وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرفوری پاسخ داد:

نفقه به چه زنانی تعلق نمی‌گیرد؟

وکیل پایه یک دادگستری گفت: اگر مرد برای همسر مسکن تهیه نکند یعنی نفقه همسرش را پرداخت نکرده و زن می‌تواند برای این موضوع از طریق محاکم قانونی، مطالبه نفقه داشته باشد یا شکایت کیفری با موضوع ترک انفاق مطرح کند.

نفقه به چه زنانی تعلق نمی‌گیرد؟

نسیم مرادی در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: با توجه به مواد ۱۱۰۶ و ۱۱۰۷ تأمین مسکن به عهده مرد است و جزو نفقه زن به شمار می‌آید.

وی افزود: در صورتی که مرد استطاعت مالی برای پرداخت نفقه داشته باشد و زن هم تمکین کند، مرد موظف به پرداخت نفقه است و در صورت عدم پرداخت محکوم به حبس ۶ ماه تا ۲ سال می‌شود.

مرادی گفت: در نتیجه شرط محکوم شدن مرد، داشتن استطاعت مالی مرد و همچنین تمکین زن است. قانون گذار زنی که از شوهرش تمکین نمی‌کند را مستحق پرداخت نفقه نمی‌داند.

اگر اطلاعات کافی درخصوص نفقه ندارید این ویدیو را تا آخر ببینید.

حجم ویدیو: 10.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    2

    خدا وکیلی با اینهمه سنگ اندازی پیش پای مردان ، بزودی به آمار صفر درصدی ازدواج های حلال میرسیم

  • افتضاح
    0

    پس نتيجه ميگيريم كه : بهترين كار ازدواج نكردن است. راحت و بي دردسر

  • ناشناس
    0

    اسلام به گونه ای اجرا میشود که زن زنا کار هم که باشدهم نفقه وهم هزینه آرایش وحمام ومهریه از مردمیگیردنوش جان وگوارای وجود، از ماست که بر ماست خاک بر سر،،،،،،،،

    نظرات شما -
    • ناشناش
      0

      بعد از ازدواج اگر مرد بچه دار نشود زن تمام حقوقی که به مردوصل کرده اند را میستاند وبه بهانه ناتوانی مرد درتولید فرزندحق طلاق برایش ایجاد میشود ولی مرد نگون بخت ایرانی اگر زنش همین مشکل را داشته باشد باید مهریه ونیمی از اموال واجرت المثل بدهد تا طلاقش دهد وبرود به دنبال زنی که بتواند فرزند بیاورد یعنی خاک بر سر شدن مرد ایرانی،،باید قبل از ازدواج این قوانین مرد افکن را آموزش دهند تا پسران وپدرومادران بداند زن گرفتن یعنی چه وکلی شرط ضمن عقد بگذارندازدواج میدان مینی که پنجاه درصد جوانان را به زیر میکشد

  • ناشناس
    0

    نفقه (خرجی واجب) در یک صورت به زوجه تعلق نمی گیرد و آن هم در صورتی است که زن ناشزه گردد یعنی از شوهر خود تمکین عام و خاص نکند و نافرمانی کند! تمکین عام و خاص همیشه فرع بر نفقه است یعنی تا موقعی که زن از شوهرش تمکین عام و خاص نکرده شوهر می تواند نفقه (خرجی واجب) او را نپردازد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها