5 حقیقت درباره روغن حیوانی که از شما پنهان می کنند

روغن حیوانی یکی از محبوب ترین روغن ها در بین ایرانیان است که به گفته افراد قدیمی نوعی روغن با فواید سلامتی بسیار است اما پزشکان نیز معتقدند روغن حیوانی برای سلامتی مناسب است؟

5 حقیقت درباره روغن حیوانی که از شما پنهان می کنند

 روغن حیوانی نوعی روغن محلی است که از شیر گاو، گوسفند یا بز تهیه می شود و در مواردی نیز به آن ادویه های خاصی مانند زردچوبه اضافه می کنند.

به گفته قدیمی ها روغن حیوانی روغنی پرخاصیت است که می تواند به بدن انرژی بدهد و از سلامتی مراقبت کند آیا این مسئله حقیقت دارد؟

1. فواید روغن حیوانی
حاوی مقداری از چند ماده مفید مانند CLA و ویتامین A است. همچنین برای پخت وپز در دمای بالا نیز مناسب است.

2. مضرات مصرف روغن حیوانی
روغن حیوانی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع است و کلسترول مضر خون را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی را بالا می برد.

روغن حیوانی
3 . چه کسانی اصلا نباید روغن حیوانی مصرف کنند ؟

افرادی که تحرک کمی در طول روز دارند ( کمتر از سه ساعت در هفته ورزش )، افراد و کسانی که سابقه بیماری قلبی ، کبد چرب کلسترول یا چربی بالا دارند، و کسانی که در آزمایش ژنتیک، حساسیت به چربی اشباع زیاد داشته اند.

4. چه کسانی می توانند روغن حیوانی مصرف کنند ؟

کسانی که در آزمایش های ژنتیکی حساسیت به چربی اشباع کمی داشته اند، کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند، و افرادی که فعالیت ورزشی و تحرک زیادی دارند.

5. چرا قدیمی ها با اینکه روغن حیوانی می خوردند سالم بودند؟

در آن زمان تحرک و فعالیت بدنی همه افراد بسیار زیاد بود و کالری مصرفی روزانه بسیار کم بوده است و افراد اغلب اضافه وزن نداشتند. همچنین خوراکی های چرب و شیرین دیگری در دسترس نبوده است.

منبع: طلا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • یکی از مردم
    0

    فعلا حیوانهای انسان نما دارن روغن و خون ما رو میخورند

  • بهادر
    0

    از روزی که روغن حیوانی از سبد مصرف مردم حذف شد،اکثر بیماریها،عدم باردار شدن خانم ها،و ضعف سیستم دفاعی بدن مردم بیشتر شده،قبلا خانم ها روغن حیوانی خوراک هر روزشون بود هر زنی حداقل 5 تا 10 تا بچه میاورد ،حدودا سالی یک بار،،،اما از وقتی این روغن های مصنوعی آشغال را به خورد مردم دادن ببینید انواع سرطان ها و ریز مو و ناباروری و بیماریهای داخلی دچار مردم شده،که در مقابلش هم مردم به دارو دکتر نیازمند شدن کهاینم جیب دولت پر میشه ازش

  • ایرانی
    0

    حالا بگید روغن مایع چه خاصیتی داره؟

  • حاعری
    0

    سلام صبح بخیر هر خوراکی که طبیعی است برای سلامتی بدن مفید اما در ایران برای مقا صد شوم درآمدشان هرکونه کم فروشی وغیر استاندارد بودن مرسوم است وجان انسان ها برایشان مهم نیست فقط پول پول و برخی ناظرین هم به نوعی با آنها همکاری دارند تا دراین چرخه غلط عقب نمانندواما کشورها دیگر تغذیه سالم وسلامتی برای آنها مهم است .

  • عادل
    0

    ایا میدانی روعن گوسفندی کیلویی چنده بجز مسولین کدام ایرانی توان خریدش داره هر کیلو پانصد هزار تومان حتما میخواهید با ۴۵۰۰۰ تومان یارانه بخریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها