طرز تهیه املت سالمون دودی

می خواهیم طرز تهیه یک املت دریایی خوشمزه را به شما آموزش دهیم، در این املت از گوشت ماهی سالمون استفاده می شود اما از نوع فیله و دودی شده است.

طرز تهیه املت سالمون دودی

مواد لازم:

سالمون دودی: 120 گرم

پنیر فیلادلفیا(پنیر خامه ایی): 100 گرم

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پودر سیر: مقداری

زردچوبه: مقداری

تخم مرغ: 4 عدد

طرز تهیه:

حتما از خودتان می پرسید که سالمون دودی را در ایران می توان پیدا کرد؟ باید در جواب به شما بگویم بله. یکی از شرکت های تولید کننده فرآورده های دریایی در شمال ایران، به عرضه کننده ماهی های دودی فیله و بدون پوست میپردازد، شما عزیزان می توانید این محصولات را به کمک اپلیکشن های فروشگاهی خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

سالمون دودی با عطر و طعمی بی نظیر در بسیاری از غذاها و پیش غذاها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بخصوص در آشپزی ایتالیایی و فرانسوی. سالمون دودی پس از خرید به صورت خام هم خورده می شود و در واقع ظاهری شبیه به ژامبون دارد.

سالمون دودی به شکل ورقه های فیله ایی با طعمی خوش نمک و عطری دودی در بسته بندی های وکیومی عرضه می شوند. شما برای تهیه این املت به 120 گرم از این فیله های دودی نیاز دارید، این فیله های خوش رنگ را با چاقو به قطعات کوچکتری خرد کنید. هرچه مقدار سالمون دودی این املت بیشتر باشد طبعا خوشمزه تر می شود اگر تمایل داشتید می توانید مقدار آن را بیشتر بریزید.

 املت سالمون

شما به 100 گرم پنیر فیلادلفیا احتیاج دارید حتما می پرسید که پنیر فیلادلفیا چه نوع پنیری است؟ پنیر فیلادلفیا در واقع با کیفیت ترین پنیر خامه ایی در دنیا به حساب می آید که در کشورهای اروپایی بیشتر از این نوع پنیر خامه ایی استفاده می شود و شهرت زیادی دارد. شما عزیزان از هر نوع پنیر خامه ایی که در دسترس دارید استفاده کنید همه پنیرهای خامه ایی در ایران از کیفیت خوبی برخوردارند.

پنیر خامه ایی را نیم ساعت قبل از مصرف از یخچال خارج کنید، 100 گرم از آن را داخل یک کاسه بریزید و کمی با قاشق هم بزنید تا نرم شود.

4 عدد تخم مرغ تازه را در یک ظرف مناسب و شیشه ایی بشکنید و با همزن مفتولی آن را هم بزنید تا کاملا کف کند و از لختی بیرون بیاید.حالا کمی ادویه به آن بی افزایید، مقداری نمک و فلفل و کمی پودر سیر. برای این که املت ما کمی خوشرنگ و طعم دار شود مقدار بسیار کمی زردچوبه به مواد قبل افزوده و شروع کنید به همزدن همه مواد با یک همزن دستی مفتولی.

حالا سالمون خرد شده و پنیر خامه ایی را به مایه تخم مرغی قبل افزوده و همه مواد را حسابی هم بزنید.

 املت سالمون

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک تابه تفلون یا سرامیکی بریزید و تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مایه املت را داخل تابه ریخته و داخل آن پخش کنید سپس از یک دم کنی استفاده کرده و آن را درب تابه قرار دهید، بهتر است از شعله پخش کن های قدیمی استفاده کنید و آن را روی گاز و زیر تابه قرار دهید، حرارت را متوسط کنید و اجازه دهید تا یک طرف املت کاملا پخته شود.

پس از حدود 20 دقیقه دم کنی را از روی تابه بردارید، دور املت را با یک قاشق از تابه جدا کنید و املت را برگردانید و مجددا داخل تابه بی اندازید تا سمت دیگر آن هم پخته شود(معمولا 5 الی 10 دقیقه زمان می برد تا سمت دیگر هم پخته شود.)

این املت خوشمزه را از تابه خارج کرده و با سبزیجات دلخواه مثل گوجه فرنگی، فلفل سبز یا خیارشور میل نمایید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    خبر فوری مگه کارشناستون نگفت مرغ و میوه دیگه نخوریم فیله ماهی سالمووووووووون دودیییییییی !!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها