سلامت قلب با برگ های سرشار از آهن

کاهو جزء سبزیجات مفیدی است که علاوه بر حفظ زیبایی پوست، سلامت قلب را نیز تضمین می کند.

سلامت قلب با برگ های سرشار از آهن

با فوائد کاهو بیشتر آشنا شویم:

ویتامین‌های A و C

همانطور که گفتیم کاهو دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌های A و C است و به همین دلیل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی خواهد بود. آنتی اکسیدان‌ها به بدن کمک می‌کنند تا فعالیت خود را به بهترین شکل انجام دهد و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد بپردازد.

سلامت قلب

برگ کاهو سرشار از آهن است. آهن موجود در آن باعث بهبود گردش خون بدن و پیشگیری از به وجود آمدن بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین آهن به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و از این طریق اکسیژن و مواد مغذی لازم برای بدن فرد را تامین می‌کند.

تقویت بینایی

از دیگر خواص کاهو تقویت بینایی است. ویتامین A موجود در کاهو تاثیر مستقیم روی چشم فرد می‌گذارد و باعث تقویت بینایی او می‌شود. بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود و بروز بیماری‌هایی مانند آب مروارید و کوری افراد مسن را به تاخیر می‌اندازد.

پیشگیری از پیری زودرس

وجود میزان زیاد ویتامین‌ها و مواد مغذی در کاهو به سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند. ویتامین C از طریق کلاژن سازی، بافت پوست را ترمیم می‌کند. ویتامین A هم از طریق خاصیت آنتی اکسیدانی به مبارزه با آنتی اکسیدان‌ها می‌پردازد و از به وجود آمدن چین و چروک و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده کاهو باعث کاهش التهابات بدن می‌شود. کاهو به دلیل داشتن رنگ دانه‌های کلروفیل و ویتامین C، احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد و حتی در بهبود آن هم تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: رکنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها