طرز تهیه دسر رژیمی با طعم قهوه و شکلات

دسر رژیمی با طعم قهوه و شکلات نوعی دسر است که با شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل تهیه شده است و هنگام خوردن آن می‌توانید طعم خوب و دلچسب دسر را تجربه کنید.

طرز تهیه دسر رژیمی با طعم قهوه و شکلات

دسر‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. در این میان دسر‌های میوه‌ای به دلیل عطر و طعمی که دارند، بسیار خوش‌طعم و گوارا هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسر‌ها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن یا بیماری‌هایی مانند دیابت هستند، منع مصرف شیرینی‌جات دارند و به همین دلیل نمی‌توانند از طعم خوب دسر‌ها لذت ببرند.

دسر‌هایی که با شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل تهیه می‌شوند، می‌تواند حس خوب خوردن یک دسر خوشمزه را برای این افراد به همراه داشته باشد. در این ادامه این مطلب طرز تهیه یک دسر رژیمی خوشمزه با طعم قهوه و شکلات همراه با نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه دسر رژیمی

شیر: ۲ لیوان
قهوه آماده: نصف فنجان
پودر کاکائو: ۱ قاشق مرباخوری
عسل: سه قاشق غذاخوری سرپر
پودر ژلاتین: ۱ قاشق مرباخوری سر پر

نکات مربوط به مواد اولیه

پودر ژلاتین

نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده‌ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می‌شود که در بخش‌هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همیشه از روش بن‌ماری استفاده کنید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. همچنین یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل ۴ ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه‌داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا ۶ ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست خواهد داد.

طرز تهیه دسر رژیمی

دسر رژیمی
۱ ـ شیر را داخل یک قابلمه مناسب بریزید؛ سپس قهوه دم کرده آماده را همراه با پودر کاکائو به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.
۲ ـ پودر ژلاتین را با دو قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و روی بخار کتری یا سماور درحال جوش بگذارید تا به روش بن ماری حل و شفاف شود؛ سپس آن را به قابلمه شیر اضافه کنید و هم بزنید.
۳ ـ در مرحله آخر عسل را اضافه کنید؛ سپس قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و به مدت پنج تا هفت دقیقه هم بزنید و بعد اجاق گاز را خاموش کنید.
۴ ـ دسر آماده را داخل لیوان یا کاسه‌های مورد نظر بریزید و به مدت ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا ببندد؛ سپس سرو کنید.

 

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها