مهارت هایی برای افزایش سرعت یادگیری شما

برای بعضی انسان ها نگهداری چند چیز مختلف همزمان در ذهن بسیار سخت است و آنهارا دچار گمراهی میکند، اما میتوانید با رعایت نکاتی یادگیری خودتان را قوی تر کنید.

مهارت هایی برای افزایش سرعت یادگیری شما

این که شما یاد بگیرید چگونه چیز های مختلف را به ذهن بسپارید؛ اهمیت بسیار زیادی دارد و در نتیجه روش های قدیمی شاید سریع تأثیرگذار نباشد. اگر بتوانید مهارت یادگیری را در خودتان افزایش دهید، قطعاً در مدت زمان کم تری می توانید چیز های بیشتری را یاد بگیرید که در این قسمت به شما یاد می دهیم چگونه مهارت های خود را برای افزایش سرعت یادگیری ارتقا دهید.

توجه انتخابی

توجه انتخابی یک نوع مهارت ذهنی است که باعث می شود شما توجه خود را روی کاری خاص اختصاص دهید و سپس بعد از چند ثانیه از آن کار بیرون بیایید. به عنوان مثال هنگامی که در یک محیط پر سر و صدا و شلوغ هستید، می توانید توجه خود را روی یک چیز متمرکز کنید.

فقط باید در انجام این کار تمرین داشته باشید. به عنوان مثال اگر در یک رستوران شلوغ در وسط شهر هستید و سر و صدای زیادی از بیرون می آید و شما می خواهید با دوست تان صحبت کنید، فقط باید روی مکالمه خود با او تمرکز کنید و این توجه را روی یک چیز اختصاص دهید.

توجه پایدار

باید یاد بگیرید که چگونه کار خود را به انجام برسانید و توجه تان را روی یک موضوع نگهدارید. درست است که توجه انتخابی به شدت کمک کننده است اما باید یاد بگیرید تا توجه انتخابی پایدار باشد و به سرعت از بین نرود.

درس خواندن

توجه تقسیم شده

اگر مجبور هستید که همزمان چند کار را به انجام برسانید و همزمان چند مطلب را بخوانید، در چنین حالتی باید توجه تقسیم شده داشته باشید. یعنی به طور مساوی توجه خود را روی چند کار متفاوت اختصاص دهید. انجام این کار نیاز به تمرین بیشتری دارد و نکته ای که به شما خیلی کمک می کند این است که بدانید دقیقا باید از کجا شروع کنید.

منطق و استدلال

منطق و استعداد مهارت های ذهنی هستند که باعث می شوند شما سطح یادگیری خود را افزایش دهید. هنگامی که مطلبی را می خوانید با منطق و استدلال خودتان را بسنجید و ببینید که چگونه می توانید آن را در ذهن تان حلاجی کنید و برای خودتان توضیح دهید و تا زمانی که آن را کاملا درک نکرده اید، به سراغ مطلب بعدی نروید.

افزایش سرعت یادگیری

افزایش سرعت یکی دیگر از راه های ارتقای یادگیری است. باید یاد بگیرید که چگونه سرعت به یاد سپردن چیز ها و مطالب را افزایش دهید. به عنوان مثال یک نگاه کلی به مطالب داشته باشید و اگر تمرکزتان بالا باشد، می توانید آن را برای خودتان توضیح دهید و دوباره مرور کنید تا نکات مهم تر در ذهن شما ثبت شود.

یادگیری

تصویر سازی

تصویر سازی یک مهارت ذهنی است که سرعت شما را برای یادگیری افزایش می دهد و باعث می شود تا مطالب مختلف را به شکل واقعی در ذهن خود ببینید و نکات مهم آن را به یاد بسپارید و در نتیجه از مطلبی که خوانده اید، یک تصویر در ذهن شما حک می شود.

فرآیند شنیداری

فرایند شنیداری به کمک فرایند تصویرسازی می آید و باعث می شود که شما بتوانید مطالب را به گوش خود بسپارید و برایتان آشنا باشد. هنگامی که مطالب در گوش شما آشنا باشد، در نتیجه سر کلاس درس هم بهتر یاد می گیرید و همچنین می توانید راحت آن ها را به خاطر بیاورید که یکی از راه های تقویت آن، گوش دادن به کتاب های صوتی است.

حافظه کوتاه مدت

حافظه کوتاه مدت حافظه ای است که اطلاعات اخیر در آن ثبت شده است. باید یاد بگیرد حافظه کوتاه مدت خود را ارتقا دهید. به این صورت که هر چیزی که می شنوید را با تمرکز گوش کنید و سعی کنید آن را به خاطر بسپارید و اگر یک نفر همان لحظه سوال کرد، بتوانید به او پاسخ دهید.

انجام این کار باعث می شود درک مطلب، مهارت حل مشکل، استدلال و برنامه ریزی برای شما راحت تر شود. همچنین می توانید با فلش کارت، اعداد، کارت ها و به یاد سپردن آنها این مهارت را ارتقا دهید.

فراموشی

حافظه بلند مدت

حافظه بلند مدت به شما کمک می کند تا مطلب را در مدت زمان طولانی به ذهن خود بسپارید. این حافظه طبقه بندی شده است. در مورد چیزهایی است که چند ماه پیش یا چند سال پیش یاد گرفته اید. برای این که آن را تقویت کنید، باید مسائل را مرور کنید. هر چه قدر که مرور و تمرین شما بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری در حافظه بلند مدت شما می ماند.

هوش روان

هوش روان و سیال هوشی است که به شما توانایی استدلال ایجاد چیز های مختلف تغییر و جمع آوری اطلاعات می دهد و باعث می شود که مهارت حل مسئله در شما ارتقا پیدا کند و بتوانید انعطاف پذیری در یادگیری داشته باشید و فقط تک بعدی عمل نکنید.

هوش کریستالی

هوش کریستالی را می توانید برعکس هوش روان به دست بیاورید. این هوشی است که مربوط به اطلاعات گذشته و تجربیاتی است که داشته اید. پس هر چیز جدیدی که می خوانید را با مطالب آشنا در گذشته که در مورد آن خوانده بودید ارتباط دهید و هیچ چیز را در ذهن خود بی ربط نگه ندارید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها