طرز تهیه پاناکوتا با سس کیوی

این دسر معروف ایتالیایی، دو ماده اصلی و پایه ایی دارد که ژلاتین و خامه است که با مواد متغیر بسته به ذائقه و سلیقه شما ترکیب می شود.

طرز تهیه پاناکوتا با سس کیوی

مواد لازم:

کیوی: 3 عدد

پودرقند: 3/4 فنجان+ یک قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری

آب گرم: 4 قاشق غذاخوری

آب جوش: نصف فنجان

وانیل: یک قاشق چایخوری

کفیر: 2 فنجان

خامه پرچرب: یک فنجان

شیر پرچرب: یک فنجان

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را به همراه 4 قاشق غذاخوری آب گرم داخل ی کاسه کوچک بریزید و شروع کنید به همزدن، حسابی هم بزنید تا دانه های ژلاتین در آب گرم حل شود. (حتما برای حل کردن پودر ژلاتین یا ورق ژلاتین باید از آب گرم یا آب داغ استفاده کنید) ژلاتین حل شده را کنار بگذارید.

پاناکوتا با سس کیوی

مرحله دوم:

حالا یک کاسه شیشه ایی را بردارید و 2 فنجان مایع کفیر و یک فنجان خامه سفت و پرچرب را به آن اضافه کنید، با یک همزدن دستی این مواد را حسابی مخلوط کرده و کنار بگذارید.

مرحله سوم:

یک شیرجوش یا قابلمه مناسب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید، یک فنجان شیرپرچرب خامه ایی را داخل آن بریزید و سپس 3/4 فنجان پودر قند را به آن اضافه کنید سپس شروع به همزدن این مواد کنید تا وقتی که سطح مایه ما ریز ریز جوش بزند، وقتی متوجه شدید که خاک قند به طور کامل حل شده گاز را خاموش کنید.

همان طور که مایه فوق داغ است محلول ژلاتینی ایی که در مرحله اول آماده کرده بودید را به آن بی افزایید و مدام هم بزنید تا ژلاتین به طور یکدست در کل مایه حل شود.

بگذارید این مایه کمی خنک شود و گرمای زیاد خود را از دست بدهد، سپس مایه کفیر و خامه پر چرب را به آن بی افزایید و همه مواد را حسابی با هم مخلوط کنید تا مایه همگنی به دست بیاید.

 پاناکوتا با سس کیوی

مرحله چهارم:

مایه پاناکوتا را داخل 6 قالب کوچک سیلیکونی بریزید، می توانید از قالب کاپ کیک که با روغن کانولا چرب کرده اید استفاده کنید. باید به مدت حداقل 4 ساعت در یخچال بمانند تا کاملا بسته شوند.(می توانید این مراحل را در شب انجام دهید تا کل شب در یخچال بماند و کاملا ببندد)

مرحله پنجم:

اکنون باید سس کیوی پاناکوتا را آماده کنید برای این کار ابتدا باید کیوی ها را پوست بگیرید ما به سه عدد کیوی درشت، رسیده و شیرین احتیاج داریم پس از پوست گرفتن، آن ها را داخل یک بلندر بی اندازید سپس یک قاشق غذاخوری پودر قند، یک قاشق چایخوری وانیل و نصف فنجان آب به آن اضافه کنید و دکمه روشن بلندر را بزنید تا کاملا پوره شود.

یک قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و پوره کیوی را داخل آن بریزید و اجازه دهید این مواد کمی بجوشد همین که ریز ریز به جوش زدت افتاد آن را خاموش کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله ششم:

حالا باید این دسر خوشمزه را سرو کنید، برای سرو یک بشقاب مناسب را بردارید و یکی از قالب های پاناکوتا را بردارید و داخل بشقاب برگردانید تا از قالب جدا شود سپس از سس کیوی آماده شده که خنک شده است روی آن بریزید، می توانید یک یا چند کیوی را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و از آن برای تزیین هرچه بیشتر این دسر فوق العاده خوشمزه استفاده کنید. نوش جان

توصیه می کنم بهتون که حتما امتحانش کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها