طرز تهیه میرزاقاسمی

میرزا قاسمی یکی از پر طرفدار ترین غذاهای گیلان و مازندران می باشد، که در سراسر ایران این غذا محبوبیت خاصی دارد و به عنوان پیش غذا نیز سرو می شود.

طرز تهیه میرزاقاسمی

مواد لازم:

نمک و زردچوبه: مقدار لازم

گوجه فرنگی: 5عدد سالم و خوب

سیر: به دلخواه(با پودر سیر و یا بدون سیر هم می توان درست کرد)

روغن وفلفل: به مقدار دلخواه

بادمجان: 5عدد متوسط

تخم مرغ: به تعداد دلخواه

طرز تهیه:

بادمجان ها را تنوری می کنیم. (بادمجان ها را روی گاز، داخل فر، یا روی آتش می توانیم تنوری کنیم.)

پوست بادمجان ها را کنده، سر بادمجان را جدا می کنیم، و تمام آنها را با گوشت کوب له می کنیم. (برای اینکه پوست بادمجان را راحت بگیریم یک کاسه ی کوچک آب کنارمان قرار می دهیم تا وقتی پوست ها به دستمان چسبید دستمان را به آب بزنیم و پوست های تنوری شده از دستمان جدا شود و بادمجان سیاه نشود.)

گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم. (اگر قسمتی از پوست گوجه فرنگی به صورت بزرگ جداشد آن را جدا می کنیم تا غذا را بدشکل نکند.)

بادمجان ها و گوجه ها را در تابه ای می ریزیم، آب گوجه و بادمجان که به خوردشان رفت کمی روغن به آنها می دهیم و نمک و فلفل را به مخلوطمان اضافه می کنیم و هم می زنیم. (برای روغن دادن دقت می کنیم که خیلی خشک نشود)

سیرِ کوبیده شده یا پودر سیر را داخل روغن داغی که از قبل در ظرفی کوچک و روی گاز آماده شده است می ریزیم تا طلایی رنگ شود، به مقدار خیلی کم زردچوبه هم به آن اضافه می کنیم. (از هم زدن غافل نمی شویم.) تخم مرغ ها را شکسته، داخل آن می ریزیم و هم می زنیم تا مثل نیمرو بسته شود.

هم می توانیم مخلوط اول و دوم را در یک تابه ریخته کاملاً هم بزنیم و حدود دو دقیقه تف بدهیم و بعد میل نماییم، هم می توانیم مخلوط دوم را به صورت تزیین روی مخلوط اول قرار بدهیم و میل کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها