آموزش ساخت بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

پوستی خوب و بدون جوش و لک آرزوی همه است و بر روی ظاهر افراد تاثیر زیادی دارد. افراد و به‌ویژه خانم‌ها مدام به‌دنبال راه‌کارهایی برای داشتن و دست‌ پیدا کردن به پوست خوب هستند و همان‌گونه‌که می‌دانید یکی از بهترین راه‌ها تغذیه و البته استفاده از ماسک‌های گوناگون است.

آموزش ساخت بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

شما با استفاده از ماسک‌های صورت می‌توانید پوست خود را تغذیه کنید. فراموش نکنید بهترین ماسک‌ها همان‌هاییست که خود در خانه با موادی مناسب درست می‌کنید و به آن اعتماد دارید. این ماسک‌ها سلامت پوست را تامین می‌کنند و نقش مهمی در شادابی آن دارند. در واقع شما با ماسک‌های طبیعی و خانگی می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید.

در این نوشته شما را با چگونگی ساخت چند ماسک خانگی آشنا می‌کنیم که به‌آسانی می‌توانید آن‌ها را در خانه درست کنید و از پوستی زیبا و بدون جوش لذت ببرید.

ماسک صورت خانگی برای درمان آکنه

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی پوستی است که سبب به‌وجودآمدن لکه و جوش روی پوست می‌شود. جوش‌های سر سفید، جوش‌های سر سیاه، کیست‌ها و ندول‌ها انواع آکنه هستند. باید بدانید یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پوستی آکنه است و در سراسر دنیا مردم با آن دست به گریبانند.

استفاده از تخم‌ مرغ برای ساخت ماسک

تخم‌مرغ یک ماده مقویست که برای تغذیه و درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر است. شما می‌توانید سفیده تخم‌ مرغ میکروب‌های روی پوست را از بین می‌برد و در درمان لک و جوش و جای باقی‌مانده از آن‌ها نقش مهمی دارد.

برای تهیه ماسک سفید تخم‌ مرغ باید آن را از زرده جدا کنید و در کاسه‌ای بریزید و با پنبه آن را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید خشک شود و ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

آموزش بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

استفاده از خیار در ساخت ماسک

حتما تاکنون بار‌ها افرادی را دیده‌اید که روی پوست خود خیار گذاشته‌اند. باید بدانید خیار سرشار از ویتامین A و پتاسیم است که پوست را خنک و شاداب می‌کند. یک یا دو عدد خیار را بشویید و حلقه حلقه کنید و روی پوست قرار دهید. این کار سبب شادابی و از بین بردن آلودگی روی پوست می‌شود.

ماسک عسل و دارچین برای درمان جای جوش

یکی از بهترین ماسک‌هایی که می‌توانید از آن برای از بین بردن جای جوش و به‌طورکلی درمان جوش بهره ببرید ماسک عسل و دارچین است. برای این ماسک خانگی موثر به دو ماده عسل و دارچین نیاز دارید. عسل خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دارد. دارچین هم دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی است. شما می‌توانید از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید.

مواد لازم

پودر دارچین: یک قاشق چای خوری

عسل: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

در کاسه‌ای عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یک دستی شود. از انگشتانتان کمک بگیرید و ماسک را روی پوستتان بزنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب ولرم رو به گرم بشویید.

آموزش بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

ماسک آلوئه‌ورا

حتما شنیده‌اید که آلوئه‌ورا برای پوست و مو خواص بی‌شمار و اعجاب‌انگیزی دارد. ژل آلوئه‌ورا به عنوان یک ترکیب آرام‌بخش طبیعی عمل می‌کند و خواص ضدالتهابی دارد؛ به همین دلیل به تسکین پوست ملتهب کمک می‌کند. آلوئه‌ورا حاوی اسید سالیسیلیک هم است که هر دو برای آکنه و جای جوش مفید هستند. ژل آلوئه‌ورا و زردچوبه به کنترل چربی پوست و غلبه بر مشکلات پوست حساس کمک می‌کند.

مواد لازم

ژل آلوئه‌ورا: یک قاشق غذاخوری

زردچوبه: یک قاشق چای‌خوری

روش تهیه

یک کاسه تمیز انتخاب کنید و ژل آلوئه‌ورا و زردچوبه را به خوبی با هم مخلوط کنید‌.

ماسک را به آرامی روی صورتتان بمالید.

این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید و پس از آن‌که پوستتان خشک شد مرطوب کننده بزنید.

آموزش بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

ماسک صورت موز

موز سرشار از ویتامین‌های A، B و E است که همگی برای سلامت پوست مفیدند. ویتامین A در از بین بردن لکه‌های تیره و جای جوش موثر است. همچنین به نرم شدن پوست زبر کمک می‌کند. ویتامین B زبری و خشکی پوست را برطرف کرده و ویتامین E خواص ضدپیری و آنتی‌اکسیدانی دارد. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم هم است که پوست را مرطوب و هیدراته می‌کند.

مواد لازم

موز رسیده‌ متوسط: یک عدد

ماست: یک چهارم فنجان (به دل‌خواه)

عسل خام: دو قاشق غذاخوری (به دل‌خواه)

روش تهیه

در کاسه‌ای موز را خوب له کنید تا خمیر مانند شود و هیچ تکه‌ای از آن درشت باقی نماند. شما می‌توانید همان را روی صورت خود بمالید، اما اگر ماسکی اثربخش‌تر می‌خواهید به آن ماست و عسل بیفزایید.

ماسک را با پنبه یا انگشت روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ بماند. سپس صورتتان را بشویید. بهتر است صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک پوست پرتقال برای درمان جای جوش

کم‌کم به فصل آمدن پرتقال می‌رسیم و این روز‌ها حتی گاه می‌توان این میوه خوشمزه را دید پس در این فصل از این ماسک عالی استفاده کنید.

پرتقال حاوی رتینول است که به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند و به جوان‌سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. این میوه که جزو مرکبات محسوب می‌شود، در کمرنگ کردن جای جوش مفید است. همچنین در ترمیم پوست آسیب‌دیده موثر است، چون شکل‌گیری کلاژن را بهبود می‌بخشد و ترشح سبوم (چربی پوست) را کنترل می‌کند. این ماسک را دو بار در هفته روی پوستتان قرار دهید.

مواد لازم

پودر پوست پرتقال خشک شده: یک قاشق چای‌خوری

شیر: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

در یک کاسه پودر پوست پرتقال و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ برایتان ایجاد شود.

خمیر را روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

آموزش بهترین ماسک صورت برای جوش و لک

ماسک جو دوسر برای درمان جای جوش

خوشبختانه جو دو سر به‌تازگی به رژیم غذایی ایرانی‌ها افزوده شده است و بسیاری امروز آن را برای وعده صبحانه می‌خورند. شما از این ماده پرخاصیت می‌توانید برای تهیه ماسک هم استفاده کنید. جو دوسر دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است.

مواد لازم

جو دوسر: به مقدار لازم

طرز تهیه

جو دو سر را درون قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید سپس زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شوند. جو دو سر را که سرد شده است روی پوست صورتتان قرار دهید.

اجازه دهید ماسک به مدت تقریبا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند. سپس آن را با آب بشویید و کرم مرطوب‌کننده بزنید.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها