ماسک موی معجزه آسا با قهوه

همه به‌دنبال داشتن موهایی زیبا و سالمند و بسیاری حتی در ماه پول زیادی برای این کار صرف می‌کنند غافل از این‌که برخی مواد طبیعی و استفاده از آن‌ها برای موها تاثیر شگرفی دارند.

ماسک موی معجزه آسا با قهوه

رخی مواد طبیعی وجود دارند که می‌توانند تاثیر خوبی روی مو داشته باشند. یکی از این مواد قهوه است. قهوه نه‌تنها یک نوشیدنی بسیار لذت‌بخش است بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و ترکیبات آن خواص قهوه برای مو را بسیار خاص کرده است. شما می‌توانید با استفاده از ماسک قهوه و نوشیدن آن مو‌های سالم‌تر و پوستی شفاف‌تر داشته باشید.

در این مطلب از قهوه و خواص آن برای مو خواهیم گفت ضمن این‌که با آموزش چند ماسک مو با قهوه همراهتان هستیم.

خواص قهوه برای مو

تاکنون در مورد قهوه و تاثیر آن برروی پوست و مو پژوهش‌هایی انجام شده است که نشان می‌دهد کافئین موجود در قهوه می‌تواند بافت مو را تحت‌تاثیر قرار دهد و سبب بهبود آن شود. در این پژوهش‌ها بر این خواص تاکید شده است:

ماسک موی معجزه آسا با قهوه

نرم‌ کننده و براق‌ کننده طبیعی مو

یکی از خواص قهوه برای مو نرم و براق‌ کنندگی آن است. اگر شما هم موهایتان کدر و شکننده و خشک شده است بهترین راه این است که موهایتان را با قهوه بشویید با این کار از یک نرم‌ کننده طبیعی برخوردار خواهید شد. قهوه هم‌چنین سبب افزایش نرمی و لطافت مو می‌شود.

درون قهوه فلاونوئید‌ها و آنتی‌اکسیدان وجود دارد که ریشه و ساقه مو‌ها را ترمیم می‌کند. قهوه همچنین سرگیجه را رفع و بهبود می‌بخشد.

همان‌گونه‌که می‌دانید قهوه دارای کافئین و ادرارآور است بنابراین ممکن است گمان کنید استفاده از آن روی مو آن‌ها را بیش‌تر خشک می‌کنند، اما این باور کاملا نادرست است چراکه قهوه مو‌ها را نرم می‌کند و به آن‌ها لطافت خاصی می‌بخشد اگرچه قهوه روی مو‌های چرب تاثیر کم‌تری دارد.

چه موهایتان چرب باشد چه خشک قهوه آن‌ها را آب‌رسانی می‌کند و از خشکی درمی‌آورد و براق می‌کند. این ماده خوش‌بو به افزایش گردش خون به انتقال مواد مغذی به ریشه مو کمک می‌کند و درنتیجه مو‌های سالم‌تر و براق‌تری به‌وجود خواهد آورد.

قهوه برای کاهش سفیدی مو‌ها

هیچ‌کس دوست ندارد موهایش سفید شود و برخی هر کاری می‌کنند تا کمی از سفیدی موهایشان کم کنند.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که از سفیدی مو‌های خود ناراحتید و دوست دارید موهایتان را رنگی طبیعی کنید قهوه گزینه بسیار خوب و مناسبیست. اگر مو‌های قهوه‌ای یا سیاه دارید، استفاده از قهوه یک روش سریع برای مخفی کردن رشته‌های خاکستری است. برای بهترین نتیجه، از قهوه قوی مانند اسپرسو استفاده کنید.

قهوه و کمک به کاهش ریزش مو

ریزش مو مشکلیست که بسیاری از مردم دنیا با آن درگیر و نگران آن هستند. با افزایش سن مو‌ها سفید می‌شوند و دچار ریزش می‌شوند و این طبیعیست، اما قهوه ماده‌ایست که این روند را کند می‌کند و سبب تقویت و کاهش ریزش مو می‌شود. استفاده از قهوه به‌صورت موضعی روی مو و پوست می‌تواند ریزش مو‌ها را متوقف کرده و باعث رشد دوباره مو‌ها شود.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دچار ریزش مو هستید و این ریزش مو به اندازه‌ای شدید است که کم‌کم به طاسی نزدیک می‌شوید و بسیار نگران این موضوع هستید باید بدانید کافئین موجود در قهوه می‌تواند به تحریک رشد مو کمک کرده و ریزش مو را متوقف کند بنابراین هر چه زودتر از قهوه برای کمک‌رسانی به موهایتان بهره بگیرید و از آن غافل نشوید. قهوه هم‌چنین رشد مو‌ها را بیش‌تر و فولیکول مو را تقویت می‌کند.

بهبود بافت مو با قهوه

همان‌گونه‌که اشاره کردیم قهوه ریشه و ساقه و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند پس این دانه خوش‌بو مو‌ها را از درون تقویت می‌کند و به صاف و لطیف شدن مو‌ها کمک می‌کند به همین دلیل خواص قهوه برای مو به‌منظور درمان موی خشک، آسیب‌دیده بسیار موثر و کمک‌کننده است.

ماسک موی معجزه آسا با قهوه

تاثیر قهوه بر پوست سر

اگر احساس می‌کنید هر چه موهایتان را می‌شویید باز هم پوست سرتان چرب است و دچار خارش شده است از قهوه کمک بگیرید. شستن مو‌ها با قهوه سبب تمیز و شاداب ماندن مو‌های شما نیز می‌شود. قهوه هم‌چنین به از بین بردن سلول‌های مرده پوست سر کمک کرده و رشد فولیکول‌های جدید مو را تقویت می‌کند. درنتیجه هم کیفیت مو‌ها بهتر می‌شود و هم لایه‌برداری مناسبی انجام می‌دهد.

انواع ماسک قهوه برای مو

قول داده بودیم در این مطلب به شما آموزش چند نوع ماسک مو با قهوه را داشته باشیم. در ادامه چند نمونه از این ماسک‌ها و روش درست‌کردنشان را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ماسک قهوه با روغن نارگیل

قهوه و روغن نارگیل هر دو برای تقویت مو بسیار سودمندند و ترکیب این دو را می‌توانید تصور کنید که با مو‌های شما چه می‌کند. این ماسک با افزایش گردش خون در پوست سر سبب تقویت مو‌ها خواهد شد. روغن نارگیل در رطوبت‌رسانی به پوست سر مؤثر است و هم‌چنین قهوه با دارا بودن کافئین مانع از ریزش مو می‌شود.

مواد لازم:

۴/۱ فنجان روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری دانه قهوه

طرز تهیه و استفاده ماسک قهوه و روغن نارگیل:

روغن نارگیل را با دمای پایین گرم کنید سپس یک قاشق غذاخوری دانه قهوه بوداده به آن بیفزایید.
در این مرحله مراقب باشید مواد نسوزند و مدام آن‌ها را هم بزنید. ماسک شما آماده است. موهایتان را بشویید و سپس آن را روی موهایتان قرار دهید.

اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند سپس سرتان را بشویید و خشک کنید.
می‌توانید در هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک قهوه و ماست برای مو

به جز قهوه یکی از موادی که برای مو و به‌ویژه مو‌های خشک بسیار سودمند است ماست است. ماست به‌عنوان یک مرطوب‌کننده عالی برای مو‌های خشک عمل و مو‌ها را نرم و لطیف می‌کند. باید بدانید از ماست حتی می‌توانید به‌عنوان یک نرم‌کننده بسیار خوب استفاده و خود را از استفاده نرم‌کننده‌های مصنوعی و شیمیایی رها کنید.

مو‌های ما از کراتین ساخته‌ شده است که نوعی پروتئین است؛ بنابراین هر عاملی که باعث از بین رفتن پروتئین مو‌های ما بشود منجر به خشکی مو و همچنین ریزش مو خواهد شد. ماست که منبع غنی پروتئین است، به رفع کمبود آن در سر کمک و مو‌ها را تقویت و احیا می‌کند.

از سوی دیگر ماست دارای ویتامین‌هاییست که مو به آن‌ها نیاز و علاقه دارد. این ویتامین‌ها سبب بهبود آسیب‌های مو و رشد و تقویت آن‌ها می‌شوند.

مواد لازم برای ماسک ماست و قهوه:

- ماست نصف فنجان

- ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه

روش تهیه:

پودر قهوه را به ماست بیفزایید. این مواد را خوب با هم مخلوط کنید و آن را در سراسر پوست سر بمالید.
مواد را روی سر ماساژ دهید و نیم ساعت شکیبا بمانید. سپس مو‌ها و کف سر را با شامپو ملایم و آب بشویید.

از این ماسک هم می‌توانید یک یا دوبار در هفته بهره ببرید.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    لطفاً از مو چیزی ننویسید یک عده تحریک میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها