طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهاست که چه در دل طبیعت طبخ شود و چه در ماهی تابه خانگی، همواره لذتبخش است. با خواندن این مطلب طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای را یاد بگیرید.

طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

جوجه کباب تابه ای یک کباب ساده خانگی است که اگر با دقت و حوصله آماده شود به همان خوشمزگی جوجه کباب های رستورانی و پیکنیکی می شود. روش پخت جوجه کباب در ماهیتابه علاوه بر اینکه ریخت و پاش کمتری دارد برای خانم های خانه دار هم بسیار آسان تر و سریعتر است. جوجه کباب تابه ای را می توانید به انتخاب خود با سیخ چوبی یا بدون سیخ چوبی تهیه کنید. همچنین میشود بر حسب سلیقه آن را با استخوان یا بدون استخوان تهیه کرد یا آن را چرخ کرد و به صورت کباب کوبیده مرغ آماده کرد.

مواد لازم برای جوجه کباب تابه ای

مواد لازم برای جوجه کباب تابه ای

مرغ متوسط ۱ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
ماست ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
کره ۵۰ گرم

طرز مزه دار کردن جوجه کباب قبل از طبخ

سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی ترکیب می‌کنیم. در ادامه پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به کاسه می‌افزاییم.زعفران دم کرده را هم به کاسه اضافه می کنیم و بهم می زنیم. حالا تکه های مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و هم میزنیم. روی آن را با سلفون یا کیسه پلاستیک می پوشانیم و حدود۷-۸ساعت در یخچال می گذاریم تا مزه دار شود.

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای بدون سیخ

مقداری کره در تابه می‌ریزیم و تکه های گوشت را از یخچال درآوره و پیاز و فلفل دلمه ای های اطراف آن را می تکانیم. سپس مرغ را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شود. پس از اینکه یک سمت جوجه ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای بدون سیخ

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای با سیخ چوبی

سیخ‌های چوبی را آماده کنید. جوجه‌ها را از یخچال بیرون آورده و به سیخ بکشید. به طوری که داخل هر سیخ تقریبا پر شود .داخل تابه کره بریزید.. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گره آب شود. سیخ‌های جوجه کباب را داخل تابه بچینید. در این مرحله می‌توانید در تابه را بگذارید تا جوجه‌ها کاملا بپزند.

طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای با سیخ

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای با استخوان

نیازی نیست حتما خود را محدود کنید که از سینه مرغ مکعبی شده برای جوجه کباب تابه ای استفاده کنید، شما می توانید از تکه های مرغ با استخوان که شامل قسمت های مختلف مرغ است نیز به همان ترتیبی که برای مزه دار کردن جوجه کباب در بالا گفتیم، استفاده کرده و مزه متفاوتی را تجربه کنید.

طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای با استخوان

طرز تهیه جوجه کباب در ماهیتابه رژیمی 

اگر شما رژیم دارید و یا به سالم خواری بسیار اهمیت می دهید، می توانید از ماهی تابه رژیمی استفاده کنید. این ماهیتابه‌ها  مصرف  روغن را خیلی خیلی کاهش می هند و با برگرداندن ماهیتابه، امکان سرخ کردن دو طرف غذا بدون نیاز به باز کردن درب آن را فراهم می کنند.

طرز تهیه جوجه کباب در تابه‌ رژیمی

علت خشک شدن جوجه کباب تابه ای

جوجه کباب  تابه ای به رغم خوشمزگی،  در بسیاری از مواقع خشک می‌شود، بنابراین در زیر چند نکته برای ترد‌تر شدن و آبدار شدن جوجه کباب ذکر می کنیم:

نکته اول این است که مرغ‌هایی که تازه ذبح می‌شوند و یا به اصطلاح گرم هستند چندان برای جوجه کباب مناسب نیستد و مرغ‌های یخ زده یا همان مرغ گرمی که یک شبانه روز در یخچال بوده برای کباب مناسب هستند.

سس گفته شده در بالا می‌تواند به ترد شدن جوجه کباب کمک کند به شرطی که چند ساعتی در آن خوابانده شود.در ترکیب سس جوجه کباب استفاده از ماست بسیار به ترد شدن کباب کمک خواهد کرد و یکی از راز‌های کلیدی جوجه کباب ترد است، توجه کنید که ماست آب نداشته باشد.البته در تهیه سس جوجه کباب می‌توانید از خامه هم  به جای سس مایونز استفاده کنید.

در مواردی برای ترد شدن می‌توان از قطعات کیوی استفاده کرد، اما باید مدت زمان کوتاهی روی مرغ قرار بگیرند و طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

مقدار حرارت داده شده به جوجه کباب‌ها و اجازه دادن به گوشت‌ها برای آن که با حرارت ملایم پخته شوند در ترد شدن جوجه کباب نقش بسزایی دارد و حرارت بالا و زیاد به خشک شدن جوجه کباب منجر می‌شود.

سعی کنید پوست مرغ را جدا نکنید، زیرا باعث چربی کباب و ترد‌تر شدن آن می‌شود، اما خوردن آن چندان مناسب نیست و بهتر است در زمان میل کردن جوجه کباب آن را از گوشت جدا کنید.

آبلیمو جدا از آن که بسیار جوجه کباب را خوشمزه می‌کند در سفت شدن آن نیز تاثیر دارد بنابراین بهتر است آبلیمو را همراه با نمک در نیم ساعت پایانی مزه دار کردن مرغ به آن اضافه کنیم.

منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها