتی آن منجر به چاق شدن کلی بدن می شود، در کنار چاق شدن سایر اعضای بدن مچ دست نیز افزایش سایز خواهد داشت. می توانید تعداد وعده های غذایی یا کالری دریافتی در یک وعده را زیاد کنید، که البته چندان توصیه نمی شود.

مصرف نوشیدنی های سالم و مناسب:

نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز برای سلامتی ضروری است، طب سنتی معتقد است درکنار آب باید از نوشیدنی های مقوی دیگر مانند انواع آب میوه های طبیعی نیز استفاده کرد. برای چاق شدن مچ دست می توانید از شیر، نوشیدنی های طبیعی و... مصرف کنید.

چاق شدن مچ دست,روش چاق شدن مچ دست,مواد غذایی برای چاق شدن مچ دست

استفاده از آب میوه های طبیعی برای چاق شدن مچ دست

از نوشیدن آب در بین وعده غذایی خودداری کنید:

مصرف آب در بین وعده های غذایی می تواند حجم بیشتر معده را اشغال کند، در نتیجه شما نمی توانید کالری مورد نیاز خود را دریافت کنید. 

وعده های غذایی سالم و مقوی مصرف کنید:

در صورتی که قصد دارید با مصرف بیشتر کالری به چاقی مچ دستتان برسید؛ بهتر است از موادغذایی سالم و مخصوصی استفاده کنید برای مثال؛ ویتامین ها، پروتئین ها، لبنیات، میوه، سبزیجات برای چاق شدن بسیار مفید خواهد بود از طرفی مصرف مواد قندی و چربی های را از برنامه خود حذف کنید برای مثال نوشابه، فست فود که مضر خواهند بود.

چاق شدن مچ دست,روش چاق شدن مچ دست,چاق شدن مچ دست با تغذیه

داشتن برنامه غذایی سالم؛ چاق شدن مچ دست

مصرف پروتئین و کربوهیدرات:

عضله سازی با استفاده از پروتئین و کربوهیدرات امکان پذیر است، به همین دلیل توصیه می شود از وعده های غذایی شامل کربوهیدرات و پروتئین استفاده کنید. از جمله مواد غذایی پروتئین دار میتوان به گوشت، تخم مرغ، سینه مرغ و .. اشاره کرد. ذرت، برنج، جو هم از موادغذایی دارای کربوهیدرات هستند.

منبع: سرپوش
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها