با این ۸ ترفند هیدراته باقی بمانید

بهترین راه برای ایجاد انگیزه به منظور نوشیدن آب بیش‌تر آن است که افراد درک کنند آب چیست و در بدن ما چه می‌کند.

با این ۸ ترفند هیدراته باقی بمانید
شاید نوشیدن آب کافی روزانه برای تان آسان نباشد. در ادامه به راهکار‌هایی برای خوش طعم کردن آب و لذتبخش ساختن تجربه آب نوشیدن اشاره خواهیم کرد.

۱-آب را فیلتر کنید

آب فیلتر شده بهترین دوست شماست و دست کم در بهبود طعم آب به شما کمک می‌کند. سریع‌ترین راه برای تغییر طعم آب از طریق فیلتر کردن است. سیستم فیلتراسیون برای حذف رسوبات مواد بیولوژیک از آب انتخاب می‌شود. این سیستم با فیلتراسیون کربن آغاز می‌شود که ذرات بالای ۰.۵ میکرون را حذف می‌کند. به جای نوشیدن مستقیم از شیر، فیلتری بخرید که هر چیزی خارج از یک مولکول اکسیژن و دو مولکول هیدروژن تشکیل دهنده آب را خارج کند.
آب باید در بطری‌های شیشه‌ای نگهداری شود نه در بطری‌های پلاستیکی به ویژه در مکان‌هایی که دما بالاست و درجه حرارت وجود دارد. دمای بالا بر پلاستیک تاثیر می‌گذارد و باعث آغاز حل شدن آن در آب می‌کند و طعم و کیفیت آب را تغییر می‌دهد. بهترین آب ممکن نه آب تصفیه شده یا در بطری بلکه آب منبع خالص است.

۲-آب را کربناته کنید

خواه آب گازدار خود را در یک قوطی ترجیح می‌دهید یا از طریق دستگاهی مانند SodaStream آن را گازدار می‌کنید افزودن حباب‌ها یک راه فوق العاده برای تقویت آب معمولی است. بله، آب گازدار به همان اندازه آبرسان است البته پس از نوشیدن آن ممکن است دچار چند بادگلو و صدای شکم شوید!

۳-آب را طعم دار کنید

افزودن پودر یا مایع طعم دار به آب راهی هوشمندانه برای ارتقای تجربه نوشیدن آب است. می‌توان گیاهان ارگانیک با کیفیت بالا را به آب اضافه کرد. در آن صورت اثرات شفابخش گیاهان در آب نفوذ می‌کند و از طریق آب به بدن نفوذ خواهد کرد. برخی از ترکیبات طعم دهنده محبوب شامل پرتقال و رزماری، لیمو و آویشن و خیار و نعناع هستند. اگرچه می‌توانید عملا هر میوه و سبزی‌ای را مصرف کنید و خلاقیت خود را به کار گیرید. افزودن پوست مرکبات و رزماری نیز آب را خوش طعم می‌سازد.
 
چگونه به خود انگیزه دهید تا آب بیشتری بنوشید؟
رعایت ۱۴.۷۸ میلی لیتر آب نوشیدن به ازای ۴۵۳ گرم از وزن بدن می‌تواند بسیار دشوار باشد به خصوص برای فردی که در حال حرکت است، اما چند راه آسان برای تشویق عادات مرتبط با هیدراتاسیون سالم‌تر وجود دارد.

۴-یک بطری آب انگیزشی یا فوق العاده فانتزی بخرید

روی برخی بطری‌های آب ساعات روز و پیام‌های انگیزشی مانند تو می‌توانی این کار را انجام دهی چاپ شده است که شما را تشویق می‌کند کاری را که آغاز کرده اید به پایان برسانید.

۵-لیوانی را در دست بگیرید

جدا از نکاتی در مورد فیلتر کردن، کربناته کردن یا طعم دادن به آب می‌توانید با اضافه کردن لیوان آب به برنامه روزانه تان آب بیش تری بنوشید. زمانی که ویتامین مصرف می‌کنید لیوان آب را در دست بگیرید. پیش از مسواک زدن یک لیوان در دست داشته باشید. پیش از آغاز هر وعده غذایی لیوان را بگیرید. این عمل به شما در مسیر رسیدن به اهداف روزانه هیدراتاسیون بدون این که حتی متوجه باشید کمک خواهد کرد.

۶-از طریق غذا به دنبال منابع آب دیگری باشید

میوه‌ها و سبزیجات زیادی وجود دارند که عمدتا از آب تشکیل شده اند از جمله خیار، هندوانه، گوجه فرنگی، سیب، کرفس و هلو. این محصولات مجموعه‌ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را نیز علاوه بر آبرسانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما به ارمغان می‌آورند: یک بازی برد – برد.

۷-فعال‌تر باشید

۳۰ دقیقه از روز خود را به پیاده روی یا دویدن اختصاص دهید. حتی کوچک‌ترین سطح فعالیت احساس تشنگی را فعال می‌کند به گونه‌ای که می‌خواهید فورا آن را برطرف سازید.

۸-نگرش کلی خود را نسبت به آب تغییر دهید

بهترین راه برای ایجاد انگیزه به منظور نوشیدن آب بیش‌تر آن است که افراد درک کنند آب چیست و در بدن ما چه می‌کند.
 
۹۹ درصد مولکول‌های ما آب هستند. ما اساسا H۲O بسیار باهوشی هستیم! به همین دلیل است که کیفیت آبی که می‌نوشیم تاثیر فوق العاده قدرتمندی بر سلامت و تندرستی کلی ما دارد. نوع مناسب آب می‌تواند کل زیست شناسی شما را جوان کند، به شدت بر میکروبیوم شما تاثیر بگذارد و بر وضعیت ذهن شما با تقویت امواج مغزی تان تاثیرگذار خواهد بود و از آنجایی که مغز شما بیش‌تر از آب تشکیل شده نوشیدن آن را تجربه‌ای در نظر بگیرید که نه تنها مفید بلکه شگفت انگیز است.
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها