طرز تهیه رولت کدو حلوایی

رولت کدو حلوایی یکی از بهترین دسرهای فصل‌های سرد سال است. یک شیرینی نرم و لطیف که لای آن خامه شیرین و خوشمزه قرار گرفته و بعد از رول شدن و سرد شدن به صورت برش‌هایی یک اندازه و زیبا در می‌آید.

طرز تهیه رولت کدو حلوایی

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ: 3 عدد

آرد سفید: 96 گرم

بکینگ پودر: 1/2 قاشق چایخوری

جوش شیرین: 1/2 قاشق چایخوری

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

پودر دارچین: یک و 1/4 قاشق چایخوری

پودر جور: 1/4 قاشق چایخوری

پودر زنجبیل: 1/4 قاشق چایخوری

میخک: 1/4 قاشق چایخوری

وانیل: یک قاشق چایخوری

شکر سفید: 320 گرم

کره: 6 قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای: 225 گرم

کدو حلوایی: 350 گرم

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا در داخل ظرف مناسبی آرد سفید را بعد از این که دو الی سه بار الک کردیم و از خالص بودن آن مطمئن شدیم می ریزیم و جوش شیرین و بکینگ پودر و پودر دارچین و نمک و پودر جوز و میخک و پودر زنجبیل را اضافه می کنیم و خوب با هم زن دستی مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند بعد آن را آماده کنار می گذاریم.

 رولت کدو حلوایی

مرحله دوم:

حال در ادامه در داخل ظرف دیگری تخم مرغ ها را شکسته و 200 گرم از شکر سفید را اضافه می کنیم و با هم زن برقی به مدت یک الی دو دقیقه هم می زنیم تا خوب مواد با هم قاطی شده و کاملا ترکیب شوند و مایه کرمی شکلی بدست آید.

مرحله سوم:

بعد نصف وانیل را به همراه پوره کدو حلوایی اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم بعد از این که خوب با هم مخلوط شدند مواد ترکیبی آرد سفید را اضافه می کنیم و خوب مواد را هم زده و زیر و رو می کنیم تا با هم قاطی شوند اگر احیانا کمی گلوله های کوچک ایجاد شد اشکالی ندارد.

مرحله چهارم:

فر را 10 دقیقه قبل روشن کنید و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم نموده تا گرم شود.

بعد سینی فر را به ابعاد 40×15 سانتی انتخاب کرده و با سپری آشپزی و یا فرچه آشپزی داخل آن را با روغن مایع چرب کنید سپس کاغذی کمی بزرگتر از اندازه سینی داخل آن پهن کرده به طوری که از هر طرف حدودا 2 سانت بیرون از سینی باشد بعد روی کاغذ روغنی را نیز چرب کنید.

 رولت کدو حلوایی

مرحله پنجم:

حال در ادامه خمیر مایه آماده شده را روی کاغذ روغنی بریزید و با لیسک آن را یک دست و به صورت لایه نازکی صاف درست کنید بعد کمی سینی را تکان داده تا کاملا یک نواخت شود.

سپس سینی را در داخل فر گرم شده به مدت 13 الی 15 دقیقه قرار دهید تا پخته و نرم شود بعد از زمان مقرر وقتی که بیرون آوردید باید با انگشت فشار که می دهید مانند فنر داخل رفته و زود برگردد.

مرحله ششم:

بعد کیک پخته شده را با کاغذ روغنی از داخل سینی بلند می کنیم و روی سطح تمیزی پهن کرده و آن را رول می کنیم و در انتها برای این که باز نشود با نخود دور رول را آرام می بندیم.

سپس روی توری فلزی قرار می دهیم تا خنک شود و هم این که خودش را گرفته کمی بسته و سفت گردد تقریبا دو الی سه ساعت زمان می برد.

مرحله هفتم:

حال در این فاصله خامه مخصوص را درست می کنیم.

اول پنیر خامه ای را به همراه باقی مانده شکر سفید در داخل ظرف مناسبی می ریزیم سپس با هم زن برقی خوب یک الی دو دقیقه هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند سپس کره ذوب شده را به همراه باقی مانده وانیل اضافه می کنیم و مجددا هم زده تا کاملا مواد ترکیب شوند.

بعد کیک کدو حلوایی پخته شده را با کاغذ روغنی روی سطح تمیزی باز می کنیم و کاغذ روغنی را از آن جدا کرده و مواد مخلوطی خامه ای را با فاصله دو سانت از لبه های کیک کدو حلوایی روی کیک پخش و صاف و یک دست می کنیم.

در آخر کیک کدو حلوایی را آرام به طرف داخل رول کرده و درون سلفون و یا کاغذ روغنی قرار داده و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا سرد و آماده سرو شود.

حال رول کدو حلوایی ما آماده شد می توانید در داخل ظرف سرو گذاشته و در صورت دلخواه شکر پاشیده و در اندازه های دو سانتی برش بزنید و در کنار خانواده محترم لحظات شیرین و به یاد ماندنی را سپری کنید.

نکته:

اگر بعد از پخت کیک در فر ته کیک قهوه ای تیره شد می توانید کیک را بعد از جدا کردن از کاغذ روغنی آن را بر عکس کرده و هنگام رول قسمت تیره به طرف داخل بیفتد.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها