موهایی که نیاز به پروتئین تراپی دارند

گاهی اوقات در برخی شرایط ممکن است موها دچار ضعف و شکنندگی شوند که برای رفع اینگونه مسائل، بهترین راهکار ممکن و فوری، پروتئین تراپی مو می باشد.

موهایی که نیاز به پروتئین تراپی دارند

همه ما خواستار مو های سالم و زیبا هستیم. برای اینکه بتوانیم چنین موهایی داشته باشیم، باید به طور منظم مواد لازم را با آن برسانیم که یکی از آن ها پروتئین است. پروتئین تراپی یک روش بسیار موثر برای افزایش سلامت و رساندن مواد مغذی به موها می باشد . تمام مواد مغذی نقش زیادی در سلامت مو دارند. پروتئین تراپی هم برای افرادی که می خواهند موهای خود را رنگ یا دکلره کنند، بسیار مناسب است. زیرا اگر قبل از انجام هر عمل شیمیایی روی مو، به اندازه کافی پروتئین را به موهایتان برسانید، موهایتان را تقویت می کنید، از شکنندگی مو جلوگیری می کنید و باعث می شوید که رنگ آن مدت زمان طولانی تری دوام بیاورد.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی برای تقویت موها، انعطاف پذیری بیشتر و محکم شدن موها استفاده می شود و این کار را از طریق اضافه کردن پروتئین های هیدرولیزه به صورت مستقیم به فولیکول های مو انجام می دهند و باعث می شوند که لایه کوتیکول مو سفت تر شود. هر فاصله یا منفذی روی کوتیکول مو در این درمان پر می شود و اطراف ساقه مو سالم نگه داشته می شود و احتمال آسیب دیدگی در آینده کاهش پیدا می کند.

پروتئین تراپی مو

از کجا بفهمیم که موهایمان نیاز به پروتئین تراپی دارد؟

موی انسان از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که تقریبا 95 درصد محتوای داخل مو ها را تشکیل می دهد و باعث شکل بهتر و قدرت بیشتر مو می شود. چنانچه در این بخش میخوانید وقتی که مو در معرض عوامل طبیعی مثل نور خورشید، باد، گرما و مواد شیمیایی خاص قرار می گیرد، همه این عوامل باعث شکنندگی پروتئین های داخل آن می شوند و در نتیجه در مدت زمان طولانی، انعطاف پذیری و قدرت خود را از دست می دهد و دچار شکنندگی می شود. تنها راه برای بازیابی مو ها، این است که آن ها را با پروتئین درمان کنیم.

اینکه بدانیم موهای ما چه زمانی به پروتئین درمانی نیاز دارند ، کار سختی است اما علائم خاصی هم هستند که می توانید با بررسی آن ها متوجه شوید که موهای تان نیاز به پروتئین تراپی دارند :

مشاهده هر گونه شکنندگی روی موها نازک شدن موها زبر شدن بیش از حد موها متخلخل شدن موها خشکی بیش از حد روی مو ها، حتی با وجود استفاده از محصولات مرطوب کننده یا نرم کننده کاهش انعطاف پذیری مو ایجاد حس چسبندگی هنگام لمس کردن موها

می توانید یک تست ساده هم انجام دهید. به این صورت که کمی موهای خود را بکشید، اگر دیدید که موهای تان به راحتی می شکند، یعنی کمبود پروتئین دارد. فرقی ندارد که این تست را روی مو های خشک یا خیس انجام دهید.

موهای نازک و شکننده

فواید پروتئین تراپی مو

کاری که پروتئین تراپی انجام می دهد، این است که پروتئین از دست رفته را دوباره به موهای شما برمی گرداند.

فواید دیگر آن شامل موارد زیر است:

استفاده از روش صحیح در پروتئین تراپی موها باعث می شود کوتیکول های مو باز شوند بنابراین محصولات مرطوب کننده راحت تر جذب می شود. پروتئین تراپی شکنندگی مو را کاهش می دهد ، به تقویت موها و بازیابی انعطاف پذیری کمک می کند. پروتئین تراپی رشد مو را افزایش می دهد ، موها را ضخیم تر، بلند تر و حجیم تر می کند. پروتئین تراپی برای مو های آسیب دیده باعث تقویت مو ها شده و یک نرم کننده عمیق محسوب می گردد. پروتئین تراپی همچنین رطوبت را داخل ساقه مو به دام می اندازد و باعث زیباتر جلوه کردن مو ها می شود. بعد از پروتئین تراپی وزی مو کاسته شده و به راحتی می توانید مدل های مختلف را روی آن پیاده کنید.

روش انجام پروتئین تراپی مو در خانه

خوشبختانه شما می توانید محصولات پروتئین تراپی را از بیرون به صورت آماده خریداری کنید یا این که آن را در منزل درست کنید. برای درست کردن آن در منزل، کافی است که مراحل عنوان شده در ادامه ی این بخش از نمناک را در پیش بگیرید:

1- یکی از راحت ترین و ارزان ترین نرم کننده هایی که می توانید برای موهای تان استفاده کنید، ماست است. استفاده از ماست به طور منظم برای رطوبت دهی به موها مناسب است. ماست یونایی هم می تواند یک پروتئین تراپی خوب محسوب شود.

زیرا پروتئین زیادی داخل خودش دارد و استفاده از آن آسان و ساده است. فقط کافی است که بعد از شستن مو ها به آن ماست بزنید. 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهای تان را با آب ولرم شستشو دهید.

ماست

2- پروتئین تراپی مو از طریق تخم مرغ هم به اندازه نرم کننده ای مثل ماست، راهکار ساده ای دارد و حداقل یک الی دو بار در ماه باید آن را انجام دهید.

برای استفاده از تخم مرغ، راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

2 الی 3 عدد تخم مرغ را به طور کامل ترکیب کنید. سپس دو الی سه قطره آبلیمو را به آن اضافه کنید تا بوی تخم مرغ خنثی شود. این ترکیب را به طور کامل هم بزنید. سپس آن را با دست های تان به موها اعمال کنید. مو هایتان را با کلاه حمام بپوشانید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد یا آب خنک شستشو دهید و بعد مثل همیشه از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

برای یک موی طبیعی و بدون رنگ می توانید سه چهارم فنجان مایونز، 2 عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن گرم نارگیل را ترکیب کنید و سپس این مواد (پروتئین تراپی) را به مو هایی که تازه شسته شده اند، بزنید.

تخم مرغ

پروتئین تراپی چند وقت یکبار باید انجام شود؟

به عنوان یک قانون کلی، یک پروتئین تراپی سبک را باید در ماه اول هر هفته انجام دهید تا موهای تان جان بگیرند.

بعد از ماه اول، باید فقط یک الی دو بار در ماه از این روش استفاده کنید. کم کم که موهای تان قدرت گرفت ، باید هر 4 الی 6 ماه یکبار از این درمان استفاده کنید.

اگر می خواهید از محصول آماده ای استفاده کنید، حتما باید نیاز موی خود را بشناسید و از یک متخصص مشورت بگیرید.

منبع: نمناک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • nash
    0

    مو بدون روسری از فردا افراطی ها میریزن خیابان و جلوی مجلس خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها