چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا دانشمندان می گویند مردانی که از جذابیت ظاهری کمتری برخوردارند بهترین گزینه برای رابطه عاطفی هستند.

چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

بعضی زن ها درباره ی مردهای جذاب و خوش قیافه خیالبافی و تصور می کنند داشتن یک شریک عاطفی جذاب تر کلید برخورداری از یک رابطه ی رضایت بخش است. با این حال، واقعیت امر می تواند از انتظارات ما بسیار دور باشد. تحقیقات نشان می دهد برای اینکه زنی واقعاً از رابطه ی خود رضایت داشته باشد، شریک عاطفی او نباید از خودش خوش چهره تر باشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا دانشمندان می گویند مردانی که از جذابیت ظاهری کمتری برخوردارند بهترین گزینه برای رابطه عاطفی هستند.

زن ها احساس راحتی بیشتری با خودشان می کنند و اعتماد به نفس بیشتری دارند

چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

تحقیقات نشان داده زنانی که شریک عاطفی آن ها از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردار است، انگیزه ی بیشتری برای رژیم گرفتن دارند.

گرچه این بدان معنی نیست که رژیم گرفتن به خودی خود چیز بدی است اما دلیل انگیزه تان نباید خوش چهره تر بودن شریک عاطفی تان نسبت به شما باشد. اگر زنی می خواهد هر طور شده وزن کم کند یا ظاهرش را تغییر دهد تا از دیگران عقب نماند، این امر اغلب نشان دهنده ی آن است که او حس خوبی نسبت به خودش ندارد، مسأله ای که می تواند بر روی اعتماد به نفس او اثر بگذارد و حتی منجر به افسرده شدنش شود.

تلاش بیشتری برای تحت تأثیر قرار دادن شریک عاطفی خود می کنند

چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

مردانی که جذابیت ظاهری کمتری دارند معمولاً تلاش بیشتری برای راضی کردن شریک عاطفی خود می کنند. آن ها با علم به محروم بودن از امتیازات خوش قیافه بودن، سعی می کنند با خرید هدیه، گهگاه ترتیب دادن یک گردش عاشقانه، یا کمک در کارهای خانه، این امر را جبران کنند.

با این توجه نشان دادن های مداوم و روشن نگه داشتن شعله ی عشق، زن ها حس می کنند قدرشان دانسته می شود و رابطه ی عاطفی آهسته و پیوسته رشد می کند.

احتمال خیانت کردن شان کمتر است

این دست مردها کمتر در نگاه اول توجه ها را به خود جلب می کنند و این بدان معنی است که آن ها در مقایسه با مردان جذاب کمتر در موقعیت وسوسه شدن قرار می گیرند. وقتی گزینه های کمتری باشد فرصت کمتری برای منحرف شدن مردان به وجود می آید و احتمال وفادار ماندن شان بیشتر می شود.

همه ی نگاه ها به خانم است

چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

داشتن یک شریک عاطفی جذاب گاهی دلهره آور است. علم به قرار داشتن در زیر سایه ی شریک عاطفی خود امنیت روانی اغلب زن ها را سلب می کند و به آن ها احساس حقارت می دهد. این امر ممکن است باعث ایجاد تنش در رابطه و حتی مشاجره یا دعوا شود.

از سوی دیگر، کمتر بودن جذابیت ظاهری مرد می تواند احساس اعتماد به نفس بیشتری به زن در خصوص ظاهر خود و خواستنی بودنش دهد.

خود را به طور کامل وقف رابطه شان می کنند

مردان وقتی تمرکز کمتری بر ظاهر و جذابیت خود داشته باشند، توجه، محبت و حمایت عاطفی بیشتری نسبت به شریک عاطفی خود نشان می دهند. با این کار شریک عاطفی شان به مرکز دنیای آن ها بدل می شود.

تحقیقات نشان داده مردانی که از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردارند، رضایت کمتری از رابطه عاطفی خود دارند و کمتر از همسران شان حمایت می کنند. با دلرباترین مرد دنیا هم که وارد رابطه شده باشید، اگر راضی کردنش سخت باشد، شنونده ی خوبی نباشد و شما اولویت زندگی اش نباشید، احتمالش زیاد است که رابطه تان در نهایت از هم بپاشد.

زندگی با آن ها راحت تر است

چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

بیایید قبول کنیم که خوش چهره بودن از کودکی اغلب به آدم ها حس محق بودن می دهد. گذشته از این ها، اغلب افراد خوش قیافه عادت دارند هر چه می خواهند را در زندگی شان به دست آورند، امری که گاهی سر و کله زدن با آن ها را دشوار می کند.

از سوی دیگر، مردانی که از جذابیت کمتری برخوردارند معمولاً بیشتر آسان می گیرند و بنابراین داشتن رابطه عاطفی با آن ها خوشایندتر است. آن ها متوجه هستند که همیشه نمی توانند هر چه می خواهند را به دست آورند و زندگی یعنی کنار آمدن. به همین دلیل، این جمله که «حرف حرف من است» اغلب در مورد آن ها صدق نمی کند.

بامزه و رمانتیک اند و شخصیت جذابی دارند

چرا زن ها با مردهایی که جذابیت کمتری دارند شادترند؟

مردانی که جذابیت کمتری دارند به دلیل اینکه معمولاً برای جذب جنس مخالف به ظاهر خود اتکا نمی کنند، معمولاً ویژگی های شخصیتی مثبتی در خود می سازند که به آن ها در به دست آوردن دل خانم ها کمک کند. معروف هم هست که ظاهر ماندگار نیست و این شخصیت است که باقی می ماند. بنابراین داشتن رابطه عاطفی با یک مرد خوب نعمتی است که باید قدرش دانسته شود.

منبع: روزیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • رضا
    2

    زنها تنها موجوداتی هستن که کمتر از عقلشون کار میکشن تقریبا همشون اوسگل تشریف دارن خوب خوبشون هم پیدا کنی یه تیکه اوسگل میزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نظرت راجبه مادرت خواهرت همسرت ودخترتتم همینه؟آقای اوسگل بی تربیت.

  • از قول ی خوش تیپ
    0

    اینطور نیست این چه نویسنده احمقی بوده انقدر خودشو پیش زنان کوچیک میکنه خر . جذابیت خوشقیافه ... همش چرنده من خودم موقعی که شروع به راه رفتن در خیابان میکردم امکان نداشت دختری نره تو جوب آب یا نخوره به دیواری درختی ... این حرفا چیه انقدر زنان رو بزرگ میکنید

    نظرات شما -
    • *
      0

      یوزارسیف کلاس های اعتماد بنفس هرجایی رو که میری دم استادت گرم کارش حرف نداره

  • راز
    0

    چون زنهای کمتری دور این خودشیفته ها میرن اینقدر عقده ای نباشید اقایانی که مطلب بی محتوا میزارید چون مادر شما هم یک زن هست بدون زنها شما هیچ نیستین

  • سحر
    0

    مردزشت نباید گرفت چون بچه اش هم زشت میشه

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      آخه مشکل اینه که شما خانم ها همه تون بدون آرایش زشتید و بچه هم که به آرایش خانم ها نمیره. به ژن اصلیشون میره که زیر آرایش قائم کردند. پس همین خوشکلی کم و بیش بچه ها رو هم مدیون آقایون هستید.

  • احمد
    0

    درمورد زنهای ایرانی؟؟؟ یا غربی؟؟؟ چون واقعا این دو تا دو نوع متفاوت از موجودات هستند. هر ویژگی خوبی که زنان غربی دارن رو زنهای ایرانی ندارن. ولی خداییش هر ویژگی بدی که غربی ها دارن رو مثل لاشخور زنهای ایرانی جمع کردن.

  • محسن
    0

    زندگی را نباید سخت گرفت و باید از زندگی کردن لذت برد و زن و شوهر باید با همدیگر تفاهم داشته باشند و در هر شرایطی به هم علاقه و عشق به ورزند

  • استادی
    0

    درنزد خانمها ودختر خانم ها وجود یک فرد دیگری درزندگی همسر خوشتیپ غیر قابل تحمل است واصولا خانمها درانتخاب همسر به افراد ی که چندان خوش قیافه هم نیستند رضایت میدهند زیرا به زندگی دراز مدت وعمری توجه میکنند ونه کوتاه مدت چیزی که دراین مطالب آمده را باید از خانمها پرسید . دقیقا درست میگوید من روانشناس هستم ووظیفه ام اقتضا میکنم صحبتهای این فرد را تصدیق کنم وبگویم کاملا درست است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها