فواید فوق العاده ماسک یخ برای صورت

مردم آسیای شرقی پوست هایی بسیار صاف و زیبا دارند برای رسیدن به این موضوع هیچگاه هزینه های اضافی نکرده اند، آنها از دوران باستان به فواید یخ برای پوست آگاهی داشته اند و از آن استفاده می کنند. یخ می تواند موجب تازگی، درخشش و بستن منافذ پوستی شود

فواید فوق العاده ماسک یخ برای صورت

حتما شما هم متوجه زیبایی پوست زنان کره ای شده اید، به طورکلی می توان این موضوع را به کل زنان آسیای شرقی نسبت داد. آنها برای این خاصیت از روش های جراحی، پرهزینه و خطرناک استفاده نمی کنند. از دوران باستان تا به حال به فواید سرشار نوعی ماسک طبیعی برای سفت و زیبا شدن پوست پی برده اند و با اینکار جوانی خود را تاحد زیادی تضمین می کنند. یکی از انواع موادی که در میان آنها مرسوم می باشد. 

ماسک یخ,فواید ماسک یخ,خواص ماسک یخ

ماسک یخ برای پوست صورت

فواید استفاده از ماسک های یخی برای پوست:

- بستن منافذ با پوست

- افزایش شفافیت پوست

- افزایش طراوت پوست

- جوان شدن پوست

- دارای خاصیت سفت کنندگی

- کاهش خستگی پوست

- پیشگیری از ایجاد چین و چروک

- کاهش پف آلودگی صورت

- تمیز کردن پوست

- افزایش انعطاف پذیری

- کاهش خارش پوست

طرز تهیه انواع ماسک یخ:

ماسک صورت ساده یخ:

مواد لازم:

یخ 

پارچه لطیف

طریقه استفاده:

در صورتی که رو صورت کرم یا مواد آرایشی دارید آنها را به خوبی پاک و تمیز کنید، در غیر این صورت مواد آرایشی از تاثیرات مثبت ماسک یخ جلوگیری خواهد کرد. 

بعد از آن یخ را در یک پارچه لطیف بگذارید و به شکل مورب خیلی آرام روی پوست ماساژ دهید. یخ نباید به شکل ثابت روی پوست گذاشته شود، از طرفی نباید به صورت مستقیم هم روی پوست گذاشته شود، در این صورت مویرگ های زیرپوستی را پاره می کند.

در انتها پوست را خشک نکنید، استفاده از حوله برای خشک نمودن پوست کار درستی نخواهد بود.

بعد از خشک شدن پوست از یک مرطوب کننده، جهت پیشگیری از حالت کشسانی پوست استفاده کنید. 

در صورتی که خواستار پوستی زیبا و طبیعی هستید، هفته دوبار به مدت ۱۵ دقیقه این کار را انجام داده و هرگز این ماسک را روی پوست صورت قرار ندهید.

ماسک یخ,فواید ماسک یخ,انواع ماسک یخ

انواع ماسک یخ

ماسک یخ صورت آلوئه ورا:

این ماسک می تواند پوست را بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب تسکین دهد.

مواد لازم

عصاره آلوئه ورا به اندازه کافی جهت پر کردن قالب های یخی

طرز تهیه و استفاده:

عصاره آلوئه ورای مورد نظر را داخل قالب یخ گذاشته و آن را به فریزر منتقل کنید. بعد از اینکه در معرض آفتاب قرار داشتید آن را روی صورت بگذارید و اجازه دهید کاملا خشک شود، توجه کنید نباید آن را بشورید. این ماسک پوست شما را آرام می کند، التهاب را کاهش می دهد، یخ به شما احساس آرامش خواهد داد زیرا تأثیر تسکین‌دهنده‌ای روی پوست دارد. 

ماسک یخ صورت با خیار:

مواد لازم:

خیار 

آب یک عدد لیمو

طرز تهیه و استفاده:

خیار را در مخلوط کن بریزید و آب لیمو را نیز به ترکیب ایجاد شده اضافه کنید، مواد را داخل قالب های یخ ریخته و به فریزر بگذارید. بعد از اینکه برای به خانه برگشتید و روز خسته کننده ای را داشته اید می توانید آن را روی صورت خود بمالید، پوست را نشویید و یا با حوله خشک نکنید. اجازه دهید ماسک به صورت طبیعی خشک شود. 

ترکیب لیمو، خیار و یخ می تواند به شکل باور نکردنی منجر به تسکین پوست خسته شود. خیار می تواند خاصیت تسکین کنندگی داشته باشد و لیمو هم پوست را روشن می کند.

ماسک یخ,فواید ماسک یخ,ماسک یخ و خیار

ماسک یخ و خیار برای صورت

ماسک یخ با دارچین:

از این ماسک برای درمان آکنه های پوستی استفاده می شود.

مواد لازم:

آب

۴ یا ۵ قطره اسانس دارچین یا ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین

۳ الی ۴ قطره روغن گل رز

طرز تهیه و استفاده:

روغن یا پودر دارچین را تهیه کرده و داخل مخلوط کن بریزید و آب را به آن اضافه کنید. ترکیب را داخل قالب یخ گذاشته و به فریزر منتقل کنید تا کاملا یخ بزند. یخ ها را روی ناحیه آسیب دیده یا تمامی قسمت های صورت بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شوند، آنها را نشویید. 

استفاده از این قالب های یخ هفته ای ۳ بار می تواند تاثیرات خود را برجای بگذارد، گل سرخ دارای ویتامین سی است، دارچین ضدباکتری قوی است و یخ نیز می تواند منافذ پوست را کوچک کند، در نتیجه چربی بیش از حد پوست را کاهش خواهد داد و به درمان آکنه کمک می کند. 

ماسک یخ صورت آنتی باکتریال گل سرخ:

مواد لازم:

۱ فنجان گل سرخ خشک شده

۴ الی ۵ قطره روغن گل سرخ

آب

طرز تهیه و استفاده از ماسک گل سرخ:

همه مواد گفته شده را داخل مخلوط کن ریخته و آب را به آنها اضافه کنید، سپس ترکیب ایجاد شده را داخل قالب یخ منتقل کنید و در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند. تکه های یخ را روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید تا خود به خود خشک شود، آن را از روی پوست خود نشویید.

اثر ضد باکتریایی و ضد پیری روغن گل سرخ می تواند برای پوست بسیار مفید باشد، همچنین به پوست شما آرامش خواهد داد. 

ماسک یخ,فواید ماسک یخ,ماسک یخ و گل سرخماسک یخ و گل سرخ

نکاتی استفاده از ماسک یخ صورت:

تا اینجا به ترفندهایی برای استفاده از یخ روی پوست آشنا شدید، همچنین به فواید این ماده را برای پوست پی بردید، اما باید قبل از استفاده یخ روی پوست به نکاتی توجه داشت که عبارتند از موارد زیر:

- انجام هرکاری باید به صورت نرمال باشد، استفاده بیش از حد یخ برای صورت خوب نخواهد بود پس از چند بار در روز مالیدن یخ روی پوست خود خودداری کنید.

- تکه های یخ را هرگز به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید، همیشه آنها را داخل دستمال پارچه های نخی بگذارید و بعد از آن استفاده کنید. 

- قبل از استفاده یخ مطمئن شوید که صورتتان تمیز و بدون آرایش است، در غیر این صورت آرایش جلوی جذب پوستی را خواهد گرفت.

- بیش از یک دقیقه روی یک منطقه خاص صرف نکنید و تکه یخ را قسمت های دیگر صورت هم بمالید.

- قبل از استفاده یخ دور چشم ها مطمئن شوید ماده داخل آن به چشم وارد نشود، به طور کلی باید در استفاده از تکه‌های یخ در اطراف چشم دقت داشته باشید.

- همیشه با حرکات دایره‌ای کوچک یخ ها را ماساژ و مالش دهید.

- یخ درمانی نباید بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد، برای دریافت بهترین نتیجه باید این درمان را صبح یا عصر انجام دهید.

- یخ درمانی فوق‌العاده جوان‌کننده و در عین حال بسیار ارزان و آسان است، با این حال، شما باید با درمان خود سازگار باشید، در غیر این صورت هیچ تأثیری روی پوست شما نخواهد داشت.

منبع: سرپوش
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها