نکاتی مهم که هیچ کس در مورد پیری به شما نمی گوید

دوران پیری و سالمندی همراه با تغییرات بسیار زیادی است که اغلب شما از آن ها بی خبرید ، این تغییرات میتواند خوشایند یا ناخوشایند باشد.

نکاتی مهم که هیچ کس در مورد پیری به شما نمی گوید

اگر از میانسالی به فکر سلامت جسمی خودتان باشید دوران پیری پرباری را پشت سر خواهید گذاشت ، دوران سالمندی لزوما همراه با فرتوتی و ناتوانی نیست و در صورتی که از رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم پیروی کنید میتوانید از اطلاعات و تجربیات مفیدی که در طول عمرتان بدست آورده اید نهایت استفاده را ببرید و از زندگیتان لذت خواهید برد.

در ادامه مقاله 14 نکته مهمی که  هیچ کس در مورد پیری به شما نمی گوید را با شما در میان می گذاریم. 

1 – اطلاعات مفید بسیار زیاد

بی دلیل نیست که پیری را سال های طلایی می نامند. بالا رفتن سن اگر مراقب سلامت خود باشید مزایای خود را دارد. شما با افزایش سن در استفاده از چیزهایی که آموخته اید مهارت زیادی خواهید داشت که به نام هوش متبلور شناخته می شود ، این توانایی حتی زمانی که 65 یا 70 ساله اید رو به بهبود است. 

حقایقی درباره دوران پیری, دوران پیری, دوران پیری و سالمندی

افراد مسن کنترل بهتری بر احساسات خود دارند

2 – خوش اخلاقی

به احتمال زیاد شما تبدیل به یک پیرزن یا پیرمرد بداخلاق نمی شوید. انسان ها با افزایش سن حداقل تا 60 سالگی تبدیل به افرادی سازگارتر می شوند. شادی بیشتری را تجربه میکنند و تمایل کمتری به عصبانیت دارند. دانشمندان هنوز به طور دقیق متوجه علت این اتفاق نشده اند ولی نظریه هایی دارند. از جمله این که افراد مسن بهتر می توانند احساسات خود را کنترل کنند و بیشتر روی نحوه استفاده بهینه از عمرشان تمرکز می نمایند. 

3 – افزایش همدلی

شما بعد از 40 سالگی بیشتر از هر زمان دیگری میتوانید خودتان را با احساسات دیگران هماهنگ کنید. بینشی که افراد مسن بدست می آورند باعث می شود بتوانند متوجه شوند که دیگران چطور فکر میکنند و چه احساسی دارند. این بینش میتواند زندگی با عزیزانتان را آسان تر کند و به شما کمک میکند با همکارانتان بهتر کنار بیایید.

  

عکس هایی از دوران پیری, برای دوران پیری چه فکری کردی

همدلی در افراد مسن افزایش می یابد

4 – بهبود کیفیت رابطه جنسی

زنان مسن تر ممکن است کمتر از زمانی که جوان هستند رابطه جنسی داشته باشند ولی کیفیت رابطه برایشان اهمیت بیشتری پیدا میکند و بیشتر قدر رابطه جنسی را می دانند. در مطالعه ای که محققان روی زنان بالاتر از 40 سال داشتند ، دریافتند که رضایت جنسی با افزایش سن ، بهبود پیدا میکند. حتی زنان بالای 80 سال بیشتر از زنان 55 – 79 سال اظهار رضایت جنسی در طول رابطه را داشتند. 

5 - تغییر حس بویایی و چشایی

با افزایش سن ، مصرف داروها و بیماری ها و آلرژی ها ، حس بویای و چشایی شما تغییر میکند  که میتواند بر رژیم غذایی و سلامت شما تاثیر گذار باشد. اگر احساس کردید غذاها بی مزه هستند و نیاز به چاشنی بیشتری دارند میتوانید از روغن زیتون ، رزماری ، آویشن ، سیر ، پیاز ، فلفل یا خردل استفاده کنید فقط از اضافه کردن نمک بیش از حد دوری کنید. 

6 - موهای زائد

تقریبا زمانی که موهای سر شما شروع به از بین رفتن می کنند میتوانند در عجیب ترین مکان ها ظاهر شوند. در مردان مسن موهای درشتی در بینی و گوش رشد می کند و در زنان مسن موهای مزاحم زیر چانه دیده می شوند که همه این ها به دلیل تغییرات هورمونی است. 

7 - سحرخیز شدن

احتمالا در دهه 60 زندگی تبدیل به فرد سحرخیزی شوید که همیشه آرزویش را داشتید ، زیاد است. الگوی خواب با افزایش سن ، تغییر میکند بنابراین زودتر احساس خواب آلودگی پیدا می کنیدو زودتر از خواب بیدار می شوید.  مطالعه ای که روی افراد بالای 65 سال انجام شد نشان داد که افراد مسن از خواب منظم شبانه خوبی برخوردارند. 

8 - خداحافظی با میگرن

زمانی که به دهه 70 عمر خود می رسید میگرن هایی که تمام عمر شما را آزار میداده است از بین می روند. فقط 10 درصد زنان و 5 درصد مردان بالای 70 سال هنوز میگرن دارند. خبر خوب دیگر این که ممکن است میگرن شما با سردرد همراه نباشد و برخی از افراد با افزایش سن ، میگرن را به عنوان اختلالات بینایی یا حسی بدون درد تجربه میکنند. 

ویتامین لازم در دوران پیری, دوران سالمندی, حقایقی درباره دوران پیری

در دوران سالمندی میگرن شما بهبود می یابد

9 – کار روزانه خود را رها نکنید

بازنشستگی پیش از موعد ممکن است به نفع سلامتی شما نباشد مگر این که شغل سرگرم کننده دیگری داشته باشید. مطالعه ای به نام پروژه طول عمر ، نشان داد افرادی که در شغلی که از آن لذت می برند سخت کار میکنند ، طول عمرشان افزایش پیدا میکند. همراهی با دوستان خوب یا بهره مند شدن از یک ازدواج خوب میتواند کلیدی برای طول عمر باشد. 

10 – ترس دوست شما نیست

معمولا افراد مسن ترس و نگرانی از بابت شکستن استخوان دارند ، براساس مطالعه انجام شده ، این ترس با حدود یک سوم بزرگسالان بالای 65 سال ، همراه است که البته قابل درک است زیرا زمین خوردن علت اصلی آسیب افراد مسن محسوب می شود. 

11 – تغییر اعتماد به نفس

مطالعات نشان میدهد که افزایش سن باعث افزایش اعتماد به نفس می شود که با ثروت ، تحصیلات ، سلامتی و اشتغال افزایش می یابد. ولی اعتماد به نفس بعد از 60 سالگی کاهش پیدا می کند که میتواند به دلیل شروع مشکلات سلامتی و بازنشستگی و نیاز به پیدا کردن یک هدف جدید باشد. 

شما میتوانید با انتخاب سبک زندگی سالم و کار تا سنین بالاتر مانع از بروز این تغییر ناخوشایند شوید. 

12 – استرس کمتر

بر اساس گزارش سالانه استرس انجمن روانشناسی آمریکا ، افراد مسن تر استرس کمتری نسبت به جوانان دارند و تقریبا 90 درصد سالمندان میتوانند بر استرس های روزانه خود غلبه کنند. 

دوران پیری, دوران پیری و سالمندی, ورزش در دوران پیری

با افزایش سن قد افراد کاهش می یابد

13 – کوتاه تر شدن

هر چه بیشتر عمر کنید ، جاذبه زمین بیشتر شما را به سمت پایین می کشد و فضای بین استخوان های ستون فقرات به هم نزدیک تر می شوند. با افزایش سن حدود 1 اینچ قد شما کوتاه تر می شود. 

14 – قدرت در تعداد

شاید افزایش جمعیت مسن چیز خوبی باشد. افراد بالای 60 سال بیشتر از دیگر گروها برای رای دادن تمایل دارند و این به معنی این است که با بالا رفتن سن قدرت شما برای رای دادن به خواسته هایتان بیشتر می شود. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    2

    از اینکه حرفهایی میزنید مردم بدبخت (بی پول، تنها، محروم لذایذ جنسی و خوراکی و سیاحتی و..) در بدختی خودشان دلداری بدهند و خودکشی نکنند از شما تشکر میکنم ای ناقلا خخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها