چگونه می توان بی خوابی پس از ترک اعتیاد را کاهش داد؟

مشکل خواب یکی از علائم رایج ترک برای افرادی است که به مواد مخدر و الکل معتاد هستند. این می تواند نگران کننده باشد و منجر به افزایش اضطراب شود. در حالی که بی خوابی ترک رایج است، راه هایی وجود دارد که می توانید با آن مقابله کنید و سعی کنید خواب شبانه بهتری داشته باشید.

چگونه می توان بی خوابی پس از ترک اعتیاد را کاهش داد؟

مشکلات خواب ممکن است با هر نوع اعتیادی رخ دهد. مشکلات خواب همچنین یک علامت رایج ترک برای افرادی است که پس از مصرف بیش از حد الکل، حشیش، مواد افیونی، آرام بخش ها، داروهای اضطراب و محرک ها بهبود می یابند. از آنجایی که هر فرد و هر اعتیادی متفاوت است، ماهیت و درجه مشکلات خواب متفاوت است.

افرادی که از اعتیاد بهبود می یابند ممکن است به مدت شش ماه یا بیشتر به الگوهای خواب عادی خود برنگردند. با این حال، چند روز ابتدایی ترک می تواند نگران کننده باشد. کم خوابی تجربه ترک را ناراحت کننده تر می کند.

این به این دلیل است که بدن شما از ریتم طبیعی خود خارج شده است. زمانی که صرف مصرف مواد مخدر یا نوشیدن بیش از حد می کنید، نحوه عملکرد بدن شما را تغییر داده است و این معمولاً شامل الگوهای خواب می شود. در طی بهبودی، بدن شما یک بار دیگر در حال تغییر است و سعی می کند به نبود این ماده عادت کند. طبیعی است که خواب شما مختل شود.

مقابله بی خوابی پس از ترک اعتیاد, نحوه مقابله با بی خوابی پس از ترک الکل

کاهش بی خوابی پس از ترک اعتیاد

چگونه بی خوابی را کاهش دهیم

خبر خوب این است که برای اکثر افراد، بی خوابی ترک موقتی است. این یکی از عوارض جانبی پاکسازی بدن و بازگشت به زندگی بدون مواد است.

هر چه در پیروی از دستورالعمل های بهداشت خواب خوب نظم بیشتری داشته باشید، بی خوابی ترک شما سریعتر از بین می رود. اغلب اوقات، ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید بهترین هستند.

• آداب خواب را برپا کنید. بخش اعظم بهبودی مربوط به جایگزینی عادات بد با عادات سالم است. وقتی زمان خواب می رسد، سعی کنید در همان ساعات به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. با فعالیت‌های آرام مانند مطالعه قبل از خواب، آرام شوید. هر چیزی که قبل از خواب شما را آرام کند به شما کمک می کند.

• ریتم شبانه روزی خود را دوباره برقرار کنید. اعتیاد می تواند در چرخه طبیعی خواب شما اختلال ایجاد کند و بدن شما ممکن است به بیدار ماندن بیشتر شب عادت کرده باشد. یکی از راه‌های مقابله با آن، قرار دادن چشم‌های خود (بدون عینک آفتابی) در اوایل روز در معرض نور روز در بیرون است البته مستقیماً به خورشید نگاه نکنید. 

• ابتدا روش های طبیعی را امتحان کنید. قبل از خواب یک فنجان گرم چای آرام بخش و بدون کافئین بنوشید، مدیتیشن را امتحان کنید و در طول روز فعال بمانید. اینها تنها چند روش طبیعی هستند که می توانید برای بهبود خواب خود استفاده کنید. این روش ها را امتحان کنید و در صورت نیاز روش ها را ترکیب کنید. به احتمال زیاد به زودی خواب بهتری خواهید یافت.

اقدامات احتیاطی داروهای خواب

اعتیاد می تواند منجر به سایر رفتارهای اعتیادآور شود. بسیار مهم است که سعی کنید از چیزهایی که پتانسیل جایگزینی برای داروی انتخابی شما را دارند اجتناب کنید. این امر به ویژه در مراحل اولیه، زمانی که شما در حال انصراف هستید و بیشتر وسوسه می شوید که سریعتر تسکین پیدا کنید، صادق است.

سعی کنید از خود درمانی با سایر داروها در زمانی که در حال ترک هستید اجتناب کنید. این شامل داروهای خواب بدون نسخه (OTC)، ماری جوانا و الکل است.

با پزشک خود در مورد اینکه آیا استفاده کوتاه مدت از داروهای تجویز شده ممکن است به شما کمک کند ، صحبت کنید. برخی از داروها ممکن است در کاهش سایر علائم ترک مفید باشند. قبل از مصرف این داروها عوارض جانبی احتمالی را با پزشک خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که دستورالعمل های پزشک خود را به طور کامل دنبال می کنید. تحت هیچ شرایطی نباید بیشتر از مقدار تجویز شده یا بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف کنید. ممکن است بیمار شوید یا به سادگی یک اعتیاد دیگر جایگزین ایجاد کنید.

علت بی خوابی بعد از ترک اعتیاد, راه درمان بی خوابی بعد از ترک اعتیاد, اعتیاد و کیفیت خواب

خواب خوب برای بهبودی علایم بعد از ترک اعتیاد

چرا خواب خوب کلید بهبودی است؟

هر چند ممکن است دشوار باشد، ایجاد عادات خواب خوب در اوایل بهبودی می تواند شانس شما را برای جلوگیری از عود افزایش دهد. این توصیه را از معتادان سابق، الکلی های در حال بهبودی و به احتمال زیاد، پزشکان و مشاوران خود خواهید شنید.

مطالعه روی موش‌های معتاد به کوکائین نشان داد که ناهنجاری‌های خواب احتمال عود را افزایش می‌دهد. حیواناتی که بیشتر می‌خوابیدند، با وقفه‌های کمتر، کمتر تمایل به مصرف کوکائین داشتند. در حالی که یافته های مطالعات حیوانی اغلب با نتایج روی انسان مطابقت ندارد، محققان حدس می زنند که همین ارتباط از درمان های مبتنی بر خواب برای افراد مبتلا به اعتیاد به کوکائین پشتیبانی می کند.

این یک فرضیه منطقی است زیرا خواب یکی از کلیدهای بدن سالم است. بالاخره یکی از اهداف غلبه بر اعتیاد همین است. اگرچه ممکن است در حال حاضر غیرممکن به نظر برسد، اما هر کاری که می توانید برای بهبود خواب خود انجام دهید می تواند به بهبودی طولانی مدت شما کمک کند.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها