تاثیر نورپردازی در زیبایی کابینت با تجهیزات نوری مدرن

نورپردازی ایده بسیار فوق العاده موثری در زیبایی دکوراسیون است که امروزه مورد توجه همگان قرار گرفته و به طور گسترده و حرفه ای دنبال شده است. این سبک دیزاین که در تمام اتاق‌های منزل، ادارات و فروشگاه‌ها و ... به کار برده می شود، انتخاب مناسبی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه منازل مدرن و زیبا است.

تاثیر نورپردازی در زیبایی کابینت با تجهیزات نوری مدرن

البته برای داشتن یک نورپردازی مناسب که باعث زیبایی و شیک شدن فضا شود، لازم است تا کمی با طراحی دکوراسیون و تجهیزات نورپردازی آشنا شوید. در این مطلب نکات و تجهیزاتی که مربوط به نورپردازی کابینت آشپزخانه هستند را مورد بررسی قرار می گیرند.

نورپردازی کابینت: عملکرد بهتر، زیبایی بیشتر

نورپردازی یکی از راه‌های فوق العاده ایست که اگر به صورت درست و اصولی انجام شود، علاوه بر زیبایی کلی تمام نقص‌های آشپزخانه شما را نیز برطرف می کند. شما می توانید با کمک نورپردازی و ایجاد خطای دید، سقف آشپزخانه را بلند‌تر و مساحت آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهید؛ همچنین می توانید تمام نگاه‌ها را معطوف به محل دلخواهتان کنید.

مزایای نورپردازی آشپزخانه به همینجا ختم نمی شود و عملکرد شما در هنگام کار کردن را نیز ارتقا می دهد. به این ترتیب نه تنها در زمان آماده سازی و پخت غذا نور کافی برای انجام دادن درست کارها دارید، بلکه به وسایل داخل کابینت‌ها نیز اشراف بیشتری دارید و راحت‌تر می توانید وسایل دلخواهتان را پیدا کنید. بنابراین نورپردازی یکی از بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های دکوراسیون شما محسوب می شود.

نورپردازی آشپزخانه را چگونه انجام دهیم؟

برای اجرای نورپردازی کابینت زیبا ابتدا به یک طرح نیاز دارید. نیازی نیست که حتما از طراحان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. خودتان با دقت کامل به تمام آشپزخانه و کابینت‌ها نگاه کنید و یک طرح کلی را در ذهنتان ایجاد نمایید.

برای نورپردازی آشپزخانه ابتدا به یک نور محیطی کلی نیاز دارید. این نور همان لوستر یا مهتابی‌های شما هستند که همیشه آشپزخانه شما را روشن می کردند. سپس برای تکمیل نورپردازی کابینت آشپزخانه به تجهیزاتی نیاز دارید که آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در نهایت بهترین و مدرن‌ترین آن‌ها را بشناسید.

Screenshot_20221016_113848_com.microsoft.office.word_edit_14847278238358

لامپ فلورسنت

چراغ‌های فلورسنت امروزه مورد استفاده زیادی قرار می گیرند. زیرا نور بسیار قوی و نصب بسیار ساده ای دارند. البته این لامپ‌ها مصرف برق بالا و بدنه بسیار شکننده‌ای دارند که از معایب آن‌ها محسوب می شود و هزینه‌های زیادی را در بر خواهد گرفت. همچنین اگر لامپ‌های فلورسنت را در جای مناسبی نصب نکنید، نور زیادی آن باعث آزار چشم‌های شما خواهد شد.

لامپ هالوژن

لامپ‌های هالوژن نور نقطه ای متعادلی دارند و مصرف برق شان کمی کمتر از لامپ فلورسنت است. نقاط قوت چراغ‌های هالوژن شامل نصب ساده و ظاهر زیبای لامپ‌ها می شود. البته تابش نور هالوژن‌ها به صورت نقطه ای مستقیم است و اگر فضای کاملا نورانی بخواهید باید از تعداد زیادی هالوژن استفاده کنید.

لامپ شاخه ای

لامپ‌های شاخه‌ای جدید‌ترین نسل لامپ‌های LED و SMD هستند و از پر کاربردترین لامپ‌ها برای نورپردازی کابینت محسوب می شوند.

از مزایای لامپ‌های شاخه‌ای می توان به بازده نوری بالا، مصرف برق بسیار پایین، یکپارچگی در تابش نور، داشتن امنیت و بدنه مقاوم، قیمت مناسب و نصب آسان اشاره کرد.

این لامپ‌ها در دو مدل توکار و روکار، در رنگ‌های آفتابی و مهتابی تولید می شوند تا شما بتوانید بسته به دکوراسیون اطرافتان بهترین لامپ ال‌ای‌دی رشته‌ای را انتخاب کنید.

لامپ‌های ال ای دی شاخه ای ابعاد بسیار ظریفی دارند و در تمام فضاهای دلخواه شما نصب می شوند.

شما می‌توانید این لامپ‌های شاخه ای را در بالای تاج کابینت نصب کنید تا سقف آشپزخانه بلند‌تر دیده شود، لامپ‌ها را در قسمت زیر کابینت‌ها نصب کنید تا کابینت‌های شما معلق به نظر برسند، لامپ ها را در زیر کابینت‌های هوایی و رو به سطوح میز کابینت نصب کنید تا در هنگام کار کردن راحت‌تر باشید، لامپ‌ها را در گوشه یا بالای کابینت نصب کنید تا نورپردازی داخل کابینت زیبا و جذابی را فراهم کنید.

همچنین می توانید بسته به سلیقه خود لامپ‌ها را در هر جایی که دوست دارید نصب کنید و با اتصال آن‌ها به یکی از سنسور‌های کابینتی، نورپردازی خودکار و هوشمندی داشته باشید.

Screenshot_20221016_113854_com.microsoft.office.word_edit_14830683877423

سنسور کابینتی

سنسور‌های کابینتی نیز از تجهیزات مدرن نورپردازی هستند. شما می توانید با استفاده از انواع سنسور‌های نورپردازی نسبت به قطع و وصل کردن خودکار لامپ‌های آشپزخانه اقدام نمایید.

مثلا زمانی وارد آشپزخانه می شوید چراغ‌ها به صورت خودکار روشن شده و پس از اینکه از آشپزخانه خارج شدید چراغ‌ها خاموش می شوند؛ یا لامپ‌های داخل کابینت های شما با باز و بسته کردن درب کابینت روشن و خاموش شوند؛ همچنین می توانید با تکان دادن دست یا پا در جلوی برخی از سنسور‌ها اقدام به خاموش و روشن کردن لامپ‌ها نمایید.

البته سنسور‌های نورپردازی مختص کابینت‌ها نیستند و شما می توانید در فضاهای دیگر منزل یا محل کارتان از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال سنسور تاچ آینه نه تنها ال‌ای‌دی‌های آینه را قطع و وصل می کند بلکه باعث عدم ایجاد بخار بر روی آینه می شود و دارای نمایشگر ساعت و دما نیز هست.

چند نکته برای بهتر شدن نورپردازی کابینت

  1. نور خورشید منبعی رایگان، پرانرژی و زیبا برای نورپردازی منزل شما در روز است. هرگز این منبع جذاب و فوق العاده نور را دست کم نگیرید و با نصب پرده‌های خاص و زیبا، جلوه نوری آشپزخانه خود را دو چندان کنید.
  2. از نور‌های چندلایه استفاده نمایید و دکوراسیونتان را به یک نوع لامپ محدود نکنید. از نورپردازی محیطی برای نور اصلی آشپزخانه، از نورپردازی نقطه ای برای تمرکز دید بر روی محل دلخواهتان، و نورپردازی وظیفه ای برای دید بهتر در هنگام کار کردن کمک بگیرید.
  3. از نور شمع کمک بگیرید و فضایی عاشقانه و عارفانه در آشپزخانه خود بسازید. نور شمع منبعی برای ایجاد انرژی مثبت در محیط فراهم می کند.
  4. همه گوشه و کنارها را با دقت ببینید و از نورپردازی هیچ نقطه ای غافل نشوید. نورپردازی باعث مدرن و زیبا‌تر شدن دکوراسیون شما می شود. به عنوان مثال ال‌ای‌دی‌های رشته‌ای را در سوپر مارکت کابینت خود نصب کنید تا پس از باز شدن درب کابینت، از جذابیت دکوراسیون داخل کابینت‌ها لذت ببرید.
  5. سلیقه و نظر شما از همه چیز مهم‌تر است. آشپزخانه و کابینت‌هایتان را طوری تزئین کنید که با دیدن آن‌ها احساس آرامش و آسایش داشته‌باشید.

 

Screenshot_20221016_113944

تجهیزات نورپردازی در فروشگاه تجهیز یراق

یک دکوراسیون زیبا بدون نورپردازی جذابیت لازم را نخواهد داشت. شما می توانید براساس سلیقه و نوع فضا، تمام مزایا و معایب هر کدام از روش‌های نورپردازی را در نظر بگیرید و سپس نورپردازی فضای آشپزخانه را طراحی کنید.

فروشگاه تجهیز یراق عرضه کننده مستقیم تجهیزات نورپردازی است که انواع تجهیزات نوری در مدل‌های مختلف را عرضه می کند. علاوه بر این محصولات دیگری نظیر یراق درب ریلی، اکسسوری کابینت، یراق آلات کابینت، تجهیزات اتاق خواب، یراق آلات ساختمان و ... را نیز عرضه کرده تا شما بتوانید تمام محصولات مورد نیاز طراحی و ساخت کابینت را به راحتی تهیه نمایید. شما می توانید از طریق سایت تجهیز یراق، تماس با 0217343556 و مراجعه حضوری به این فروشگاه محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید. همچنین در صورت نیاز می توانید از کارشناسان تجهیز یراق مشاوره رایگان دریافت کنید تا مناسب‌ترین محصول را با توجه به نیاز شما معرفی کنند و شما را تا انتهای فرایند نصب همراهی کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها