عجیب ترین خواص کدو حلوایی را بشناسید

کدو تنبل یا کدو حلوایی؛ نام یکی از میوه‌ها و یا سبزیجات خوشمزه است که بر خلاف نام تنبل، خواصی فراوان را یدک کشیده و می‌تواند با رنگ نارنجی خود در دنیای طب سنتی و گیاهی به دلبری‌های خودش ادامه دهد.

عجیب ترین خواص کدو حلوایی را بشناسید

کدو تنبل و کدو حلوایی دو گونه کدو هستند.

کدو حلوایی شیرین به رنگ زرد یا نارنجی است و عموما یکطرف آن بزرگتر و پهنتر از طرف دیگر است و برای خوردن کاشته می‌شود.

کدو تنبل بسیار درشت بیضوی شکل یا کروی و بشتر اوقات دنبلی شکل است و وزن آن به ۴۰ کیلو گرم هم می‌رسد که نوع بیضوی آن به خاطر استفاده از تخم آن کاشته می‌شود.از خواص نوشیدن آب کدو حلوایی چه میدانید؟

آب کدو حلوایی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های موجود می‌باشد که از خواصی خاص برخوردار است.

برای افرادی که از سنگ‌های کلیه و سنگ کیسه صفرا رنج می‌برند، مصرف روزانه آب کدوحلوایی به مدت ۱۰ روز پیشنهاد می شود، در طی این دوره  ه کافی است هر روز ۳ مرتبه و در هر وعد نصف لیوان آب این میوه را میل نمایید.

با نوشیدن ۱ لیوان عصاره کدو حلوایی با بیماری صبحگاهی (تهوع، بدحالی، بی‌حالی) که بخصوص در میان زنان باردار شایع است خداحافظی کنید.

توصیه پزشکان جهت نوشیدن آبمیوه کدو حلوایی به بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی سابقه دیرینه‌ای دارد.

مواد فعال بیولوژیکی موجود در این عصاره همانند یک پاک‌کننده طبیعی کبد عمل می‌کند. آبمیوه کدو حلوایی، قادر به پاکسازی مواد زائد تجمع یافته در رگ‌ها است.

و به‌طور خیلی موثری احتمال بیماری و حمله قلبی را کاهش می‌دهد. محتوای آنتی‌اکسیدانی بالای این عصاره نیز مانع از خشک شدن و سخت شدن دیواره رگ‌ها می‌شود.

ویتامین C و سایر مواد معدنی موجود در این آبمیوه باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی شده و بدن را در مقابل بیماری‌های ویروسی محافظت می‌کند.

آبمیوه کدو حلوایی دفع مواد سمی را از سیستم کلیوی سرعت می‌بخشد خاصیت درمانی آن به نحو موثری در درمان زخم‌ها و تنظیم اسیدیته خون ثابت شده است.

محتوای بالای ویتامین C  و ویتامین E  و بتاکاروتن کدو حلوایی، شما را جوان‌تر و شاداب‌تر با پوستی شفاف‌تر نشان خواهد داد.

کدو یکی از بهترین گزینه‌ها از خانواده سبزیجات برای شروع تغذیه تکمیلی کودکان است شما از ۶ ماهگی می‌توانید این خوراکی ارزشمند را در برنامه غذایی کودک عزیزتان بگنجانید.

متخصصین می‌گویند: به خاطر ذخایر ارزشمند غذایی، مصرف آن باعث افزایش سیستم ایمنی کودکان می‌شود.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سیدمجتبی
    0

    باسلام ممنون ازارسال مطالب مفیدوآموزنده دستتون دردنکنه.

  • فاطمه
    1

    فرق تنبل با حلوایی چیه؟؟ یعنی برای شروع غڌای کمکی از کدوتنبل هم میتونیم استفاده کنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها