طرز تهیه چیکن استراگانف

چیکن استراگانف یک غذای ایتالیایی اصل هست که به دلیل طعم عالی به مراج ما ایرانی ها نیز خوش آمده. این غذای خوشمزه یک نوع غذای بین المللی است که در اکثر رستوران های جهان سرو می شود.

طرز تهیه چیکن استراگانف

مواد لازم:

کره: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

سینه مرغ: یک عدد

پیاز: یک عدد

قارچ: 8عدد

شیر: یک لیوان

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

خامه: 2 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

آبلیمو: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در این مرحله برای درست کردن چیکن استراگانف پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در داخل مقداری روغن تفت دهید.
زمانی که پیاز ها طلایی رنگ شدند، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. در این زمان سینه مرغ را در داخل یک قابلمه بگذارید و به اندازه 2 لیوان آب ولرم بر روی آن بریزید.
قابلمه را بر روی شعله مستقیم قرار دهید تا به خوبی بپزد. برای طعم دادن به سینه مرغ می توانید به آن مقداری نمک اضافه کنید.
زمانی که سینه مرغ پخته شد، آن را از قابلمه خارج کنید و ریش ریش یا در قطعه های مشخص برش نمایید.

چیکن استراگانف

سینه های مرغ را به پیاز ها اضافه کنید و کمی تفت دهید. زمانی که آب مرغ به خوبی کشیده شود، نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا مرغ شما به خوبی طعم بگیرد.

در این زمان باید سس قارچ را آماده کنیم. برای درست کردن سس قارچ مقداری کره را در یک تابه می ریزیم. مقداری روغن نیز در داخل تابه بریزید تا کره نسوزد. در این زمان قارچ ها را به خوبی بشورید.

مرحله دوم:

زمانی که قارچ ها را شستید، تکه تکه کنید و به کره اضافه نمایید. قارچ در هنگام پخت کمی آب می دهد. به همین دلیل همین که قارچ را اضافه کردید، زیر شعله گاز را کم کنید تا آب قارچ به مرور خشک شود. برای این که قارچ سیاه نشو مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.

چیکن استراگانف

بعد از حدود 2 دقیقه آرد را به قارچ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا خامی قارچ گرفته شود. در این زمان شیر را نیز به قارچ اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا این مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.
زمانی که شیر خود را گرفت، به اندازه 2 قاشق پنیر پارمیزان به آن اضافه می کنیم. دقت داشته باشید این پنیر کمی سنگین می باشد به همین دلیل در استفاده از آن رعایت کنید.

مواد را به خوبی هم بزنید تا پنیر به خوبی در داخل این مواد حل گردد.
در این زمان خامه را نیز به این مواد اضافه نمایید تا سس شما غلیظ تر گردد. برای درست کردن این سس بهتر است که از خامه صبحانه کم چرب استفاده شود تا سس شما کمی حالت رژیمی پیدا کند.
زمانی که خامه را اضافه کردید، این مواد را به خوبی هم بزنید و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید تا سس قارچ شما کمی طعم بگیرد.

چیکن استراگانف

مرحله سوم:

دقت داشته باشید که برای درست کردن این غذا لازم نیست که سس شما بسیار غلیظ شود.
سس قارچ چیکن استراگانف باید در حدی باشد که وقتی بر روی مرغ می ریزیم به خوبی در داخل آن نفوذ پیدا کند. در این زمان سس قارچ شما آماده است.
مرغ خود را در ظرف مخصوص بریزید و سس قارچ را بر روی آن قرار دهید. این غذا برای افرادی مناسب است که وقت کافی برای آشپزی ندارند و می خواهند که در مدت زمان کوتاهی غذای خود را آماده کنند.
چیکن استراگانف یک غذای کم هزینه است که بیشتر به علت سس قارچ آن معروف می باشد. شما عزیزان می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل درست کنید و لذت ببرید.
برای تزیین این غذای عالی، از قارچ سرخ شده و چند برگ نعنا یا جعفری تازه و خوش عطر استفاده کنید.
امیدواریم از این مطالب کمال استفاده را داشته باشید نوش جان.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها