آیا میان نفقه زن خانه‌دار با زن شاغل تفاوتی هست؟

در صورتی‌که زن، خود از تمکن مالی برخوردار باشد، باز هم مرد موظف است نفقه پرداخت کند.

آیا میان نفقه زن خانه‌دار با زن شاغل تفاوتی هست؟

برای قانون هیچ تفاوتی وجود ندارد که زن شاغل باشد یا خانه‌دار، در هر دو صورت باید به وی به‌شرط تمکین نفقه‌ای درخور شأن زن، تعلق گیرد.

در قانون مدنی هیچ ماده یا تبصره‌ای در باب این موضوع که زن خانه‌دار نفقه‌ای متفاوت از یک زن شاغل دریافت می‌کند، وجود ندارد.

photo6041909106249415055

photo6041909106249415056

photo6041909106249415059 (1)photo6041909106249415057

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ایرانی
    6

    این مسایل بذار برای عربها چون ایرانیها فرقی بین زن و مرد نیست.

    نظرات شما -
    • غیر ایرانی
      3

      شماها هم عرب زاده اید دیگه این همه سید در ایران چیه؟ وحتی ۹۹درصد اسمهاتون هم عربیه پس لطفا حرف مفت نزن بین زن و مرد هم تفاوت بسیاره و اصلا و ابدا برابر نیستن بیشتر مردهای مفت خور زنهاشونو میفرستن سر کار که وظیفه نان آوری به عهده مرده یکی از دلایل اصلی طلاق کار کردن زنه که از وظیفه اصلیش خانه و خانواده دور میشن

  • ناشناس
    0

    وقتی مرد بیکار تحصیلکرده وجود دارد، چرا همه به دنبال استخدام خانم های خوشگل هستند؟ آیا میتوان استخدام مردان را در اولویت قرار داد؟

  • فاطمه
    0

    سلام واقعا اگر نظر و عقیده تون اینه که فرقی نداره نفقه به زن خانه دار و شاغل چرا یارانه ی همسرم که راننده ی تاکسیه قطع کردی حقوق بازنشستگی من رو نمی دونم چه جوری تحلیل کردی که توان رفتن به دندانپزشکی مسافرت و مهمانی گرفتن و یا رفتن و .... ازمون گرفته با این خرج گرونی درآمد یه راننده تاکسی چنده هزینه تعمیرات ماشین و .. کم کنی چیزی نمی مونه با حقوق بازنشستگی خودم هم یارای پوشش کرایه خونه و تحصیل فرزندان و .... نداریم اگر به این چیزها اعتقاد داری چطور درآمد زن رو تو پرداخت یارانه مرد حساب کردی تازه باید نفقه هم بهش بده بخدا دیونه مون کردی پاداش بازنشستگی نتونستم خونه بخرم برای کمک خرجی کمی تو بانک گذاشتم و یه ماشین که اگر قیمت خونه پایین اومد یه کاسه کنیم سقفی بخریم البته اگر دختر شوهر نکنه و.... برای کسانی که صاحب خونه هستن ماشین و بچه شاغل واریز شده چرا این همه بی عدالتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها