راز خانم هایی که سوپ شان معروف است

سوپ یکی از محبوب ترین پیش غذاها است که در مهمانی ها با طعم های مختلف سرو می شود، اگر میخواهید طعم سوپ هایتان به یاد ماندنی باشد باید نکاتی را رعایت کنید.

راز خانم هایی که سوپ شان معروف است

سوپ، یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین غذاهایی است که با مواد مختلفی مانند سبزیجات، گوشت و... تهیه می شود. سوپ که در بیشتر مهمانی ها و مجالس به عنوان پیش غذا سرو می شود و به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین ها غذای خوبی برای کودکان محسوب می شود. برخی از افراد در پخت سوپ خبره و زبانزد هستند و سوپ های خوشمزه و لذیذ می پزند، اگر شما هم از دوستداران این غذا هستید، در این بخش، فوت کوزه گری این آشپزان توانا را آورده ایم، برای لذیذ تر شدن سوپ از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از مواد اولیه تازه

یکی از اصلی ترین رازهای خوشمزه شدن سوپ این است که باید از مواد غذایی تازه برای آن استفاده نمایید. سبزی و صیفی جات منجمد طعم خوب سوپ شما را از بین می برد پس اگر می خواهید سوپی خوشمزه بپزید، همیشه از سبزیجات و صیفی جات تازه استفاده کنید.

سبزیجات

افزودن مرغ یا گوشت

برای گرفتن بوی مرغ یا گوشت، سیر و پیاز شسته را درسته در قابلمه بریزید و در آخر پخت یا از قابلمه خارج کنید و یا کاملا له کنید و دوباره به قابلمه برگردانید.

افزودن عصاره یا آب قلم

برای خوش طعم و عطر شدن سوپتان از عصاره مرغ و عصاره گوشت استفاده نمایید. توجه کنید عصاره ها مقداری نمک دارند پس بعد از افزودن عصاره از ریختن نمک بدون چشیدن سوپ خودداری نمایید. اگر خودتان در خانه آب گوشت یا قلم دارید می توانید آن را صاف کرده و چربی اضافی آن را بگیرید و به سوپ کنید.

افزودن آب کمتر به سوپ

سوپ های غلیظ معمولا از سوپ های خیلی رقیق خوشمزه تر هستند پس آب سوپ باید متعادل باشد. برای غلیظ کردن سوپ می توانید دو قاشق چای خوری آرد را در کمی آب سرد کامل حل کنید و سپس در سوپ بریزید تا گوله نشود.

سوپ گوجه

استفاده از آب لیموی تازه

اگر می خواهید سوپتان طعم و عطر بی نظیری بگیرد، در اواخر پخت سوپ به آن کمی آبلیمو بیفزایید. شما می توانید سوپ جو را با برش های تازه لیمو ترش سرو کنید.

استفاده از کره و روغن

برای خوشمزه شدن سوپ می توانید کمی کره یا روغن در سوپ بریزید اما سوپ نباید خیلی چرب باشد. اگر سوپ شما به هر دلیلی چرب شد اجازه دهید در یخچال کمی خنک شود تا راحت تر بتوانید چربی اضافی را از روی آن بردارید.

گذاشتن سوپ داخل یخچال

برای اینکه سوپ شما جا افتاده تر و خوشمزه تر شود، شب قبل از مهمانی سوپ را بپزید و سوپ آماده را داخل یخچال قرار دهید و فردا فقط سوپ را گرم کنید تا یک سوپ خوشمزه داشته باشید.

سوپ قارچ

اضافه کردن شیر و خامه

سوپ های خامه و شیر بسیار خوشمزه هستند زیرا شیر و خامه سوپ را چرب و غلیظ می کنند، اگر این نوع سوپ ها را دوست دارید چند نکته را در پخت سوپ رعایت نمایید. برای پخت سوپ با شیر، حتما شیر را از قبل گرم کنید تا باعث بریده شدن سوپ نشود. برای اینکه خامه نبرد ابتدا خامه را با 3 قاشق آب لیمو ترش یا سرکه مخلوط کنید و اجازه بدهید کمی در یخچال بماند. سپس سوپ داغ را به تدریج و به آرامی به خامه اضافه کنید.

افزودن سبزیجات در اواخر پخت

برای اینکه عطر و طعم سبزیجات حفظ شود، بهتر است سبزیجاتی مانند جعفری را در اواخر پخت بیافزایید. سبزیجات سفت‌تر را زودتر اضافه کنید.

زمان پخت سوپ

اگر می خواهید سوپ شما خوشمزه تر و غلیظ تر شود، حتما زمان پخت را بیشتر نمایید و اجازه دهید سوپتان با شعله و حرارت ملایم بپزد. اگر از جو یا گندم در سوپ استفاده می کنید بهتر از چند ساعتی از قبل آن ها در آب بخیسانید.

سوپ خوشمزه

استفاده از ادویه

ادویه و نمک سوپ باید متعادل باشد. نمک، زردچوبه، فلفل از مهم ترین ادویه های سوپ هستند. اگر می خواهید سوپ مرغ را با طعم گیاهی بیشتری میل کنید، جعفری و ریحان عالی هستند زیرا به خوبی سوپ را مزه دار می کنند و طعم کلاسیک تری به سوپ می دهند.

پوره کردن سوپ

برخی افراد سوپی را خوشمزه و جا افتاده می‌دانند که مواد داخل آن کمتر مشخص بوده و به شکل پوره باشد. برای غلیظ تر شدن سوپ می توانید کمی از مواد سوپ را بعد از آماده شدن در غذا ساز ریخته و کاملا پوره کنید.

تفت دادن رب

اگر در تهیه سوپتان رب به کار می رود، برای اینکه طعم سوپ شما عالی و بی نظیر شود، قبل از اضافه کردن رب گوجه فرنگی به سوپ آن را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها