۶ ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع

درست کردن هر روزه صبحانه و میان وعده برای مدرسه یا اداره کار راحتی نیست اما اینجا با یک ایده خوشمزه و بین‌المللی روبرو هستید. خوراکی که با رعایت تمام ترفندهایش حتما عالی می‌شود.

۶ ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع

صبحانه‌های تکراری آنقدر وحشتناکند که به تنهایی می‌توانند کابوس روزهای مدرسه و کار باشند؛ اینکه هر روز خود را با تکه نانی که از فریزر خارج می‌شود و کمی پنیر یا مربا شروع کنیم انرژی و خلاقیت روز ما را تباه می‌کند اما خوردن صبحانه‌های متنوع هم به نظر کار راحتی نمی‌آید.

شاید به این فکر کنید که خرید هر روزه صبحانه از مغازه‌های مسیر به صرفه نیست. حق هم با شماست. درآمد ماهانه ما برای پرداخت هزینه غذای خارج از منزل نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار نامتناسب است و ۹۶ درصد ما نمی‌توانیم به راحتی ادای فیلم‌های خارجی را دربیاوریم و صبحانه هر روز خود را در کافه‌های شهر بخوریم اما شاید بتوانیم از آشپزهای خارجی ایده بگیریم!

نایجل اسلیتر می‌گوید کرپ یا پنکیک یک انتخاب عالی برای صبح‌هایی است که ترجیح می‌دهید، وقتی در حال آماده شدن هستید، یک صبحانه گرم و تازه هم میل کنید. اگر خمیر شما به اندازه کافی خوب باشد و تابه مناسبی هم داشته باشید، درست کردن این صبحانه زمان زیادی نمی‌برد.

شما می‌توانید آنها را با انواع تاپینگ‌ها و سس‌های خوشمزه و خوشرنگ همراه کنید؛ در واقع همه چیز از سس شکلات گرفته تا پوره سیب و حتی پنیر! پس برای درست کردن این خوراکی خوشمزه و مغذی ترفندهایی وجود دارد که نتیجه را به کل دگرگون می‌کند.

تابه

در حالت ایده‌آل، یک ماهیتابه صاف و آهنی و کم عمق کافی است. البته از هر تابه‌ای که کفی محکم دارد و در برابر حرارت طولانی مدت تاب برنمی‌دارد هم می‌توانید استفاده کنید، زیرا اگرچه پنکیک به سرعت پخته می‌شود، اما باید تابه به آرامی گرم شود و حرارت را در طول پخت به طور یکنواخت حفظ کند.

 

۶ ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع | بچه‌ها عاشق این غذا هستند

حرارت

تابه را به آرامی و روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. تنها راه برای بررسی اینکه آیا به اندازه کافی داغ است یا نه این است که یک پنکیک درست کنید. تابه باید آنقدر داغ باشد که خمیر در کمتر از یک دقیقه رنگ بگیرد، اما نه آنقدر داغ که خمیر قبل از اینکه خودش را بگیرد بسوزد.

خمیر

لازم نیست اجازه دهید خمیر قبل از پخت استراحت کند هرچند اگر زمان دارید، به گفته جیم مامفورد، یک استراحت نیم ساعته در دمای محیط به پروتئین‌های موجود در آرد زمان کافی برای تخمیر را می‌دهد. خمیر شما باید به سفتی خامه‌های صورتی باشد.

مهمتر این است که پخت سریع انجام شود تا پنکیک به اندازه لازم مرطوب بماند. اگر خیلی آهسته پخته شوند، حالت خشکی پیدا می‌کنند، همینطور اگر نازک باشند.

 

مواد تشکیل دهنده

می‌توانید از پودرهای نیمه آماده استفاده کنید اما اگر قصد دارید از مواد تازه یک صبحانه مقوی بسازید بهتر است از تخم‌مرغ‌های ارگانیک که دارای زرده‌های تیره‌تری هستند استفاده کنید تا رنگ بهتری به دست بیاورید. آرد باید ساده باشد، شیر می‌تواند کم چربی یا کامل باشد. نمک - واقعا خیلی کم، تفاوت ایجاد می‌کند و این مربوط به شیمی آرد است.

۶ ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع | بچه‌ها عاشق این غذا هستند

نگهداری پنکیک

من نمی‌توانم تصور کنم که چگونه کسی می‌تواند یک پنکیک داغ که مستقیما از تابه خارج شده را نخورد اما اگر می‌خواهید چندین پنکیک را همراه بچه‌ها به مدرسه بفرستید باید مراقب باشید. گاهی اوقات حتی بهترین پنکیک‌ها هم می‌توانند به هم بچسبند. آنها را با قرار دادن یک تکه کوچک کاغذ روغنی از هم جدا کنید. حتی اگر تمام سطح را نپوشاند، از چسبیدن آنها جلوگیری می‌کند.

جایی خواندم که می‌توانید آنها را فریز کنید، اما این کار من نیست. استیو گنزالس که از من هم سختگیرتر است و می‌گوید فقط به اندازه‌ای که نیاز دارید خمیر درست کنید؛ خمیر شنبه به درد یکشنبه نمی‌خورد!

حالا وقت آن است که دست به کار شوید و با این مقدار مواد اولیه ۱۲ پنکیک خوشمزه و تازه درست کنید، این دستور سرآشپز مشهور جیمی اولیور است:

۵۰ گرم کره
۱۰۰ گرم آرد ساده
۱ عدد تخم مرغ بزرگ
۱ عدد زرده تخم مرغ بزرگ
۳۵۰ میلی لیتر شیر
کمی نمک
یک قاشق چایی سرصاف بیکینگ پودر

۶ ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع | بچه‌ها عاشق این غذا هستند

کره را ذوب کنید. آرد را در یک کاسه بزرگ با کمی نمک و بیکینگ پورد الک کنید. وسط آرد را با قاشق باز کنید.

حالا تخم مرغ و زرده تخم مرغ را داخل آن بریزید. کمی با چنگال هم بزنید و بعد شیر را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. حالا کره ذوب شده را هم اضافه کرده و با همزن بزنید.

مقداری پنکیک توی تابه داغی که با روغن پخت و پز چرب شده بریزید. نکات بالا را که به خاطر دارید؟

اجازه دهید خمیر برای یک دقیقه یا بیشتر بپزد تا زیر آن به رنگ طلایی دربیاید و روی خمیر حباب بزند. در این زمان به راحتی از تابه جدا می‌شود و می‌توانید طرف دیگر آن را بپزید. آن طرف هم در کمتر از یک دقیقه آماده می‌شود.

۶ ترفند برای پخت یک صبحانه متنوع | بچه‌ها عاشق این غذا هستند

دقت کنید که دیگر نباید پنکیک خود را پشت و رو کنید تا به پخت بیشتر یا رنگ تیره‌تر برسید. پنکیک‌ها ساختار ظریفی دارند و این کار بافت و زیبایی ذاتی آنها را خراب می‌کند. اگر قصد دارید قبل از برگرداندن از رنگ آن مطمئن شوید کافی است کمی لبه پنکیک را با کاردک بالا بیاورید و آن را کنترل کنید.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها