از بین بردن چربی شکم با آفتاب‌ گرفتن

آن‌گونه‌که پژوهش‌گران می‌گویند‌ نور آبی خورشید می‌تواند اندازه قطرات لیپید را کوچک و عملکرد چربی سفید زیر پوستی را تنظیم کند. هنگامی که طول موج‌های نور آبی خورشید به پوست ما نفوذ می‌کند و به سلول‌های چربی زیر آن می‌رسد، قطرات چربی کم و از سلول‌ها خارج می‌شود.

از بین بردن چربی شکم با آفتاب‌ گرفتن

داشتن اندامی متناسب و زیبا امروز خواست تمامی مردم دنیاست به‌ویژه نداشتن شکم، تا جایی‌که بسیاری از مردم دنیا هر روز در تلاش برای از بین بردن چربی‌های آن هستند اما آیا می‌دانستید با آفتاب‌ گرفتن می‌توانید چربی‌های شکمتان را نابود کنید؟

آفتاب چیزیست که برای بدن ضروریست و بسیاری از مردم دنیا به‌اندازه کافی از آن بهره‌مند نیستند و تا خورشید را در آسمان می‌بینند تلاش می‌کنند تا جای ممکن از آن استفاده کنند منتها همه تنها به فکر بهره‌گیری و دریافت ویتامین دی از خورشیدند درصورتی‌که با آفتاب‌ گرفتن می‌توان مزایای دیگری هم به دست آورد مزایایی مانند از بین بردن چربی‌های شکم چیزی که شاید بسیاری آن را ندانند.

 امروز همگان می‌دانند قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید برای سلامت ذهن و بدن ضروریست و به احتمال زیاد شما هم در تابستان و هنگامی‌که هوا گرم است مدتی از وقت خود را در خارج از خانه و فضای باز می‌گذرانید، اما این خو و عادت در زمستان معمولا از بین می‌رود و افراد در پاییز و زمستان ترجیح می‌دهند بیش‌تر وقت خود را در خانه بگذرانند بنابراین فعالیت بدنیشان کم‌تر از تابستان می‌شود و به همان نسبت وزنشان هم زیادتر می‌شود.

نابودکردن چربی شکم با آفتاب‌گرفتن

اما آیا فعالیت بدنی در تابستان روی کاهش وزن تاثیر دارد یا نور خورشید تاثیر مستقیمی بر چربی‌های بدن می‌گذارد؟ در این زمینه پژوهشی انجام شده است که نشان می‌دهد نور خورشید می‌تواند نقش مهمی در کاهش چربی شکمی دارد.

به هنگامی‌که آب و هوا گرم می‌شوند هضم غذا کندتر انجام می‌شود بنابراین افراد کم‌تر احساس گرسنگی می‌کنند ضمن این‌که معمولا افراد در تابستان و هنگامی‌که هوا گرم است تمایل بیش‌تری برای بیرون رفتن و انجام فعالیت بدنی از خود نشان می‌دهند و همین موضوع بر روی کاهش وزن تاثیر زیادی دارد. در واقع در تابستان تحرک افراد بیش‌تر است بنابراین فرصت برای چربی‌سوزی هم بیش‌تر وجود دارد.

نابودکردن چربی شکم با آفتاب‌ گرفتن

تاثیر میوه روی چربی شکم و کاهش وزن

در تابستان انواع و اقسام میوه‌ها وجود دارد که ضمن تامین آب بدن سبب کاهش وزن هم می‌شوند به‌ویژه برروی چربی‌های شکم تاثیر دارند. میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، هندوانه، آلبالو، گیلاس و سالاد‌های سبز تازه که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

برای نمونه هندوانه یک میوه تابستانیست که دارای املاح و ویتامین‌های زیادیست و در فصل تابستان هم بسیار مصرف می‌شود. هندوانه میوه‌ای کم کالری، بدون چربی و بدون سدیم، با مزه‌ای خوشایند و شیرین و با طراوت است که به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند. به دلیل این‌که بیش از ۹۰ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، شما می‌توانید با جذب کالری کم، آب مورد نیاز بدن خود را در روز‌های گرم تابستان تأمین کنید. زیرا تأمین آب مورد نیاز بدن در رژیم‌های لاغری امری ضروریست.

در مورد هندوانه هم پژوهشی انجام شده است. پژوهش‌گران دانشگاه کنتاکی با انجام آزمایشی بر روی موش‌ها دریافتند که سطح کلسترول در موش‌هایی که آب هندوانه مصرف می‌کنند، کاهش یافته و نسبت به گروهی که محلول کربوهیدرات غیر هندوانه مصرف می‌کنند، کاهش وزن بیش‌تری دارند.

نبود نور خورشید انسان را چاق می‌کند

پژوهش‌گران پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدند که نبود نور خورشید به افزایش وزن می‌انجامد.

یکی از پژوهش‌گران این تحقیق می‌گوید: با بررسی یافته‌های علمی مشخص می‌شود کسانی‌که بیش‌ از ۸ ماه از سال را از نبود نور خورشید ندارند و کمبود آن را دارند بیش‌از دیگران افزایش وزن را تجربه می‌کنند درواقع نبود نور خورشید در این مدت به بدن فرمان می‌دهد تا ذخیره‌سازی چربی خود را افزایش دهد. حتما شما هم تاکنون متوجه شده‌اید که وزنتان در فصل زمستان بیش‌تر می‌شود و شما در این فصل چاق‌تر می‌شوید.

امروز همه این‌گونه می‌اندیشند که تغذیه و ورزش تنها عوامل موثر بر روی وزن و کاهش و افزایش آنند در صورتی‌که پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند که جز این عوامل نور خورشید هم تاثیر به‌سزا و مهمی بر روی چربی‌های شکم دارد.

در مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی در این زمینه پژوهشی منتشر شده است که نشان می‌دهد اشعه ماوراء بنفش توانایی کاهش روند افزایش وزن و ایجاد اختلال عملکرد قلبی متابولیک در موش‌ها را دارد.

بر اساس مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر عملکرد بافت چربی سلول‌های چربی سفید در زیر پوست تاثیر می‌گذارد.

از بین بردن چربی شکم با آفتاب‌ گرفتن

این سلول‌های چربی سفید در زیر پوست (به نام چربی زیرپوستی) یا اطراف شکم (معروف به چربی احشایی) یافت می‌شود. کار اصلی و مهم این سلول‌ها ذخیره و آزادسازی تری‌گلیسیرید است، اما وقتی مقدار زیادی از آن ذخیره می‌شود، ممکن است این موضوع منجر به چاقی، دیابت و سایر اختلالات قلبی متابولیک شود.

نوری که ما از خورشید می‌بینیم نور آبیست و آن‌گونه‌که پژوهش‌گران پس از بررسی‌ها فراوان می‌گویند‌ این است که این نوری که ما می‌بینیم یعنی همان نور آبی خورشید می‌تواند اندازه قطرات لیپید را کوچک و عملکرد چربی سفید زیر پوستی را تنظیم کند. هنگامی که طول موج‌های نور آبی خورشید به پوست ما نفوذ می‌کند و به سلول‌های چربی زیر آن می‌رسد، قطرات چربی کم و از سلول‌ها خارج می‌شود.

اگرچه نور خورشید بسیار سودمند است، اما همان‌گونه‌که بار‌ها هم در مطالب گوناگون اشاره کرده‌ایم هر چیزی معایب و مزایای خود را دارد بنابراین نگه‌ داشتن تعادل همواره حرف نخست را می‌زند ضمن این‌که در برابر نور خورشید حتما خود را با استفاده از کرم‌های صدآفتاب و کلاه محافظت کنید و تلاش کنید بین ساعات ۱۱ تا ۱۵ در معرض آفتاب قرار نگیرید.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها