نکات ساده اما مهم درباره شستن میوه و سبزیجات

به دلیل وجود ویروس کرونا همه انسان ها نسبت به شست و شوی میوه و سبزیجات حساسیت پیدا کرده اند و به دنبال راههایی برای تمیزی هر چه بیشتر اقلام خوراکی هستند.

نکات ساده اما مهم درباره شستن میوه و سبزیجات

وقتی که می‌ خواهید سبزیجات و میوه ها را بشویید و بسته بندی کنید، حتما باید دقت کنید که لوازم آشپزخانه هم باید کاملاً تمیز باشند. شیرآلات و کابینت‌ های آشپزخانه و سینک ظرفشویی، چاقو و هر وسیله ای که با میوه و سبزیجات برخورد دارد، باید کاملاً تمیز باشد، زیرا میوه و سبزیجات مستعد جذب آلودگی ها هستند و آن ها را سریع به خودشان می گیرند.

شیر آب

هر محصول را از دیگری جدا کنید

وقتی که می‌ خواهید سبزیجات یا میوه‌ ها را شستشو دهید، باید میوه های مختلف را دسته بندی کنید و هر کدام را در کنار یکدیگر قرار دهید. در مورد سبزیجات برگدار و غیر برگدار و انواع مختلف سبزیجات هم باید همین کار را کنید و آن ها را جداگانه شستشو دهید.

خشک کردن را فراموش نکنید

قبل از قرار دادنشان داخل یخچال، فراموش نکنید تا آنها را خشک کنید. قطعاً باید بعد از شستن میوه ها آنها را خشک کنید؛ زیرا اگر میوه و سبزیجات به اندازه کافی خشک نشوند و بعد آن ها را نگهداری کنید، احتمال ایجاد قارچ و باکتری به خاطر رطوبت روی آن ها زیاد است که به شما و بدن تان آسیب وارد می کند.

بیرونی ترین لایه سبزیجات را جدا کنید

سبزیجات برگدار مانند کاهو و کلم یک لایه بیرونی دارند که در معرض هوا قرار می‌ گیرند. همین لایه ممکن است روی پوست سیب زمینی و پیاز هم وجود داشته باشد که ما هنگام غذا درست کردن، این لایه را برمی داریم اما در مورد سبزیجات برگدار این چنین نیست؛ بنابراین هنگام شستشوی سبزیجات باید خیلی دقت کنید و لایه سطحی آن را خوب شستشو دهید.

سبزیجات

قبل از پروسه تمیز کاری دستان تان را بشویید

مهم‌ ترین پیشنهادی که می توانیم به شما ارائه دهیم، این است قبل از این که شروع به شستن میوه ها و سبزیجات کنید، حتما با دست تمیز این کار را انجام دهید و به اندازه 20 ثانیه دست تان را با آب گرم و صابون شستشو دهید و بعد به سراغ کار بروید.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها