طرز تهیه طبخی جدید از فلافل

فلافل از آن دست فست فودهای مختص جنوب ایران و کشورهای عربی است که تقریبا همه افراد در هر سنی که باشند از طعم و مزه آن لذت می برند.

طرز تهیه طبخی جدید از فلافل

مواد لازم:

نخود: 2 فنجان

پیازچه: 8 عدد

جعفری: یک دسته کوچک

گشنیز: یک دسته کوچک

سیر: 4 حبه

نمک: مقداری

فلفل سیاه: مقداری

زیره: یک قاشق چایخوری

روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز: مقداری

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه فلافل باید نخود دانه درشت را از شب قبل، پاک کنید؛ یک آب بشویید و سپس بخیسانید. برای خیساندن نخودها آن ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید سپس روی آن آب اضافه نمایید تا روی نخود ها کاملا با آب پوشیده شود. این ظرف را به مدت یک شب تا ظهر در گوشه ایی از آشپزخانه قرار دهید تا نخود ها:

1. نرم شوند.

2. نفخ آن ها گرفته شود. در طی این مدت زمان آب روی نخود ها را دو مرتبه عوض کنید.

مرحله دوم :

در این دستور طبخ فلافل برخلاف روش مرسوم پخت آن از سبزیجات استفاده می شود، یعنی ضمن استفاده از سیر تازه، از جعفری، گشنیز و پیازچه هم استفاده می شود. ما به 8 عدد پیازچه، یک دسته کوچک جعفری، 4 حبه سیر و یک دسته کوچک گشنیز نیاز داریم.

8 عدد پیازچه را تمیز بشویید و آن ها را با یک چاقوی تیز به قطعات کوچکتر خرد کنید، مهم نیست که قطعات منظم بوده و یا اندازه خاصی داشته باشند فقط آن ها باید به قطعات کوچکتری خرد شوند.

4 حبه سیر تازه و درشت را پوست بگیرید و آن را کمی خرد نمایید. یک دسته کوچک گشنیز و یک دسته کوچک جعفری را پاک کنید، ساقه های بلند آن ها را کمی کوتاه کنید و به طور کامل با آب سرد شستشو دهید؛ آن ها را داخل یک آبکش بگذارید تا آب اضافی آن ها برود. پس از آن که آب اضافی جعفری و گشنیز شسته شده رفت کمی آن ها را با چاقو خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم:

به سراغ نخودهایی که خیسانده اید بروید آب اضافی آن ها را بریزید و یک آب دیگر شستشو دهید، آن ها را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن ها برود. برای تهیه این فلافل به یک مخلوط کن یا بلندر احتیاج دارید، نخود های خیس خورده را داخل یک بلندر بریزید سپس سبزیجاتی را که آماده کرده اید به آن اضافه کنید، به تر تیب: سیر خرد شده، جعفری خرد شده، گشنیز خرد شده و پیازچه خرد شده؛ ادویه ها را هم بی افزایید: مقداری نمک، مقداری فلفل سیاه، مقداری فلفل قرمز،یک قاشق چایخوری پودر زیره. دکمه روشن بلندر را بزنید و چندین دور بگردانید تا همه مواد پوره شده و با هم مخلوط شوند و خمیر فلافل به دست بیاید.

مرحله چهارم:

حالا باید از خمیر آماده شده فلافل به اندازه یک گردو بردارید، در دست گوله کنید و بعد با کف دست مقداری آن را صاف کنید؛ می توانید این کار را با فلافل زن که ابزارهای پلاستیکی مخصوص این کار هستند انجام دهید، این کار را برای همه خمیر فلافل انجام دهید و فلافل ها را داخل یک سینی بچینید.

مرحله پنجم:

مقداری روغن سرخ کردنی به یک تابه مناسب اضافه کنید؛ گاز را با حرارت متوسط روشن کرده و تابه را روی آن قرار دهید تا روغن داغ داغ شود سپس فلافل ها را داخل روغن بی اندازید و اجازه دهید هر کدام به مدت 3 الی 5 دقیقه سرخ و طلایی شوند.


برای جذب روغن اضافی فلافل ها داخل یک سینی چند برگ دستمال کاغذی ضخیم بی اندازید و سپس فلافل های خارج شده از روغن را روی دستمال ها قرار داده تا روغن اضافی آن ها جذب شود. فلافل های آماده شده را با نان، خیارشور، گوجه فرنگی و سس دلخواهتان نوش جان نمایید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها