وقت و زمان نامناسب برای خوردن آجیل

آجیل ها میان وعده های مغذی هستند که فواید بسیاری دارند، اما مصرف آنها در زمان مناسب باعث خاصیت رسانی بیشتری به بدن شما می شود.

وقت و زمان نامناسب برای خوردن آجیل

بدون شک؛ آجیل یکی از سالم ترین و راحت ترین میان وعده هایی است که می توانید به طور منظم از خوردنِ آن لذت ببرید. آجیل ها سرشار از ویتامین ‌ها، مواد مغذی و مواد معدنی هستند و برخی از بهترین نوع چربی‌ هایی را که می ‌توانید مصرف کنید، دارند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مختلف کمک می کنند؛ اما مصرف بیش از اندازه آن ها می تواند منجر به مشکلاتی برای سلامتی شود که در این قسمت از بهداشت و سلامت توضیح مفصل خواهیم داد.

بدترین زمان برای خوردن آجیل

بدترین زمان برای خوردن آجیل درست قبل از خواب است. گاهی آجیل ممکن است با روکش روغنی یا شکلاتی پوشانده شوند و باید از مصرف آن در شب یا قبل از خواب اجتناب شود. گرچه بدترین زمان روز برای خوردن بیشتر آجیل ها در شب است، اما برخی از آجیل ها هستند که می توانید در شب؛ از خوردنِ آن ها لذت ببرید و فواید تغذیه ای را برای بدن تان خواهد داشت.

آجیل

انواع آجیل هایی که می توان در شب استفاده کرد

بهترین انواع آجیل برای خوردن در شب آن هایی هستند که هم پروتئین، هم چربی خوب و هم فیبر بالایی دارند؛ اما نباید در مصرف آنها زیادروی شود. این آجیل ها شامل:

گردو

یک وعده گردو حاوی اسید های چرب امگا، 4 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر است. آن ها توانایی بهبود عملکرد های مرتبط با سلامت قلب را دارند و می توانند کلسترول را کاهش دهند.

بادام

بادام اغلب به عنوان افزودنی به سایر غذاها مصرف می شود، اما می توان آن را به تنهایی به عنوان یک میان وعده سالم در شب هم مصرف کرد.

بهترین زمان برای خوردن آجیل

باید توجه داشت که آجیل نمی تواند تمام مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند، بنابراین نباید آن ها را جایگزینی برای صبحانه بدانید. آجیل ها را باید در صبح همراه با صبحانه مغذی میل کنید.

اگر صبح ها مقدار مناسبی (20 تا 25) آجیل مصرف کنید، بدن تان راحت تر با خستگی مقابله کرده و فشار خون را تنظیم می کند.

صبحانه

با افزودن آجیل به صبحانه خود، می توانید به راحتی به مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین ها و مواد معدنی مختلف برسید.

انواع آجیل هایی که می توان صبح استفاده کرد

برخی از آجیل‌ ها می ‌توانند برای خوردن صبحانه مطلوب ‌تر از سایر آجیل ‌ها باشند و این بسته به ارزش غذایی و موادی است که در آن ها وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

بادام

بادام منبع غذایی بسیار خوبی است که می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. مصرف بادام می تواند به ویژه برای بیماران دیابتی مفید باشد. بادام نسبت به سایر آجیل ها فیبر بیشتری دارد که فرآیند های دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. یکی از مفیدترین جنبه های خوردن یک وعده بادام؛ این است که می تواند 37 درصد از ویتامین های توصیه شده روزانه بدن را تامین کند.

فندق برزیلی

این نوع از آجیل منبع فوق‌العاده ای از سلنیوم است. سلنیوم یک ویتامین قوی است که می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند، خطر ابتلا به سرطان های مختلف را کاهش دهد، از بیماری های قلبی محافظت کند و حتی به مبارزه با زوال ذهنی (آلزایمر) کمک خواهد کرد.

کره آجیلی

اگر علاقه ای به خوردن آجیل در صبح ندارید، می توانید فواید آن را در قالب کره های مختلف آجیل دریافت کنید. مانند کره بادام زمینی، کره بادام هندی و کره فندق شیرین نشده و...

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها