آزمایش های ضروری آقایان را بشناسید!

آزمایش های ضروری آقایان، موضوعی مهم، علمی و قابل توجه در دنیای امروز است. در جهانی زندگی می‌کنیم که زنان با دریافت مراقبت‌ها و درمان‌های به‌روز و مدرن تخصصی، بیش از صده‌های پیشین، از سلامتی و مقاومت در برابر بیماری‌ها برخوردار هستند. از این رو، آنچه اکنون مطرح است، حفظ ایمنی و سلامت مردان است تا به این ترتیب بتوان از بروز و پیدایش بیماری‌های زوج و خانواده جلوگیری کرد. به همین جهت علم عصر حاضر با پیشروی در شناخت بیشتر و بهتر بدن مرد سعی در به دست آوردن اطلاعات دقیقی در زمینه شناخت بیماری‌های آسیب زننده به او و خانواده‌اش دارد. در ادامه فهرستی از تمام آزمایش های ضروری آقایان ارائه می‌شود. به کمک این لیست آزمایش های روتین می‌توان ضمن حصول اطمینان خاطر از سلامت مردان جامعه، نسبت به ازدواج سالم و تشکیل خانواده‌ای سلامت نیز اقدام کرد.

آزمایش های ضروری آقایان را بشناسید!

مردان می‌توانند در تمام دوره‌های زندگی خود پس از بلوغ تا زمان عقد، ازدواج، چهل سالگی و میانسالی چکاپ کامل را هر چند وقت یکبار انجام دهند و از سلامت بدن خود اطمینان خاطر حاصل نمایند. لیست آزمایش های چکاپ کامل به شرح زیر است:

- آزمایش خون که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

-- سنجش میزان قند خون

-- سنجش میزان هورمون جنسی

-- سنجش میزان فشار خون

- آزمایش مدفوع که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

-- بررسی عدم وجود خون در مدفوع

-- بررسی عدم دفع چربی با مدفوع

-- بررسی عدم دفع قند با مدفوع

 

- آزمایش غربالگری جهت سنجش سرطان پوست

- بررسی جهت سنجش سرطان بیضه

- تست قند خون و سنجش دیابت

- بررسی جهت سنجش سرطان پروستات

- بررسی جهت سنجش سرطان مثانه

- سنجش شنوایی

- سنجش بینایی

- سنجش تراکم استخوان

- سنجش تالاسمی

- سنجش کلسترول

امروزه این آزمایشات ضروری در آزمایشگاه و کلینیک‌های معتبر شهرها و استان‌های مختلف انجام می‌شود.

 

آزمایش های چکاپ مردان

 

آزمایش های چکاپ مردان

آنچه به طور اختصاصی در آزمایش های چکاپ مردان مختص حفظ سلامت خانواده و ازدواج صورت می‌گیرد، مربوط به اندام‌ها و دستگاه‌های مردان در بدن آن‌ها است.

لیست آزمایشات به شرح زیر است:

- آزمایش پروستات PSA

- آزمایش تستوسترون

- آزمایش شمارش گلبول‌ها CBC

- آزمایش CRP که جهت سنجش واکنش‌گرا بودن پروتئین منتشر شده از کبد انجام می‌شود.

- آزمایش ESR که جهت سنجش سرعت رسوب دادن گلبول‌های قرمز در خون انجام می‌شود.

 

آزمایش های ضروری برای آقایان

 

آزمایش کولورکتال مردان چیست؟

اما یکی از شایع‌ترین موارد تهدیدکننده سلامت بدن مردان، آسیب‌های دستگاه گوارش شامل بیماری‌های روده و معقد است. لذا لازم است جهت پیشگیری از بروز چنین بیماری‌هایی به خصوص در مردان میانسال، چکاپ کامل در دوره‌های مختلف و سنین گوناگون برای مرد انجام شود.

آزمایش چکاپ و بررسی موارد تهدید کننده روده و مقعد می‌تواند از بروز انواع سرطان‌های کشنده جلوگیری کرده و سبب شود افراد به موقع در برابر این ناهنجاری‌های سلامتی، به عمل برخیزند.

لذا از جمله آزمایش های ضروری آقایان، انجام آزمایش کولورکتال است.

اما کولورکتال بیماری یا آسیبی نیست که به طور مستقیم به وقوع پیوسته باشد. بلکه نشأت گرفته از بیماری‌ها، عفونت‌ها و سرطان‌های مختلف روده، کولون و رکتوم است.

کولون و رکتوم بخش‌هایی از اندام انعطاف‌پذیر سیستم هاضمه بدن هستند که ما آن‌ها را به طور کلی و در مجموع روده بزرگ می‌نامیم.

اما آزمایش کولورکتال مردان چیست؟

درواقع با بررسی وجود یا عدم وجود پولیپ‌های جداره روده و انجام چکاپ کامل این سیستم مشخص می‌شود که فرد دارای چه بیماری‌ها یا تهدیدهایی برای سیستم گوارش خود است.

 

آزمایش های چکاپ مردان

 

سنجش الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب چیست؟

یکی دیگر از مواردی که آقایان باید حداقل سالی یکبار آن را انجام دهند، سنجش الکتروکاردیوگرام یا هموان نوار قلب است.

این سنجش یک آزمایش مهم است که در آزمایشگاه به کمک دستگاه‌های تخصصی صورت می‌گیرد. به کمک این آزمایش مردان می‌توانند میزان فعالیت الکتریکی که قلب به هنگام عملکرد خود به انجام می‌رساند را مورد سنجش قرار داده و از صحت آن اطمینان حاصل نمایند.

در صورتی که فرد دچار تپش قلب، ضربان قلب نامنظم یا ضربان قلب پر فشار به نحوی که متوجه آن شود، بوده و یا در بیشتر مواقع به جز زمان‌هایی که ورزش می‌کند متوجه صدای قلب خود می‌شود باید با پزشک مشورت کرده و از نوار قلب برای سنجش صحت عملکرد قلب خود استفاده نماید.

 

دیابت مرگ خاموش

 

دیابت مرگ خاموش در مردان

یکی دیگر از بیماری‌هایی که مردان را مورد هجوم ‌آسیب قرار می‌دهد، دیابت است. لذا از جمله آزمایش های ضروری آقایان، چکاپ کامل تست دیابت است. عوامل زیادی نیز وجود دارند که این مورد را تشدید می‌کنند.

- مرد هایی که سیگار می‌کشند.

- مرد هایی که از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند.

- مرد هایی که دارای اضافه وزن یا میزان چربی بالا هستند.

- داشتن فرد مبتلا به دیابت در اقوام درجه یک.

- مرد هایی که ورزش نمی‌کنند و کم‌تحرک هستند.

- داشتن سابقه بیماری قلبی عروقی.

 

سرطان پروستات و آزمایش های ضروری برای آقایان

 

آشنایی با سرطان پروستات و PSA

یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها و سرطان‌هایی که مردان و سلامت خانواده را تهدید می‌کند، سرطان پروستات است.

در صورتی که مردی در اعضای خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان پروستات را داشته باشد، می‌بایست پس از ۴۰ سالگی به طور مرتب از PSA و DRE استفاده نماید.

نحوه انجام این سنجش به این صورت است که پزشک به وسیله دستکش و از طریق معقد، سلامت غده‌ پروستات را بررسی می‌کند.

 

آزمایش های ضروری برای آقایان و سنجش بینایی

 

انجام سنجش‌های بیماری چشم و بینایی

چشم‌ها یکی اعضایی هستند که به مرور زمان با تهدیدهای سلامتی روبه‌رو هستند. پیرچشمی یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که در مردهای میانسال خود را نشان می‌دهد.

چکاپ کامل چشم، مراجعه به چشم‌پزشکی و در صورت لزوم استفاده از عینک طبی مناسب چشم‌ها از دیگر مواردی است که باید برای حفظ سلامت چشم آقایان انجام شود.

 

بیماری های استخوان برای آقایان

 

بیماری‌های استخوان برای آقایان

پوکی استخوان از دیگر بیماری‌هایی است که می‌تواند در سنین میانسالی، مردها را دچار مشکل کرده و روند عادی زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. تغذیه نادرست، عدم وجود خواب کافی، کم بودن تحرک روزانه، پوکی استخوان، مصرف الکل یا سیگار و مواد مخدر، مصرف کافئین زیاد، پایین بودن سطح ویتامین D، همگی از مواردی هستند که می‌توانند به بروز بیماری‌های استخوان که شایع‌ترین آن‌ها پوکی استخوان است نقش داشته باشند.

به طور کلی تحت درمان و مراقبت بودن در سنین مختلف می‌تواند به داشتن زندگی سالم کمک کند. همچنین می‌تواند نقش پررنگی در داشتن ازدواج سالم و حفظ سلامت خانواده داشته باشد.

 

آزمایش های ضروری برای آقایان

 

سلامتی و رژیم لاغری

بهتر است همواره پیش از اقدام به استفاده از هر ریم کاهش وزن و لاغری جدید، حتما یک آزمایش چکاپ انجام دهید تا سطح قند، چربی، هورمون‌ها و همچنین وجود یا عدم وجود کم‌خونی یا سایر بیماری‌ها را چک کنید. سپس می‌توانید با خیالی راحت رژیم غذایی را بر وضعیت سلامتی خود منطبق کنید. به همین دلیل است که همواره پیشنهاد می‌شود، از مشاورینی کمک بگیرید که به شما رژیم اختصاصی ارائه بدهند؛ یعنی رژیمی که برای ویژگی‌های شما شخصی‌سازی شده است. بهاره غفاری یکی از حرفه‌ای‌ترین مشاوران تغذیه است که رژیم غذایی شما را برحسب ویژگی‌های شخصی شما تنظیم می‌کند تا سلامتی را در کنار تناسب اندام داشته باشید. برای دریافت رژیم لاغری خود بر روی رژیم من کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کلیک بر روی غفاری دایت به سایت اصلی وارد شوید.

منبع: تیتر داغ
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها