نرده شیشه ای چیست و دلایل محبوبیت آن چه می باشد؟

نرده شیشه ای یکی از لوازم شیک و مدرن امروزی در دکوراسیون می باشد که از استحکام بالایی برخوردار است. درباره انواع آن، مزایا، قیمت و دلایل محبوبیت آن اینجا بخوانید.

نرده شیشه ای چیست و دلایل محبوبیت آن چه می باشد؟

نرده شیشه ای یا حفاظ شیشه ای چیست؟

یکی از لوازم های مدرن و لوکس در دکوراسیون داخلی، نرده شیشه ای است. نرده شیشه ای یک نوع حفاظ به حساب می آید که وظیفه ای مهم و اصلی آن محافظت و جلوگیری از سقوط افراد و جداسازی فضای داخلی می باشد. محبوبیت این نوع نرده ها روز به روز در حال افزایش می باشد. این حفاظ ها که توسط پایه های استیل و یا چارچوب های آلومینیومی، در سر جای خود فیکس می شوند و جزء محکم ترین و قوی ترین سیستم های ایمنی به شمار می رود.

انواع نرده شیشه ای

این نوع از حفاظ ها جزء سه دسته اصلی قرار می گیرند:

نرده شیشه ای اکسپوز

در این نوع از نرده ها یک شکاف بر روی زمین ایجاد می شود که ضخامت حفاظ شیشه درون آن قرار می گیرد و فیکس می شود. به این مدل دفنی یا توکار گفته می شود و ظاهری زیبا وشیک دارد.

نرده شیشه ای اسپیگات

حفاظ شیشه ای اسپیگات یا اسپیگوت، یک نوع صفحه شیشه ای هستند که توسط دو پایه که در زمین پیچ می شود، و از جنس استیل ضد زنگ هستند. در این نوع از مدل ها نصب بسیار راحتی دارد که برای جداسازی فضا مانند استخرها کارایی دارد.

WhatsApp Image 2022-07-25 at 5.01.40 PM

نرده شیشه ای فیکس پوینت

این نوع از نرده های شیشه ای، صفحات یه واسطه بست های دکمه ای شکل که در پایین تر از سطح زمین نصب می شود و ظاهری زیبا را ایجاد می کند، استفاده می شود.

استحکام خوب و مقاومت عالی برابر عواملی مثل رطوبت، نوسانات دمایی و تغییرات جوی و ایمنی کامل برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و اکسایش از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه هستند.

فریم دار :

در نرده های شیشه ای فریم دار، شیشه از جهات مختلف توسط استیل، چوب و یا نرده فلزی پوشیده می شود. اصولا شیشه درون یک چهارچوب قرار می گیرد. حتی می توان رنگ چوب و یا قاب ها را با سایر محیط هماهنگ کرد و زیبایی خاصی را به اطراف داد.

بدون فریم :

همان طور که از اسمش پیداست، هیچ نوع فریمی در بین شیشه ها قرار نگرفته است و از نظر اقتصادی به صرفه می باشد. باید گفت این نوع فریم ها نسبت به نرده شیشه ای فریم دار، از زیبایی بیشتری برخوردار می باشد. زیرا هیچ نوع مانعی ندارد.

نرده شیشه ای اکسپوز، نرده شیشه ای اسپیگات و فیکس پوینت از این نوع نرده می باشد.

نیم فریم :

در این فریم، که ترکیب دو مدل قبلی است، شیشه ای به واسطه ستون هایی از جنس استیل به هم وصل می شود و در آخر توسط بست هایی بر روی زمین محکم می شود. در این مدل نرده شیشه ای هیچ گونه چهارچوبی ندارد.

WhatsApp Image 2022-07-25 at 5.01.40 PM (1)

مزایای استفاده از نرده شیشه ای

  1. نصب راحت و اسان
  2. قابلیت ساخت در هر محیطی مانند فضاهای اداری، تجاری و ...
  3. نسبت به سایر لوازم، هزینه نصب و اجرای آن مقرون به صرفه می باشد.
  4. حفاظ شیشه ای نسبت به سایر نرده ها مانند چوب، فلز از مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت دارد.
  5. رنگ آن ثابت است و تغییر ظاهر نمی دهد.
  6. جلوه ای لوکس و زیبا به محیط اطراف خود می دهد.
  7. در دیده شدن مناظر بیرون هیچ نوع محدودیتی ایجاد نمی کند.
  8. به سادگی تمیز می شود.
  9. عمر طولانی دارد و ضد آب و ضد زنگ می باشد.
  10. هیچ نوع خللی در جریان نور طبیعی به وجود نمی آورد.
  11. قابل اجرا در طرح و رنگ های متعدد، مطابق با سلیقه مشتری می باشد.

تیم مجرب رادان گلس در مشاوره، اتخاب و نصب این حفاظ های زیبا همراه شما خواهند بود. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع نرده ها شیشه ای با کارشناس های ما در رادان گلس در تماس باشید.

دلایل محبوبیت نرده های شیشه ای در مقایسه با نرده های فلزی و چوبی

استفاده از این نوع نرده شیشه ای بسیار فراگیر شده است که یکی از دلایلیش مزیت های آن دربرابر دیگر نرده ها باشد. نرده های فلزی یا چوبی در برابر رطوبت هوا مقاوم نیستند و قابلیت خوردگی بیشتری نسبت به نرده های شیشه ای دارند در نتیجه میتوان گفت که نرده های فلزی و چوبی در مدت زمان طولانی دوام خود را از دست میدهند. اما حفاظ های شیشه ای این خاصیت را دارند که دچار رنگ پریدگی، زنگ زدگی و خوردگی نشوند.

همچنین تمیز کردن و لکه گیری آن به نسبت نرده های فلزی و چوبی بسیار راحت تر می باشد و اگر کثیفی بر روی آن به وجود بیاید می توان بدون استفاده از موارد شوینده خاصی آن را پاک نمود. این نرده ها نیاز به رنگ آمیزی ندارد و به دلیل شفافیت بصری که دارد می تواند زیبایی فضای شما را دوچندان کند.

قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده شیشه ای

قیمت حفاظ شیشه ای به عوامل متعددی بستگی دارد و فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت آن موثر می باشد. یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت، کیفیت شیشه ای انتخاب شده می باشد. متراژ و انداره نیز می تواند بر کاهش یا افزایش قیمت تاثیر بگذارد. نوع نصب هم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت باشد. بهترین گزینه برای انتخاب و نصب نرده شیشه ای خود را به شرکت سرشناس و افراد خیره بسپارید؛ تا علاوه بر اطمینان از کیفیت و مقاومت حفاظ شیشه ای استفاده شده، هزینه اضافی و گزاف نپردازید. برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره و کسب ایده می توانید با مشاوران مجرب رادان گلس تماس بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها